НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Зміст природничо-математичної освіти визначатиметься на нових засадах

 

Василь КРЕМЕНЬ,

президент НАПН України,

академік НАН України і НАПН України,

доктор філософських наук, професор


 

Нова епоха – глобальних трансформацій, інноваційних технологій, що визначають поступ держав, у тому числі й України, висуває виклики перед освітою, що формує сучасну особистість. Серед нинішніхпріоритетів – природничо-математична освіта, що є в основі технічних винаходів, програмування, обчислень нанобіології, стратегічних соціологічних досліджень тощо.

Національна академія педагогічних наук України занепокоєна нинішнім станом природничо-математичної освіченості випускників шкіл, про незадовільність якої свідчать зокрема результати ЗНО, різким зменшенням інтересу вступників до спеціальностей, пов’язаних з ґрунтовною природничо-математичною підготовкою. Учені НАПН України вийшли з ініціативою про об’єднання зусиль Національної академії наук України, Національної академії педагогічних наук України під керівництвом Міністерства освіти і науки України щодо розв’язання зазначених проблем.

Наприкінці минулого року у Президії НАПН України відбувся круглий стіл з проблем природничо-математичної освіти, в якому взяли участь учені академій, представники МОН України, учителі-практики, громадськість, ЗМІ. За результатами обговорення було ухвалено Рекомендації, у яких зокрема йдеться про таке.

Розвиток природничо-математичної освіти на всіх рівнях має бути забезпеченим законодавчо. Заохочувати студентів до вступу на відповідні спеціальності для здобуття вищої освіти шляхом установлення підвищеного розміру стипендій. Переглянути зміст програм з математики і природничих предметів з урахуванням досягнень сучасної науки, акцентуючи на формуванні холістичного світогляду учнів. Забезпечити належні умови для навчання і розвитку учнів, схильних до вивчення математики і природничих предметів, у тому числі збільшивши частку академічних ліцеїв природничо-математичного спрямування у загальній сукупності закладів профільної освіти. Впровадити загальнодержавну систему дистанційної освіти з математики, фізики, хімії, біології на профільному рівні для всіх охочих, особливо для учнів сільської місцевості. Активізувати впровадження STEM-освіти, забезпечивши науково-методичний супровід реалізації цієї інноваційної технології.

Відзначено доцільним об’єднати зусилля вчених НАН і НАПН України, практичних педагогічних працівників, фахівців МОН для формування змісту природничо-математичної освіти в Новій українській школі.