21 січня відбулося чергове засідання Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України. Серед найактуальніших питань обговорення науковців була інформація щодо виконання першого, теоретичного, етапу наукового дослідження «Теоретичні й методичні засади професійного і особистісного розвитку вчителя в контексті Нової української школи». Заслухавши і обговоривши інформацію головного наукового співробітника відділу теорії і практики педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Олександра Лавріненка щодо виконання першого етапу даного дослідження члени Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України констатували, що теоретичні і методичні засади професійного і особистісного розвитку вчителя в контексті Нової української школи розглянуто на філософському, соціологічному, психологічному і педагогічному рівнях нормативного аналізу. Було, зокрема, зазначено, що: розроблено модель аксіосфери професійно-педагогічної культури, обґрунтовано функції професійно-педагогічної культури як цілісної системи у соціально-культуротворчому, природно- і освітньо-середовищному, професійно-кар’єрному, особистісно зорієнтованому, навчально-виховному, стратегічно цільовому і творчо-потенційному вимірах, розкрито протиріччя психопедагогічної підготовки в педагогічних закладах вищої освіти в історико-педагогічному аспекті, окреслено шляхи впливу психології на підвищення якості педагогічної освіти розвивального характеру, розроблено концептуальне бачення програми професійного самовиховання вчителя в контексті реалізації концепції «Нова українська школа». Апробація наукових результатів відбувалася у центрах педагогічної майстерності під час тренінгів й майстер-класів зі слухачами, а також через круглі столи, дискусійні платформи науковців і працівників методичних кабінетів, вчителів-методистів Київської, Миколаївської, Херсонської, Сумської і Чернігівської областей, на базі меморіального музею-садиби академіка І. А. Зязюна НПУ імені М. П. Драгоманова у с. Пашківка Ніжинського району Чернігівської області.
Відділення професійної освіти і освіти дорослих схвалило результати першого етапу наукового дослідження «Теоретичні й методичні засади професійного і особистісного розвитку вчителя в контексті Нової української школи». Водночас прийнято рішення активізувати публікаційну активність виконавців теми щодо представлення результатів дослідження у зарубіжних виданнях, а також у виданнях, внесених до міжнародних наукометричних баз даних, й налагодити співпрацю науковців відділу Інституту з Директоратом вищої освіти і освіти дорослих МОН України щодо впровадження результатів наукового дослідження в практику.
15:18 23.01.2020