З 24 жовтня до 15 листопада 2016 року на базі системи дистанційного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України тривав тренінг «Розробка електронного контенту для використання у системі дистанційного навчання e-learning.org.ua», організований лабораторією дистанційного професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України спільно з Українською інженерно-педагогічною академією.
У тренінгу взяли участь майже сто керівників, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників з 56 наукових установ, вищих навчальних закладів, навчально (науково)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, професійно-технічних навчальних закладів тощо з 22 областей України.
В онлайн режимі було обговорено питання теорії і практики застосування ІКТ в освітньому процесі професійно-технічних навчальних закладів, різні аспекти дистанційного навчання, особливості розробки електронного контенту для систем дистанційного навчання (LMS) тощо. Тренінг складався з двох частин: теоретична частина (вступний вебінар) та практична частина (мікро-модулі). Така форма проведення тренінгу реалізована вперше і є відповіддю на запит практиків. Головною метою проведення тренінгу було ознайомлення педагогічних працівників з можливостями спеціалізованих систем дистанційного навчання, а також набуття практичного досвіду взаємодії зі складовими дистанційного навчання; кожен із запропонованих мікро-модулів був створений за різними навчальними стратегіями та містив унікальний авторський контент.
На вступному вебінарі (24 жовтня 2016 р.) учасників тренінгу привітала директор Інституту професійно-технічної освіти НАПН України Валентина Радкевичта окреслила сучасні тенденції розвитку професійної освіти в Україні, зокрема впровадження дистанційного професійного навчання. Від Української інженерно-педагогічної академії – співорганізатора заходу, виступила доцент кафедри інформаційних комп’ютерних і поліграфічних технологій Тетяна Бондаренко, яка ознайомила з досвідом побудови системи дистанційного навчання закладів професійно-технічної освіти Харківської області. Завідувач лабораторії дистанційного професійного навчання ІПТО НАПН України Олександр Базелюкрозповів про особливості впровадження дистанційного навчання у професійну освіту та ознайомив з порядком проведення тренінгу, а співробітники лабораторії презентували авторські дистанційні курси. У ході вебінару було проведено декілька опитувань у режимі реального часу, що дозволило отримати зворотну реакцію учасників вебінару.
Мікро-модулі від наукових співробітників лабораторії дистанційного професійного навчання ІПТО НАПН України містили наступну тематику:
- Впровадження дистанційного навчання кваліфікованих робітників. Теоретичні аспекти (С.Г. Кравець, к. пед. н.);
- Створення та редагування тестових питань типу «Множинний вибір» (А.В. Мищишен);
- Ефективна робота у програмі PowerPoint (автор – Л.А. Майборода);
- Підготовка інфографіки для використання в дистанційному навчанні (І.І. Голуб).
Загалом протягом двох тижнів було зафіксовано більше ніж 1355 сеансів підключення до системи дистанційного навчання ІПТО НАПН України, а середня тривалість сеансу складала 12,48 хвилини, за час тренінгу користувачі провели в системі майже 12 діб без перерви! Найбільша активність учасників тренінгу спостерігалася на другому тижні.
Тренінг завершився підсумковим вебінаром (15 листопада 2016 р.), на якому всі залучені мали можливість обмінятися враженнями від заходу. Учасники схвально відгукувалися про тренінг, відзначали активну підтримку авторів курсів (тьюторів), стабільність роботи системи дистанційного навчання, широкий спектр запропонованих форм навчання (окремо відмітили спеціалізовані форуми), вбачають за доцільне продовження використання такої форми навчання.
14:48 22.11.2016