У перші дні жовтня відбулося нагородження учасників конкурсу на написання методичних розробок щодо формування гендерної культури учнівської молоді, зниження некритичного прийняття нав’язуваних стереотипами обмежень поведінки осіб будь-якої статі. Проект-конкурс – це результат співпраці Інституту проблем виховання НАПН України і Національної Ради жінок України на чолі з доктором медичних наук, професором Людмилою Порохняк-Гановською, який відбувся за підтримки міжфракційного об’єднання Верховної Ради України «Рівні можливості». Загалом спроби взаємодії Інституту і Громадської організації мають більш як десятирічну історію і спрямовувалися на підвищення поінформованості широких груп населення щодо протидії різним формам насильства, пропаганди здорового способу життя, надання першої медичної допомоги, забезпечення психічної та психологічної безпеки в родині тощо. Фіналом діяльності 2016 року стало видання збірника методичних рекомендацій із дискетою музичних творів, пісень у виконанні українських митців для вчителів школи до відзначення Міжнародного дня миру. Авторами розкриття теми «Цілі сталого розвитку: складові елементи миру» виступили 50 педагогів з різних куточків України. Збірник не лише підкреслював вагомість розуміння і збереження миру, а й ознайомлював із програмою дій на 15 років, прийняту одностайно 193 державами-членами ООН, – 17 цілей в області сталого розвитку як спільного розуміння шляхів розвитку людства і соціального контракту між світовими лідерами і населенням заради успіху.
Головувала на засіданні-зустрічі з вчителями початкових класів, правознавства, біології, української і зарубіжної літератури, соціальними педагогами, практичними психологами з дев’яти областей України депутат Верховної ради України Світлана Войцеховська. Співголова депутатського об’єднання задала тон дискурсу щодо перспективи розвитку громадянського суспільства через призму гендерного аналізу статусу чоловіків і жінок, що і є мірилом демократії.
Потужну команду науковців на засіданні-зустрічі представляли: завідувач кафедри психології, директор науково-дослідного Центру з гендерних проблем молоді НАПН України – Тернопільського Національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Оксана Кікінежді, доцент кафедри управління освітою Луганського обласного ІППО (м. Сєвєродонецьк) Ірина Калько, декан факультету соціальної та педагогічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Оксана Кравченко, доцент кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР «Львівський ІППО» Ніна Новикова, завідувачка лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України Ольга Рейпольська, старший науковий співробітник Інституту проблем виховання, член Правління, експерт з питань освіти і виховання НРЖУ Тетяна Тарасова.
Голова НРЖУ Людмила Порохняк-Гановська відзначила, що рівність статей у правах, свободах, обов’язках, можливостях, відповідальності за результати діяльності є яскравим показником розвитку демократії і одночасно умовою творення нового суспільства. Своїми думками на фоні історичного поступу творення суспільства гендерної рівності поділився директор Інституту проблем виховання НАПНУ Іван Бех. Зокрема він наголосив на необхідності виховання гендерної компетентності у дітей, починаючи із дошкільного віку, як важливої складової соціально-громадянської компетентності, що сприятиме виробленню правильної життєвої траєкторії у майбутньому. Координатор проекту Тетяна Тарасова зупинилася на статистичних даних: на конкурс надійшло 145 робіт; переважно із районних центрів, містечок та сіл України (лише 9 розробок надіслали педагоги із загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів Горішноплавнівської міської ради Полтавської області); активно представлено початкову школу (39 робіт); 10 матеріалів щодо формування гендерної культури студентської молоді ПНТЗ і ВНЗ відібрало компетентне журі конкурсу-проекту до збірника методичних матеріалів для педагогів дошкільної, початкової, основної, старшої ланки освіти та викладачів ПНТЗ, ВНЗ «Від гендерних міфів до гендерних переконань»; 7 робіт присвячено розкриттю специфіки роботи з батьками.
Жвава дискусія як обмін реалізації досвіду гендерних перетворень на місцях ілюструвалася цікавими спогадами з вчительської практики. Було висловлено такі пропозиції: науковцям представлених інститутів долучитися до гендерної експертизи законодавчої бази, що регламентує діяльність освітніх закладів (Світлана Войцеховська); сприяти введенню факультативного курсу з означеної тематики (Галина Волосянко); підвищити правову відповідальність батька і матері за виховання дитини (Тамара Котеля); вирішити питання оплати праці вчителів ДНЗ, НВК і ЗОШ (Станіслав Рожко); активізувати діяльність тріади: школа–сім’я–громада (Оксана Кікінежді); широко впроваджувати методики з проблем гендерного виховання дітей та педагогічний супровід батьків (Ольга Рейпольська).
17:35 06.10.2017