20 лютого на засіданні президії НАПН України було розглянуто питання впровадження технології психолого-педагогічного проєктування взаємодії дорослого з дитиною «Радість розвитку» у рамках всеукраїнського експерименту «Психолого-педагогічні умови становлення ціннісних орієнтацій дітей в ігровій та пізнавальній діяльності освітньої системи «Радість розвитку». Поінформувала про хід впровадження технології завідувачка лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України Тамара Піроженко. Від комісії виступив дійсний член НАПН України, завідувач кафедри психології, педагогіки і фізичного виховання Київського національного лінгвістичного університету Олександр Бондаренко. В обговоренні взяли участь начальник відділу дошкільної освіти Директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Світлана Нерянова, старший викладач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка Інна Кондратець, вчитель початкових класів НВК «Кіровоградський колегіум» – «Спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр естетичного виховання» Управління освіти Кіровоградської міської ради Наталя Зеленяк.
Комісія констатувала ефективне проведення творчим колективом експериментального дослідження «Психолого-педагогічні умови становлення ціннісних орієнтацій дітей в ігровій та навчальній діяльності освітньої системи «Радість розвитку», належний науковий рівень отриманих результатів, визначила його актуальність як в теоретичному, так і практичному аспектах, відповідність проблемам психологічної науки та педагогічної практики, зокрема завданням науково-методичного забезпечення проблем розвитку особистості в умовах зміни соціальної ситуації розвитку дитини на важливому етапі переходу від дошкільної освіти до шкільного навчання. Науковці наголошували, що в умовах реформування дошкільної та початкової освіти впровадження технології психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого з дитиною «Радість розвитку» та проведення експериментальної роботи на тему «Психолого-педагогічні умови становлення ціннісних орієнтацій дітей в ігровій та навчальній діяльності освітньої системи «Радість розвитку» можна вважати науково обґрунтованим та соціально орієнтованим.
Водночас комісія висловила деякі зауваження та побажання щодо організації експериментального дослідження всеукраїнського рівня. Зокрема, запропоновано: розширити взаємодію з кафедрами дошкільної та початкової освіти закладів вищої освіти та сприяти оновленню програм професійної підготовки майбутніх вчителів шкіл та педагогів закладів дошкільної освіти, враховуючи актуальність питань особистісного становлення дитини в умовах реформації дошкільної та початкової системи в Україні; започаткувати серію методологічних, науково-практичних семінарів для науковців, викладачів закладів вищої освіти, педагогів закладів дошкільної та початкової освіти з питань збалансованого впливу ігрових та навчальних методів взаємодії дорослого з дітьми в системі навчально-виховного освітнього процесу; сприяти оновленню нормативно-правових положень щодо питань наукових досліджень підрозділів Національної академії педагогічних наук України на експериментальних майданчиках в системі дошкільної та початкової освіти.
19:09 20.02.2020