Відкрила Парламентські слухання Перший заступник Голови Верховної Ради Ірина Геращенко і поінформувала, що слухання підготував Комітет з питань науки і освіти.
Участь у Парламентських слуханнях взяли народні депутати, представники Кабінету Міністрів, центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій і обласних рад, Національної академії наук України, національних галузевих академій науки, закладів освіти та наукових установ, роботодавців, громадських освітянських і студентських організацій.
З основною доповіддю виступила Міністра освіти і науки України Лілія Гриневич, яка наголосила, що розвиток людського капіталу – це надзвичайно важлива тема і «одна з першочергових цілей, про які йдеться у Середньостроковому плані пріоритетних дій Уряду до 2020 року». Міністр звітувала про стан освітньої галузі на усіх рівнях: від початкової і до вищої освіти, а також про хід і результати реформ.
Зі співдоповіддю виступив перший заступник голови Комітету з питань науки і освіти Олександр Співаковський, який наголосив на важливості проведення таких слухань. Він наголосив, що за останні чотири роки дуже багато зроблено у сфері освіти, однак, треба розуміти, що, згідно з останніми трендами, «основна битва майбутнього – битва за людський інтелект".
З трибуни Парламентських слухань виступивтакож і президент НАПН України Василь Кремень.
Учасники засідання наголосили на необхідності збільшення фінансування сфери освіти; покращення доступності навчання, зокрема, для дорослих; розвитку інклюзивності і гендерної рівності; реформи професійно-технічної освіти; стимулювання розвитку ринку праці; гармонізації розвитку економіки і людського капіталу; створення молодіжної інфраструктури на місцях; покращення профорієнтації; розвитку мережі дошкільної та шкільної освіти; забезпечення освіти з прав людини; популяризації робочої освіти.
Із заключним словом на Парламентських слуханнях виступив перший заступник голови Комітету з питань науки і освіти Олександр Співаковський, який подякував усім, хто готував та брав участь у їх роботі.
«Людський капітал – достатньо складний і динамічний показник, який визначає ключовий елемент розвитку нації, держави і її економіки, добробуту громадян, визначає як сукупність життєвих, духовних та професійних компетентностей громадян, які забезпечують сталий розвиток країни у її основних проявах. Проблема створення, збереження і розвитку людського капіталу та вимірювання відповідних трендів, сьогодні є не просто актуальною, а в умовах України, на мій погляд, є питанням національної безпеки», - сказав О.Співаковський, підсумовуючи засідання.
Згідно з підготовленим Комітетом з питань науки і освіти проектом резолюції за підсумками парламентських слухань на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки», вироблено конкретні рекомендації Верховній Раді, Кабінету Міністрів, профільним міністерствам, силовим структурам, НАН України, місцевій владі і керівникам навчальних закладів у сфері дошкільної, повної загальної середньої та вищої освіти, а також освіти дорослих і позашкільної освіти. Окремими пунктами в Резолюцію внесено питання: забезпечення ефективного використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій у сфері освіти і науки; забезпечення якісним харчуванням у закладах освіти; подолання дисбалансу між підготовкою кваліфікованих робітників і фахівців з вищою освітою та потребами ринку праці; ключові проблеми у сфері науки та інноваційної діяльності.
14:40 12.04.2019