
У рамках проекту «Професійні вміння і ринок праці», здійснюваного Британською радою у партнерстві з Конфедерацією роботодавців України і підтримуваного Національною академією педагогічних наук України, 17 – 25 березня 2013 року у складі української делегації експертів і роботодавців президент НАПН України Василь Кремень перебував у Великій Британії.
Проект ініційований Британською радою, у ньому беруть участь 45 країн Європи, Америки, Азії та Африки. Мета проекту в Україні – підтримка процесу створення національної системи кваліфікацій, що відповідала б сучасним вимогам розвитку особистості, особливостям розвитку національної економіки, процесам європейської інтеграції та глобалізації.
За європейською практикою національна система кваліфікацій узгоджує всі організаційні структури, інституції і процеси, які, через свою діяльність, ведуть до присудження окремо взятій особі набутої кваліфікації. Принципи і якість побудови цієї системи визначають можливості особистісного і професійного розвитку впродовж життя, якість і потенціал ринку праці, конкурентоспроможність національної економіки, перспективи існування країни у глобальному просторі.
Проект Британської Ради запропонував платформу для діалогу та взаємодії всіх зацікавлених сторін у процесі модернізації української національної системи освіти і започаткував українсько-британські діалоги між фахівцями Сполученого Королівства та України.
Програмою візиту передбачалося проведення зустрічей з представниками Галузевої ради і Національної академії професійних умінь, Агенції з питань фінансування розвитку професійних умінь, Комісії з питань зайнятості та професійних умінь Сполученого Королівства та Департаменту з питань бізнесу, інновацій та професійних умінь, а також відвідання Оксфордського коледжу Cherwell Valley, найбільшого коледжу в Оксфордширі, де проводяться професійні курси.
У ході зустрічей членів делегації ознайомлено з основними функціями, розподілом основних посад у Галузевій раді і Національній академії професійних умінь, їхнім місцем серед інших інститутів і учасників процесу, взаємодією між усіма зацікавленими сторонами (інституції, що присвоюють кваліфікації; інституції, що займаються фінансуванням). Представлено детальний аналіз ринкових досліджень національних професійних стандартів, процесу створення кваліфікацій, участі працедавців, професійної підготовки, забезпечення якості процесу присвоєння кваліфікацій, сертифікації. Обговорено також питання переваг, які отримує активний член галузевої організації; як відбувається повсякденна співпраця працедавця із Галузевою радою, і чи здійснюється вона взагалі; як працедавці використовують Національну рамку кваліфікацій і що вона для них значить; що, насправді, означає визнання працедавцями кваліфікацій.
У Національній службі програм професійної підготовки та Агенції з питань фінансування розвитку професійних умінь представники України ознайомилися із формуванням політики щодо розвитку професійних умінь у відповідності до можливостей бюджету, а також іншими можливостями фінансування професійного навчання молодих робітників і дорослих у Великобританії.
Із представниками Комісії з питань зайнятості та професійних умінь і Департаменту з питань бізнесу, інновацій та професійних умінь відбулася детальна розмова про створення національної політики та її реалізації, включаючи фінансування участі працедавців у забезпеченні відповідних професійних умінь і економічного зростання.
Досвід британських організацій роботодавців видається цікавим. Вони системно вивчають потреби ринку праці і впливають на державну стратегію і політику фахової підготовки таким чином, щоб кваліфікації, що їх пропонує система професійної освіти і підготовки, відповідали як інтересам роботодавців, так і працівників. Роботодавці Британії беруть безпосередню участь у створенні нових кваліфікацій та програм навчання на робочому місті, у формуванні професійних стандартів освіти. Вони впливають на фінансування освітніх послуг як замовники економічно затребуваних професійних умінь.
16:45 08.04.2013