
З квітня 2013 р. у місті Києві Відділенням психології, вікової фізіології та дефектології разом із Інститутом соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України було проведено методологічний семінар, присвячений розгляду широкого кола питань, пов'язаних зі становленням медіаосвіти в Україні, підготовкою дітей до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним простором.
У роботі методологічного семінару взяли участь дійсні члени і члени-кореспонденти НАПН України, науковці, докторанти та аспіранти установ НАПН України: Інституту психології ім. Г. С. Костюка, Інституту соціальної та політичної психології, Інституту проблем виховання, Інституту вищої освіти, Інституту професійно-технічної освіти, Інституту педагогіки, Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих, Інституту обдарованої дитини, Інституту спеціальної педагогіки, ДНВЗ "Університет менеджменту освіти", Львівського НПЦ професійно-технічної освіти, а також Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. До роботи методологічного семінару активно долучилися представники класичних і педагогічних університетів, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та інших вищих, загальноосвітніх, професійно-технічних і позашкільних навчальних закладів різних регіонів України: АР Крим, Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Полтавської, Черкаської, Чернігівської, Херсонської, Хмельницької областей.
На методологічному семінарі розглянуто комплекс проблем, пов'язаних з розробленням стратегії впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес навчальних закладів усіх рівнів освіти та наукового психолого-педагогічного супроводу медіаосвітніх інновацій. Роботу методологічного семінару було організовано в пленарному режимі та в межах п'яти секцій, що дало змогу зосередитися на таких тематичних напрямах:
- теоретичні і методичні засади вивчення сучасного інформаційного простору та організації медіаосвіти в Україні;
- актуальні завдання становлення медіапсихології як наукової дисципліни та особливості психологічного супроводу медіаосвіти;
- медіаосвіта як напрям навчально-виховного процесу в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах;
- інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті молоді;
- психолого-педагогічні проблеми становлення особистості і громадянина в умовах інформаційного суспільства.
Актуальність порушеної проблеми інтенсифікації розвитку медіаосвіти в Україні відобразилась на тематиці і змісті доповідей, які наводяться нижче з метою більш детального ознайомлення.
Загалом протягом всієї роботи методологічного семінару його учасники були зосереджені на колі вирішення стратегічних проблем медіаосвіти в Україні, наголошуючи на необхідності вивчення питання щодо включення дисциплін медіаосвітнього профілю (Медіакультура, Медіаосвіта/ медіаграмотність, Медіапсихологія тощо) до навчального плану професійної підготовки студентів різних спеціальностей у межах комунікативних елементів галузевих стандартів освітньо-кваліфікаційних характеристик спеціаліста (організація особистої діяльності як складової колективної діяльності, вибір стратегії спілкування тощо) і освітньо-професійних програм підготовки спеціаліста (блоків змістових модулів гуманітарної і соціально-економічної підготовки); цілеспрямованого впровадження медіаосвітніх інновацій, зокрема тих, ефективність яких перевірено науковцями НАПН України, а також підтримки активної участі учнів загальноосвітніх шкіл та студентів у спільному пошуку форм і засобів медіаосвіти, які відповідають потребам молодого покоління.
15:45 15.05.2013