Відкрила семінар директор ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського Л. Березівська, наголосивши на актуальності дослідження процесу реформування освіти в Україні (1991–2017 рр.) крізь призму джерелознавства в контексті реалізації концепції Нової української школи. У ході роботи семінару було розглянуто такі питання: характеристика джерельної бази про розвиток освіти в Україні (1991–2017), підходи до класифікації історико-педагогічних джерел означеного періоду, відображення модернізаційних процесів у галузі освіти в джерелах та історіографії, зарубіжні джерела та історіографія про трансформацію освіти в незалежній Україні.
На пленарному засіданні з доповідями виступили: дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник відділу історії освіти ДНПБ України ім. В. О. СухомлинськогоО. Сухомлинська(«До питання про підходи до аналізу розвитку освіти в роки незалежності (1991–2018)»); член-кореспондент НАПН України, директор ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського Л. Березівська («Журнал «Рідна школа» як джерело історії реформування загальної середньої освіти в Україні: концепції і проекти (1991–2001)»); завідувач науково-дослідної лабораторії грінченкознавства Київського університету імені Бориса Грінченка Н. Богданець-Білоскаленко («Історіографія життя та вивчення наукової спадщини Бориса Грінченка»); доктор педагогічних наук, викладач Уманського гуманітарно-педагогічного коледжу І. Зайченко («Журнал «Педагогіка і психологія» (1993–2018) як джерело для вивчення історії освіти, педагогіки і психології в новітній Україні (до 25-річчя з дня заснування видання»); доктор педагогічних наук, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Н. Коляда («Сучасна педагогічна історіографія про розвиток освіти в Україні»).
В обговоренні та дискусії взяли участь наукові співробітники ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського (Н. Кропочева, Л. Самчук, С. Тарнавськата ін.), науково-педагогічні працівникиКиївського університету імені Бориса Грінченка (О. Венгловська, М. Лашко, Н. Петрощук та ін.),Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (О. Кірдан, О. Кравченкота ін.), Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (О. Проніков, Н. Терентьєва, Т. Янченкота ін.), Національного авіаційного університету (С. Лобода та ін.), Хмельницького інституту Міжрегіональної Академії управління персоналом (В. Олійник та ін.), співробітникиПедагогічного музею України (В. Бондаренко та ін.). Дистанційно взяли участь у семінарі колеги з Польщі, зокрема вчені Академії спеціальної педагогіки ім. Марії Гжегожевської, м. Варшава (Таняш Матей), Вищої школи бізнесу і наук про здоров’я в Лодзі (Велскоп Войцех), Ягеллонського університету, м. Краків (Katarzyna Smoter, Magdalena Świgost), Асоціації інновацій та соціальних ініціатив у Любліні(Piotr Mazur).
У рамках заходу проведено екскурсію до кімнати-музею рідкісної книги, презентовано книжкову виставку «Внесок НАПН України в розбудову національної освіти: джерела та історіографія».
За матеріалами семінару буде підготовлено збірник тез доповідей в електронному форматі, що розміщуватиметься на веб-порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського та в Електронній бібліотеці НАПН України.
17:27 17.05.2018