1-4 квітня у Київському палаці дітей та юнацтва відбувся V Всеукраїнський психологічний фестиваль «ПАРОСТОК» (Професійна Активність Розвиток Особистості Свідома Творчість Особистісна Компетентність — саме ці слова-девізи стоять за назвою вже традиційного фестивалю). Організаторами фестивалю виступили: Департамент освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), Київський палац дітей та юнацтва, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України, Науково-методичний центр психології та соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, Асоціація позашкільних закладів України та UNICEF Україна.
Фестиваль працював за такими тематичними напрямами: технології консультативної, психокорекційної роботи в дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладах;техніки роботи з сім’єю; робота з педагогічним колективом у навчальних закладах; профорієнтаційна робота; профілактика залежної та девіантної поведінки; робота психолога з подолання кризових ситуацій; профілактика негативного впливу мас-медіа на особистість; супровід обдарованих дітей; супровід дітей з особливими освітніми потребами; особистісний розвиток психолога, педагога, методиста; психотерапевтичні техніки і практики.
На фестиваль зареєструвалось 280 учасників, та 78 тренерів з Київської, Черкаської, Вінницької, Запорізької, Донецької, Львівської, Івано-Франківської областей та м. Києва. Було проведено 83 майстер-класи.
На пленарному засіданні обговорювали питання щодо стану та векторів розвитку психологічної служби в сучасній Україні. Під час відкритого діалогу науковці та провідні фахівці-психологи окреслили ключові питання, тенденції розвитку, шляхи модернізації та загалом стан психологічної галузі та ролі психолога у сучасному суспільстві.
З вітальним словом виступили: Ольга Флярковська, начальник відділу психологічного супроводу та соціально-педагогічної роботи Інституту модернізації змісту освіти МОН України; Сергій Максименко, дійсний член НАПН України, директор Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України; Віталій Панок, доктор психологічних наук, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України; Анатолій Сичевський, кандидат психологічних наук, підполковник, начальник Центру психологічного забезпечення підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій; Зоя Гаркавенко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова; Валентина Семиченко, доктор психологічних наук, завідувач кафедри психології та педагогіки Університету сучасних знань; Олександр Ткаченко, доктор педагогічних наук, докторант кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
У рамках фестивалю «ПАРОСТОК» відбулась панельна дискусія «Соціальні мережі: простір для спілкування чи прихована небезпека?», на якій ішлося, зокрема, про можливості й ресурси для безпечного спілкування у соціальних мережах, індикатори безпеки та небезпеки спілкування в Інтернеті, донесення дітям правил безпечного спілкування у соціальних мережах, досвід зарубіжних країн з безпечного Інтернет-простору.
Наукові працівники Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України провели три майстер-класи. Так, науковий співробітник лабораторії прикладної психології освіти Наталія Сосновенко організувала майстер-клас «Профілактика булінгу в навчальному закладі», який відвідали практичні психологи, соціальні педагоги, вихователі, вчителі, методисти з психологічної служби, аспіранти та магістранти. Науковий співробітник лабораторії прикладної психології освіти Юрій Луценко провів ворк-шоп«Еклектика в терапевтичній роботі: психодрама і робота з асоціативними картками. В ході ворк-шопу учасники попрактикувалися у застосуванні метафоричних асоціативних карток у роботі з клієнтами, розглянули основні техніки психодрами, обговорили питання еклектики у практиці психолога.
Поради практичним психологам надала і старший науковий співробітник лабораторії прикладної психології освіти Зоя Гаркавенко. У ході мастер-класу «Професійна позиція психолога» було розглянуто структуру «Я»-концепції практичного психолога, визначення місця професійної ідентифікації, уточнено основні індивідуальні прояви поведінки в ситуаціях професійної діяльності, слабкі місця та способи їх подолання, розглянуто вплив зовнішніх чинників, що можуть спричинити неефективне здійснення професійної діяльності.
17:06 10.04.2017