Василь КРЕМЕНЬ,
президент
НАПН України,
академік
НАН України і НАПН України,
доктор філософських наук, професор
Нова епоха – глобальних
трансформацій, інноваційних технологій, що визначають поступ держав, у тому
числі й України, висуває виклики перед освітою, що формує сучасну особистість.
Серед нинішніхпріоритетів – природничо-математична освіта, що є в основі технічних винаходів,
програмування, обчислень нанобіології, стратегічних соціологічних досліджень
тощо.
Національна
академія педагогічних наук України занепокоєна нинішнім станом
природничо-математичної освіченості випускників шкіл, про незадовільність якої
свідчать зокрема результати ЗНО, різким зменшенням інтересу вступників до
спеціальностей, пов’язаних з ґрунтовною природничо-математичною підготовкою.
Учені НАПН України вийшли з ініціативою про об’єднання зусиль Національної
академії наук України, Національної академії педагогічних наук України під керівництвом
Міністерства освіти і науки України щодо розв’язання зазначених проблем.
Наприкінці
минулого року у Президії НАПН України відбувся круглий стіл з проблем
природничо-математичної освіти, в якому взяли участь учені академій,
представники МОН України, учителі-практики, громадськість, ЗМІ. За результатами
обговорення було ухвалено Рекомендації, у яких зокрема йдеться про таке.
Розвиток
природничо-математичної освіти на всіх рівнях має бути забезпеченим
законодавчо. Заохочувати студентів до вступу на відповідні спеціальності для
здобуття вищої освіти шляхом установлення підвищеного розміру стипендій. Переглянути
зміст програм з математики і природничих предметів з урахуванням досягнень
сучасної науки, акцентуючи на формуванні холістичного світогляду учнів.
Забезпечити належні умови для навчання і розвитку учнів, схильних до вивчення
математики і природничих предметів, у тому числі збільшивши частку академічних
ліцеїв природничо-математичного спрямування у загальній сукупності закладів
профільної освіти. Впровадити загальнодержавну систему дистанційної освіти з
математики, фізики, хімії, біології на профільному рівні для всіх охочих,
особливо для учнів сільської місцевості. Активізувати впровадження STEM-освіти, забезпечивши
науково-методичний супровід реалізації цієї інноваційної технології.
Відзначено
доцільним об’єднати зусилля вчених НАН і НАПН України, практичних педагогічних
працівників, фахівців МОН для формування змісту природничо-математичної освіти
в Новій українській школі.
16:23 02.02.2019