10 листопада в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення». Організатори заходу – Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Департамент освіти і науки, молоді та спорту Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», Національна асамблея людей з інвалідністю України.
Учасників пленарного засідання вітали: Марина Порошенко – голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка, Павло Хобзей– заступник міністра освіти і науки України, Василь Кремень – президент Національної академії педагогічних наук України, Віктор Огнев’юк – ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, В’ячеслав Засенко – директор Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Ірина Чепчина – голова центрального правління Українського товариства глухих. У Конгресі взяли участь понад 600 освітян з усіх регіонів України.
Звертаючись до учасників ІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення», Марина Порошенко наголосила на важливості проведення такого заходу, який об’єднує науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань у сфері формування інклюзивного освітнього середовища.
Марина Порошенко зазначила, що сьогодні реформа інклюзивної освіти в Україні набирає потужних обертів. «Цього року вперше за роки незалежності України на законодавчому рівні було закріплено і гарантовано державою право дітей з особливими освітніми потребами нарівні зі своїми однолітками навчатися в умовах інклюзивного середовища. Тільки в новому навчальному році кількість «особливих» учнів у загальноосвітніх закладах збільшилася на 25%», – зазначила голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка. Вона також наголосила, що до 1 вересня 2018 року інклюзивно-ресурсні центри запрацюють по всій Україні. А для цього у рамках децентралізації разом із Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ буде розроблено типові проекти ІРЦ та сформовано мережу на рівні об’єднаних територіальних громад, районів та міст.
Розв’язання проблем інклюзивної освіти – це шлях до розвитку і самореалізації тисяч і тисяч дітей, шлях до гуманізації суспільства і держави, підкреслив, вітаючи учасників Конгресу, президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень. У структурі НАПН України діє Інститут спеціальної педагогіки, який визначає стратегічні напрями розвитку спеціальної педагогіки та психології. Його науковці здійснюють фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами, під егідою Міністерства освіти і науки України займаються розробкою державних стандартів, програм і навчальних посібників. На думку президента НАПН України, основне, що потрібно зробити нині, – це продовжити роботу з формування громадської думки щодо підтримки інклюзивної освіти, ставлення до дітей з особливими потребами, як до рівноправних.
На майстер-класах, ворк-шопах та тренінгах у рамках ІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення» його учасники обговорювали нормативно-правові засади інклюзивного навчання, процеси деінституалізації в освіті дітей з особливими освітніми потребами, а також – сучасні аспекти реабілітації «особливих» учнів та підготовку фахівців і підвищення кваліфікації освітян.
08:50 13.11.2017