20 грудня 2018 р. на засіданні Президії НАН України було заслухано й обговорено інформацію завідувача відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України Наталії Авшенюк
Президія НАПН України відзначила, що науковцями відділу проведено значну роботу з моніторингу впровадження результатів науково-дослідної роботи «Тенденції професійного розвитку вчителів у країнах Європейського Союзу і Сполучених Штатах Америки», що виконувалась в Інституті в 2014–2016 рр. Результати моніторингу впровадження продукції наукового дослідження «Тенденції професійного розвитку вчителів у країнах Європейського Союзу і Сполучених Штатах Америки» (2014–2016 рр.) засвідчили наявність вагомого соціального ефекту, що виявився в:
оновленні термінології професійної і післядипломної освіти з урахуванням результатів сучасних наукових досліджень;
інтеграції у зміст педагогічної освіти міжнародного та полікультурного компоненту;
використанні ефективних методів професійного розвитку педагогів у вітчизняній системі безперервної педагогічної освіти;
розширенні підходів до викладання психолого-педагогічних дисциплін у вітчизняних закладах освіти;
формуванні у викладачів і студентів знань про професійний розвиток педагогів як необхідної складової освітньої та наукової діяльності сучасного закладу освіти; підвищенні рівня розвитку професіоналізму педагогів.
Моніторинг впровадження результатів НДР на всеукраїнському рівні здійснювався у 21 освітньому закладі, зокрема у 17 закладах вищої освіти, 4 інститутах післядипломної педагогічної освіти.
Основними результатами моніторингу впровадження результатів наукового дослідження, з урахуванням прогресивних ідей і здобутків зарубіжного досвіду щодо принципів організації професійного навчання та розвитку вчителів на засадах педагогіки партнерства й професіоналізму у системі формальної і неформальної освіти впродовж життя, є: розроблення пропозицій до 9 нормативно-правових актів, зокрема Закону України «Про освіту» (2017 р.), проектів Законів України «Про освіту дорослих» (2018 р.), «Про фахову передвищу освіту» (2018 р.); розпорядження Кабінету Міністрів України «Про додаткові заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2018 році» (2018 р.); проекту Положення про сертифікацію педагогічних працівників (2018 р.); Концепції розвитку педагогічної освіти (2018 р.); Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» (2017 р.).
Відповідно до критеріїв і показників, визначених у «Методичних рекомендаціях щодо моніторингу впровадження результатів науково-дослідних робіт Національної академії педагогічних наук України» (2018 р.), в Електронній бібліотеці НАПН України розміщено 42 ресурси наукової продукції за результатами НДР, які 2,8 тис. разів переглядалися та 2 тис. разів завантажувалися; на сайті Інституту результати НДР завантажувалися 52 рази; опубліковано 16 статей у зарубіжних наукових виданнях США, Польщі, Угорщини та 14 статей у вітчизняних наукових фахових виданнях, частину з яких включено до наукометричних баз; результати НДР представлено у Google Scholar, де всі працівники відділу мають бібліометричні профілі; науковці взяли участь у 92 науково-практичних масових заходах, з яких 53 – міжнародного рівня, та у 7 міжнародних спеціалізованих освітянських виставках; укладено 8 угод з вітчизняними закладами освіти про впровадження результатів НДР; опитано цільову групу користувачів наукової продукції.
Підвищенню ефективності моніторингу сприяли проведення вченими відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту 15 міжнародних методологічних і методичних конференцій, семінарів і тренінгів; участь у реалізації 7 міжнародних і всеукраїнських проектів.
Подальшу роботу відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту доцільно спрямувати на: дослідження нормативно-правового забезпечення якості педагогічної освіти в зарубіжних країнах; науково-методичне забезпечення навчання різних категорій педагогічних працівників у формальній і неформальній освіті; розширення співпраці з провідними університетами щодо розвитку порівняльної професійної педагогіки; посилення взаємодії з міжнародними організаціями, фондами, освітніми закладами і установами країн світу.
12:48 20.12.2018