16 травня в Інституті педагогіки НАПН України Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України та Інститут педагогіки НАПН України разом із Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди і Державним закладом «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» провели Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Практична філософія і Нова українська школа».
Науковці визначили й обговорили нагальні освітньо-філософські питання, пов′язані з модернізацією української освіти в постнекласичну добу. Основні напрями для обговорення були такі: освіта як чинник національного самоствердження України; алгоритм виховання гармонійної і культурної людини; Z-покоління: що має знати вчитель Нової української школи; професія вчителя у площині філософської рефлексії; критерії якості шкільної освіти у світлі філософських рефлексій; модернізація шкільної освіти: західний та український досвід.
Модерувала захід академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України Світлана Сисоєва. Відкрив конференцію і виступив з доповіддю «Модернізація освіти в контексті загальноцивілізаційних змін» президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень.
З доповідями виступили: академік-секретар Відділення вищої освіти НАПН України Петро Саух, доктор філософських наук Олександр Роговський (ХНПУ імені Г. С. Сковороди), доктор філософських наук Наталія Радіонова (ХНПУ імені Г. С. Сковороди), доктор психологічних наук Лариса Кондратенко (Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України), доктор педагогічних наук Леонід Ваховський (ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»), доктор філософських наук Михайло Бойченко (КНУ імені Т. Г. Шевченка – Інститут педагогіки НАПН України). У дискусії взяли участь доктор педагогічних наук Наталія Дічек (Інститут педагогіки НАПН України), доктор педагогічних наук Нестор Гупан (Інститут педагогіки НАПН України), кандидат педагогічних наук Павло Копосов (Інститут модернізації змісту освіти), кандидат філософських наук Ганна Корж (ХНПУ імені Г. С. Сковороди) та інші.
У виступах учасників конференції було наголошено на необхідності розширення й поглиблення філософської підготовки майбутніх учителів і вихователів, доповненні освітніх програм підготовки майбутніх учителів обов’язковими курсами з практичної філософії, передусім – філософії освіти, філософської педагогіки, етики, філософії політики і права, а також розробити курси філософії для дітей.
За результатами обговорення було ухвалено рекомендації, які оприлюднено на сайті НАПН України й планується надіслати до МОН України.
Учасників конференції з нагоди Дня науки України нагородили почесними відзнаками Інституту педагогіки НАПН України.
13:33 21.05.2019