До 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського
Василь Кремень: ПЕДАГОГІКА ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО: ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТИ ЧАСУ
"Голос України", від 20.09.2018
Василь Кремень: ПЕДАГОГІКА ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО: ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТИ ЧАСУ
"Голос України", від 20.09.2018
![](/uploads/images/news/1537428285.jpg)
Одним із головних викликів нашого часу є самоідентифікація в широкому (глобальному) й вузькому (індивідуальному) розумінні. Наслідок цього — вичленення з далекого й близького минулого того, що становить модус національної ментальності у різних її виявах. Ще Цицерон зазначав, що історія є Magistra Vitae, вчителькою життя, а історію, в свою чергу, створює діяльність відомих осіб, тих, хто залишається в пам’яті, формуючи наше близьке сьогодення та далеке майбутнє. У сучасний науковий дискурс входить та історія, що співзвучна нинішнім національним прагненням та віддзеркалює основоположні питання буття, культури, освіти. Знаковою постаттю минулого, в якій уособлено найкращі національні риси й стремління, є гуманіст і творець Василь Сухомлинський. Педагог зумів утілити ідеї розвитку особистості у практику Павлиської школи, створивши реальний проект Школи Радості в тоталітарній державі та продемонструвавши зразки педагогічної мудрості, що має велике значення не лише для вітчизняної педагогіки, а й для світової гуманітарної думки загалом. Його ідеї відповідають загальноцивілізаційним тенденціям розвитку, що дедалі більше утверджуються і в Україні. Ці ідеї незаперечно утвердилися у філософії освіти і педагогіці періоду незалежності нашої країни й нині становлять стрижень реформаторських процесів освітньої сфери. Одна з них — це особистісний підхід до організації навчання і виховання, загалом до роботи з дітьми та юними громадянами.
![](/uploads/images/Suhomlynsky_sait.jpg)
Особистісний розвиток людини є основним показником стану суспільства під кутом зору цивілізаційних ознак. Нині це також основний важіль подальшого р... http://www.golos.com.ua/article/307759
10:24 20.09.2018