У 2016 році Інститут спеціальної педагогіки НАПН України налагодив тісну співпрацю з Київською міською психолого-медико педагогічною консультацією, провів науково-практичні семінари та тренінги з актуальних проблем освіти дітей з особливими потребами.
13 грудня співробітники Інституту спеціальної педагогіки НАПН України (Світлана Литовченко, Оксана Федоренко, Людмила Трофименко, Олена Чеботарьова)разом із спеціалістами Київської міської ПМПК брали участь у науково-практичному семінарі «Інноваційні підходи в забезпеченні корекційно-розвивальної роботи дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу». Захід відбувався на базі спеціального навчально-виховного комплексу «Мрія» (м. Київ), який проводить навчання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, розумового розвитку, аутизму і є експериментальним майданчиком Інституту.
Захід проведено з ініціативи Київської міської психолого-медико-педагогічної консультації та Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради для поширення позитивного досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Учасниками семінару були завідуючі районних психолого-медико педагогічних консультацій. Науковці представили авторські програми з корекційно-розвивальної роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, та особливості реалізації корекційно-розвивальної складової в закладах зі спеціальною та інклюзивною формами навчання.
Науковці звернули увагу присутніх на якісно новий етап в освіті осіб з особливими потребами, пов′язаний з широким впровадженням в Україні інклюзивного навчання, що передбачає надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу і базується на принципах забезпечення основоположного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання.
Ефективне забезпечення корекційно-розвивальної складової для учнів з особливими освітніми потребами – серед основ забезпечення права на освіту таких школярів в інклюзивних умовах. Було здійснено порівняльний аналіз корекційно-розвивальної складової в закладах зі спеціальною та інклюзивною формами навчання. Це дало змогу представити широкому загалу алгоритм організації навчання школярів з особливими освітніми потребами в закладах з інклюзивною формою навчання у комплексному поєднанні з корекційно-розвивальною роботою відповідно до особливостей психофізичного розвитку таких дітей.
16:21 19.12.2016