24 січня проведено чергове засідання науково-методичної ради ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», на якому було розглянуто питання«Основні напрями розвитку регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників». Доповідач – Надія Білик, професор кафедри педагогічної майстерності Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського – представила результати дослідження із зазначеного питання. В основу дослідження покладено результати спільної діяльності Полтавського ОІППО ім. М. В. Остроградського з ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, самої Надії Білик, як координатора від Полтавської області Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних, і педагогічних працівників (ВШН) Консорціуму закладів післядипломної освіти.
Надія Білик зазначила, що регіоналізація освіти як тенденція, викликана процесом децентралізації державного управління, перебуває на стадії динамічного розвитку, а тому значно актуалізується проектування освіти на регіональному рівні. Регіональна система підвищення кваліфікації педагогічних працівників як підсистема післядипломної освіти характеризується гнучкістю, варіативністю, різноманітними підходами. Основні напрями розвитку: розробка стандартів освіти різних ступенів (дошкільної, початкової, загальної, позакласної, професійно-технічної, професійної), саме проектування особистості фахівця протягом життя, забезпечення задоволення особистих і суспільних освітніх потреб. Ці напрями консолідовані у Концепцію управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників, яка реалізується на принципах педагогічного новаторства.
Комісія позитивно оцінила дослідження Надії Іванівни. Зокрема, заступник голови Науково-методичної радиУМОНадія Любченко наголосила на важливості розвитку педагогічного новаторства у регіональних освітніх системах, а член Ради, заступник директора Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти Микола Соловей акцентував увагу на актуальності й доцільності розбудови взаємозв’язків між окремими ланками регіональної освітньої системи в умовах регіоналізації освіти.
15:57 31.01.2017