НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Методологічний семінар НАПН України «ПРОФІЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА: ВИКЛИКИ І ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ»

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ВІДДІЛЕННЯ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І

ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТНІХ СИСТЕМ

ІНСТИТУТ ПЕДАГОГІКИ

ІНСТИТУТ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ

ІНСТИТУТ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

Відповідно до плану роботи Національної академії педагогічних наук України на 2024 рік 4 квітня 2024 р. відбудеться методологічний семінар на тему:

«ПРОФІЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА: ВИКЛИКИ І ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ»

Методологічний семінар пройде у змішаному форматі. У роботі семінару передбачаються виступи на пленарному засіданні, проблемні дискусії на круглих столах, онлайн презентації інноваційних освітніх практик реалізації профільного навчання в різних типах закладів освіти. Мови семінару: українська, англійська.

Наукові напрями семінару:

 

  1. Методологія трансформації профільної середньої освіти в контексті зарубіжного і вітчизняного досвіду розвитку освітніх систем.
  2. Моделі профільної середньої освіти академічного і професійного спрямування та їх реалізація в освітній практиці.
  3. Управління якістю профільної середньої освіти. Розвиток мережі закладів профільної середньої освіти.
  4. Дидактичні системи профільної середньої освіти академічного і наукового спрямувань.
  5. Зміст і технології профільної середньої освіти професійного спрямування. Особливості здобуття спеціалізованої освіти мистецького, спортивного і воєнного спрямувань.
  6. Формування і перспективи розвитку цифрового освітнього середовища закладів профільної середньої освіти.
  7. Підготовка педагогічних працівників до профільного навчання в умовах реформування української освіти.

 

Заявки на участь у семінарі подаються в електронній формі до 15 березня 2024 р. за посиланням: https://forms.gle/oBhNNRGt92kby69v8

Рукописи статей (обсягом 3-5 c.) або матеріали презентацій інноваційного досвіду закладу освіти (відео до 10 хв. або презентація до 15 слайдів) українською або англійською мовою просимо надсилати до 15 березня 2024 р. електронною поштою за адресою: vzso@naps.gov.ua

Контактні телефони для довідок:

+380 44 481 37 05Ляшенко Олександр Іванович

+380 44 481 37 90Мальований Юрій Іванович

+380 44 481 37 11 – Засєкіна Тетяна Миколаївна

 

Матеріали методологічного семінару будуть видані в електронному форматі і розміщені в Електронній бібліотеці НАПН України безкоштовно; збірник матеріалів семінару матиме міжнародний стандартний номер ISBN та ідентифікатор DOI. Тексти виступів доповідачів на пленарному засіданні будуть також опубліковані у Віснику Національної академії педагогічних наук України. Презентації інноваційного досвіду профільної середньої освіти будуть розміщені на сайті НАПН України, кращі з них представлені на пленарному засіданні. Програмно-науковий комітет має право відхиляти подані матеріали, якщо вони не відповідають тематиці семінару, не мають наукової новизни, порушують принципи доброчесності, оформлені з порушенням вимог, що наведені нижче.

Вимоги до оформлення статей:

 

  1. Рукопис статті (3-5стор.) подається у MSWord (*.doc, *.docx) у  форматі сторінки А4, книжкова орієнтація; усі поля – 2,0 см; шрифт: гарнітура – Times New Roman, кегль – 12 пт, міжрядковий інтервал – 1; відступ абзацу 1,25 см виставляється автоматично; текст вирівнюється по ширині.
  2. У лівому верхньому куті зазначається УДК, нижче у правому куті Ім’я і Прізвище автора, під ними – науковий ступінь і вчене звання, далі – місце роботи (повна назва організації/установи), після цього ORCID або електронна пошта. Під ними по центру великими літерами напівжирним шрифтом НАЗВА СТАТТІ.
  3. Далі розміщується анотація(до 150 слів) і ключові слова(3-5 термінів) українською й англійською мовами. У разі використання скорочень подається список їх умовних позначень мовою статті.
  4. Текст статті викладається за такою структурою: вступ, мета статті, виклад основного матеріалу, висновки, список використаних джерел. Рисунки, діаграми, таблиці, формули розміщуються безпосередньо в тексті (громіздкі ілюстративні матеріали бажано не використовувати).
  5. Посилання у тексті та список використаних джерел оформлюються відповідно до APA Style;лінки доступу до джерела зазначаються у дужках (https://lib.iitta.gov.ua/...). Цитати подаються у лапках«…» із зазначенням джерела і року видання. Із прикладами оформлення списку використаних джерел можна ознайомитися за посиланнямhttps://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/reference_examples

 

Вимоги до оформлення презентації досвіду закладу освіти:

 

  1. Презентація інноваційного досвіду закладу освіти з реалізації профільної середньої освіти подається в MS PowerPoint (*.ppt, *.pptx) обсягом до 15 слайдів у стандартному або авторському оформленні, дотримуючись вимог комфортного читання тексту слайду (шрифт Calibri,кегль не менше 20 пт або еквівалент йому); у презентації можуть бути настроєні стандартні ефекти анімації і використано відеоряд та аудіосупровід.
  2. Презентація досвіду у вигляді відео (до 10 хв.) подається у форматі mp4, який може бути відтворений стандартними медіапрогравачами MS.

 

 Запрошуємо науковців, освітян, керівників закладів освіти, менеджерів освіти, аспірантів і докторантів до участі в методологічному семінарі НАПН України.

 

Зразок оформлення статті

УДК 378.53

Олександр Ляшенко,

доктор педагогічних наук, професор,

дійсний член НАПН України,

Президія Національної академії

педагогічних наук України,

orcid.org/0000-0001-6885-5978,

o.liashenko@gmail.com

 

СТРУКТУРУВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Анотація. У статті подано можливий варіант структурування змісту профільної середньої освіти. Пропонується виокремити два складники: 1) ядро загальноосвітньої підготовки, обов’язкове для всіх, хто здобуває повну загальну середню освіту; 2) зміст профільного навчання, який забезпечує поглиблене оволодіння профільно орієнтованими знаннями, компетентностями, способами діяльності тощо. Зміст профільної середньої освіти академічного спрямування відображається чотирма освітніми галузями: мовно-літературна, STEM, суспільно-гуманітарна, фізичний розвиток і безпека, які містять базові предмети, що викладаються на двох рівнях – базовому і поглибленому. Формування профілю навчання здійснюють заклади освіти на основі галузей знань, що вивчаються поглиблено.

Ключові слова: профільна середня освіта, зміст освіти, профільне навчання.

Abstract. The article presents a feasible version for structuring the content of upper secondary education. It is proposed to single out two components: 1) the core of general education, which is mandatory for everyone who obtains a full general secondary education; 2) the content of specialized training, which ensures in-depth mastering of specialized knowledge, competences, methods of activity. The content of specialized secondary education in the academic direction is reflected in four educational fields: linguistic and literary, STEM, social and humanitarian, physical development and safety, which contain basic subjects taught at two levels - basic and advanced. Formation of the study profile is carried out by educational institutions based on the fields of knowledge that are studied in depth.

Keywords: upper secondary education, content of education, specialized training.

Скорочення:

ЗЗСО – заклади загальної середньої освіти

ДСБСО – Державний стандарт базової середньої освіти

Вступ (опис проблеми та аналіз стану її дослідження)

Мета статті

Виклад основного матеріалу

Висновки

Список використаних джерел

Пресслужба НАПН України
21:56 13.02.2024