29 серпня у Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського НАПН України відбулася педагогічна рада на тему «Нова українська школа – шляхи реалізації», у якій взяли участь учителі спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 24 імені О. Білаша з поглибленим вивченням іноземних мов і науковці бібліотеки. Відкрила захід директор школи Світлана Кудляк.
Із вітальним словом до учасників заходу звернулася директор ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського України Лариса Березівська. Вона наголосила на важливості інформаційного забезпечення освітньої галузі в умовах її інноваційного реформування. Зокрема, Лариса Дмитрівна повідомила про книжкові виставки, які експонуються в читальній залі, та підготовлені співробітниками бібліотеки бібліографічні списки для проведення Першого уроку.
Із доповіддю «Нова українська школа – шляхи реалізації» виступила завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України Оксана Онопрієнко. Інформуючи учасників ради про новий державний стандарт початкової загальної освіти, вона зауважила, що його основною метою є підвищення якості освіти. А це передбачає: трансформацію нових освітніх і навчальних програм, мотивацію вчителя, усвідомлення ним етичних засад і власної моральної мети, підвищення його спроможності та професійної майстерності, утвердження свободи професійної діяльності, зміни в управлінні – автономію школи, розширення повноважень учительських спільнот, ресурсне забезпечення.
Оксана Онопрієнко підкреслила, що в основі нового державного стандарту початкової загальної освіти – компетентнісний підхід (спілкування рідною/ державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність та основи компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянські компетентності, ініціативність і підприємливість, обізнаність та самовираження у сфері культури). Основним акцентом нового стандарту стане: зміщення центру ваги від нагромадження фактів до розвитку вмінь; зменшення кількості навчальних предметів та інтегрованість змісту на основі ключових компетентностей; зміна підходів до контролю й оцінювання результатів навчання, упровадження формувального оцінювання; орієнтація на учня та його можливості.
Світлана Глазунова, науковий співробітник відділу науково-документного забезпечення та соціокультурної діяльності ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, ознайомила вчителів із книжковою виставкою «Нова українська школа: ідеї, дискусії, шляхи реалізації».
14:09 31.08.2017