Учасники Круглого столу з проблем шкільної природничо-математичної освіти, що відбувся 19 жовтня 2018 року з ініціативи Національної академії педагогічних наук України за участі вчених НАН України, фахівців МОН України, науково-педагогічних і педагогічних працівників, представників громадських організаційта журналістів відзначили, що природничо-математична освіта є надзвичайно важливим і необхідним компонентом інтелектуального і творчого розвитку особистості, формування її наукового світогляду. Водночас спостерігається зниження загального рівня підготовки випускників з цих предметів, недостатня компетентність, починаючи від володіння основними предметними знаннями до їх практичного застосування, розуміння і пояснення на їх основі сутності різноманітних природних явищ і процесів, умінь використовувати наукові методи пізнання у процесі розв’язання навчальних і життєвих проблем.
Учасники визначили назку факторів, що спричинюють такий стан: прорахунки у формуванні змісту природничо-математичної освіти; розбалансованість між обсягом навчального змісту і часом, відведеним на його вивчення; незадовільна навчально-матеріальна забезпеченість освітнього процесу; недостатня увага до застосування ефективних методик, педагогічних технологій і сучасних засобів навчання; недоліки у фаховій підготовці вчителів тощо
Усвідомлюючи критичність ситуації зі станом шкільної природничо-математичної освіти в країні, учасники Круглого столу зазначили, що сповнені рішучості зробити все від них залежне для кардинального її поліпшення. Вони звернулися до владних, науковихі, освітянських структур, кожного вчителя і всієї педагогічну спільноти до негайних, рішучих, цілеспрямованих дій із забезпечення високого рівня природничо-математичної підготовки учнів, який відповідатиме кращим світовим зразкам.
Ухвалено рішення за результатами обговорення проблеми.
20:02 19.10.2018