НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Чек-лист ключових компетентностей педагога Нової української школи

9 квітня відбувся Всеукраїнський освітній коворкінг з онлайн-трансляцією «Чек-лист ключових компетентностей педагога Нової української школи для формальної і неформальної освіти».

Ініціатором проведення освітнього коворкінгу виступила кафедра філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ НАПН України «Університет менеджменту освіти». Тематичними партнерами – Державна установа «Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта», міський методичний центр м. Львова. Захід проводився в режимі телемосту Київ-Львів-Чернівці.Модераторами заходу стали: завідувач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», доктор педагогічних наук, сертифікований тренер НУШ Вікторія Сидоренко; доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат психологічних наук Ярослава Швень; доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат філософських наук Марина Ілляхова; кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»Олексій Самойленко.

Тематика освітнього коворкінгу об’єднала представників із 19 областей України. Участь у науковому зібранні взяли натхненники і реалізатори освітніх змін, педагогічні, науково-педагогічні працівники, докторанти, аспіранти, завідувачі (методисти) районних (міських) методичних об’єднань (центрів), керівники закладів освіти, представники ОТГ, тренери і координатори Нової української школи.
Було подано 223 заявки, зареєстровано під час онлайн-трансляції освітнього коворкінгу понад 2369 переглядів (канал YouTubeВіртуальної кафедри андрагогіки ЦІПО, сторінки Facebook). Свої вподобання («лайки») при прегляді відео- і фотоконтенту у соціальних мережах поставили понад 1085 учасників.

Формат освітнього коворкінгу дав можливість використати гнучку організіцію робочого простору учасників, елементи майстер-класів, мозковий штурм, роботу в групах, думки експертів, відео-чат, телеміст, відео-скрайбінг, інфографіку. Під час заходу з експертами працювали 3 коворкінг-групи, зокрема методисти районних (міських) методичних кабінетів (центрів), слухачі тематичних курсів підвищення кваліфікації на базі міського методичного центру м. Львів.

Обговорення актуальних питань освітнього коворкінгу проводилосяв інтернет-офлайн форматі та постерному режимі. На основі існуючих ресурсів зактуалізовано новий погляд на проблему розвитку ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах формальної і неформальної освіти.

Професійний розвиток педагога Нової української школи став темою виступу директора Центрального інституту післядипломної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Тамари Сорочан. Завідувач кафедри філософії і освіти дорослихВікторія Сидоренко поінформувала учасників заходу про чек-лист розвитку ключових компетентностей педагога Нової української школи. Науковець презентувала чек-лист у формі електронної книги із використанням інфографіки: «Sempertiro»:чек-лист розвитку ключової компетентності педагога «навчання впродовж життя» для інформальної освіти». Науково-педагогічні працівники (Вікторія Сидоренко, Ярослава Швень, Андрій Єрмоленко, Марина Ілляхова, Марина Фарухшина, Юлія Махновець) презентували чек-листи розвитку навчальної, підприємницької, цифрової компетентностей педагога для формальної, неформальної і неформальної освіти.

Із науковими доповідями, зокрема, виступили: Марина Ілляхова, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» («Цифрові компетенції в розвитку креативності педагога»); ЯрославаШвень, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО («Особистісна готовність педагога Нової української школи до змін»); АндрійЄрмоленко,доцент кафедри філософії і освіти дорослих, іМарина Фарухшина, старший викладач кафедри («Чек-лист розвитку підприємницької компетентності педагога НУШ»); Тетяна Кравчинська, доцент кафедри філософії і освіти дорослих («Акценти у формуванні громадянської компетентності педагога НУШ»);ВікторіяЛевченко, доцент кафедри філософії і освіти дорослих («Психологічний супровід формування екологічної компетентності педагогів»);Ольга Просіна, доцент кафедри філософії і освіти дорослих («Розвиток культурологічної компетентності педагогів»).

В обговоренні ключових питань освітнього коворкінгу взяли участь: Наталія Гончаренко, заступник директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» і Артем Антипов, начальник відділу цифрових освітньо-наукових систем ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». З відеовиступами приєднались учасники з інших областей України.


Прес-служба НАПН України
14:56 18.04.2019