14–16 березня у Київському палаці дітей та юнацтва відбулася Х Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти». Під час урочистої церемонії відкриття виставки до її учасників і гостей з вітальним словом звернувся президент Національної академії педагогічних наук України академік Василь Кремень.
У роботі виставки взяли участь 750 учасників із 25 регіонів України, Словаччини, Польщі, Канади, США, Франції, Литви, Латвії, Естонії, Грузії, Молдови, Ізраїлю, Румунії. В експозиції Академії свій науковий доробок представили: Інститут педагогіки НАПН України, Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Інститут проблем виховання НАПН України, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського, Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти НАПН України.
Програму виставки склали 69 конференцій, презентацій, семінарів, тренінгів, майстер-класів тощо за участю провідних фахівців і науковців Міністерства освіти і науки України, НАПН України, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», освітян і представників міжнародних представництв, виробників і постачальників засобів навчання.
Неабияку зацікавленість освітян, науковців, учасників і гостей виставки викликали заходи, організовані та проведені вченими Академії, зокрема: «круглий стіл» «Організаційно-дидактичні особливості реалізації технологій профільного навчання» (Інститут педагогіки НАПН України); науково-практична конференція «Психологічні умови попередження та подолання соціальної напруженості в освітніх організаціях» (Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України); науково-практичний семінар «Технології професійного розвитку вчителя в умовах формальної і неформальної освіти» (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України); презентаційна студія «Програма виховання «Нова українська школа в поступі до цінностей»: інноваційно-технологічне забезпечення» (Інститут проблем виховання НАПН України спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»); науково-практичний семінар «Інклюзивно-ресурсні центри як перша ланка інклюзивного навчання» (Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України); семінар «Освітянам: технології відновлення психологічного здоров’я» (Інститут соціальної та політичної психології НАПН України); науково-практична конференція «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» (Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України); науково-практична конференція «Стандартизація професійної освіти в умовах ринку праці» (Інститут професійно-технічної освіти НАПН України спільно з МОН України); науково-практичний семінар «Наукова освіта: від теорії до практики» (Інститут обдарованої дитини НАПН України); колоквіум «Відкритий університет як інноваційне середовище професійного розвитку фахівців», науково-методологічний семінар «Підготовка конкурентоспроможних фахівців в умовах освітніх змін» (ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України); «круглий стіл» «Розвиток суспільства і медіапростір: проблеми самоорганізації».
Установи Академії взяли активну участь у конкурсі за тематичними номінаціями, що проводився в рамках виставки. Медалями виставки нагороджено:
● у номінації«Інтеграція ресурсів Державного стандарту та інноваційних практик у процесі реалізації наскрізних змістових ліній в освітньому середовищі» – Інститут педагогіки НАПН України за навчальний комплект для навчання української літератури учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (підручник, хрестоматія, програма спеціального курсу) А. М. Фасолі, Т. О. Яценко, В. В. Уліщенко, Г. Л. Бійчук, В. М. Тименко, І. А. Тригуб;
● у номінації«Соціалізація особистості в умовах сучасних викликів»:
– Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України за монографію «Психологія професійного вигорання підприємців» Л. М. Карамушки, Г. В. Гнускіної;
– Інститут проблем виховання НАПН Україниза монографію «Соціалізація дітей старшого дошкільного віку в умовах ДНЗ» О. Д. Рейпольської, Н. В. Гавриш, В. В. Рагозіної, В. В. Маршицької, С. А. Васильєвої, Н. А. Шкляр, В. О. Луценко;
– Інститут соціальної та політичної психології НАПН України за науково-методичний комплекс (2 монографії, методичні рекомендації)«Відновлення психологічного здоров’я особистості в умовах сучасних викликів» Т. М. Титаренко, М. С. Дворник, Т. О. Ларіної, В. В. Савінова, К. В. Мирончук, Б. П. Лазоренка, Ю. Д. Гундертайло, О. А. Ніздрань;
● у номінації«Упровадження інноваційних освітніх і виробничих технологій – ефективний засіб підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів» – Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України за монографію «Системи професійного розвитку менеджерів у транснаціональних корпораціях: досвід Німеччини і Польщі» О. В. Баніт;
● у номінації«Сучасний вектор розвитку інклюзивної освіти в Україні» – Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України за навчально-методичний посібник «Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями» О. В. Чеботарьової, Г. О. Блеч, І. В. Гладченко, С. В. Трикоз, Н. А. Ярмоли, І. В. Сухіної;
● у номінації «STEM-навчання як освітній ресурс ХХІ століття» – Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України за навчально-методичний посібник «Впровадження STEM-STEAM-STREAM-освіти в рамках дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня «Варіативні моделі комп’ютерно орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» О. О. Гриб’юк, П. М. Лукавого, Н. Ю. Куліш;
● у номінації «Упровадження інноваційних освітніх і виробничих технологій – ефективний засіб підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів»:
– Інститут професійно-технічної освіти НАПН України за монографію «Системаконсультування з професійної кар’єри учнів професійно-технічних навчальних закладів» Д. О. Закатнова, С. В. Алєксєєва, Н. О. Величко, Л. М. Єршової, Л. Д. Кузьмінської, В. Т. Лозовецької, В. Ф. Орлова;
– Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти НАПН України за методичні рекомендації до проведення веб-квесту «Збери свій автомобіль» з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С» В. М. Дубового, В. С. Попруги;
● у номінації «Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників у системі неперервної освіти» – Інститут обдарованої дитини НАПН Україниза монографію «Методи і моделі управління розвитком академічної обдарованості» В. В. Камишина, О. М. Реви;
● у номінації «Формування інформаційно-цифрової компетентності як важливої складової розвитку інноваційної особистості» – ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України за методичний посібник «Науково-методичні основи впровадження технологій змішаного навчання в системі відкритої післядипломної освіти» С. П. Касьяна, В. В. Олійника, Л. Л. Ляхоцької, С. В. Антощук, Л. Г. Кондратової, О. В. Сосніної, М. О. Кононець, Н. І. Гущиної, Л. В. Бондаренко, В. В. Дивака, А. Л. Лапшина, М. Є. Андрос.
Нагороди та дипломи виставки, активна участь у заходах підвідомчих установ НАПН України освітян, працівників органів управління освітою, науковців, представників громадськості переконливо засвідчили актуальність напрацювань учених Академії, наявність суспільного запиту на їх науковий доробок.
15:54 18.03.2019