Нещодавно на факультеті соціальної та пcихологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбувся Всеукраїнський науково-методичний семінар «Роль психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу у світлі Закону України «Про освіту»». Організатори семінару Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України, факультет соціальної та педагогічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, відділ освіти Уманської міської ради, відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації, відділ освіти Гайворонської райдержадміністрації.
Учасниками семінару стали соціальні педагоги та практичні психологи Черкаської, Кіровоградської та Вінницької областей. Серед основних напрямів роботи семінару були: особливості роботи соціальних педагогів та практичних психологів в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»; нормативно-правове забезпечення діяльності соціальних педагогів та практичних психологів; професійний інструментарій та документація фахівців психологічної служби; сучасні вимоги до професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та практичних психологів; інклюзивне навчання: інновації, проблеми, перспективи; соціально-психологічний супровід дітей, сім’ї яких перебувають у складних життєвих ситуаціях, зокрема внутрішньо переміщені особи та сім’ї учасників АТО.
Учасників заходу привітала проректор з наукової роботи та міжнародного співробітництва УДПУ імені Павла Тичини Владилена Сокирська. Модератором заходу виступив завідувач кафедри психології УДПУ імені Павла Тичини Олександр Сафін.
Директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Віталій Панок виступив з доповіддю «Актуальні проблеми прикладної психології», в якій зокрема зазначив, що одним із вагомих внесків НАПН України у розвиток вітчизняної освіти є створення психологічної служби. Психологічна служба є практичним результатом реалізації ідей багатьох українських психологів, організаторів і керівників освітньої галузі, практичних працівників. Нині система освіти знаходиться в стані реформування, реалізації Концепції Нової української школи, імплементації положень Закону «Про освіту». У зв’язку з цим психологічний супровід і соціально педагогічний патронаж мають бути змінені не тільки формально, а й змістовно, адже 80% ідей і завдань реформи мають бути забезпечені науково-психологічними засадами, методиками і технологіями.
В умовах суспільних трансформацій необхідно поглибити і оновити науково-методичний супровід і методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби, вчителів і викладачів.
Доповідач поділився ідеями і підходами, що були напрацьовані співробітниками Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи, до реформування діяльності психологічної служби, розповів про нові моделі науково-методичного супроводу, про розгортання всеукраїнського експерименту з апробації моделей децентралізації у психологічній службі, упровадження в практику панування циклограм і діагностичних мінімумів для психологів і соціальних педагогів, методичного забезпечення психологічної допомоги дітям і сім’ям, що знаходяться у складних життєвих умовах внаслідок військових дій на Сході країни і анексії Криму.
В ході обговорення результатів семінару між його учасниками відбулась дискусія, Віталій Григорович відповідав на численні запитання щодо перспектив психологічної служби та соціально-педагогічного патронажу у світлі Закону України «Про освіту». Учасники семінару висловили цікаві пропозиції, поділились власним досвідом.
За результатами семінару керівники УДПУ імені Павла Тичини та УНМЦ практичної психології і соціальної роботи домовились укласти договір про співробітництво та організувати у 2018 році конференцію з актуальних проблем розвитку психологічної служби і професійної підготовки майбутніх практичних психологів і соціальних педагогів.
18:19 11.01.2018