26 травня 2015року об 11-00 у приміщенні Міністерства освіти і науки України (пр. Перемоги 10, зала засідання Колегії): Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, БО «Центр споживчих ініціатив» відзначатимуть школярів, що перемогли у конкурсі з молодіжного споживчого тестування «Молодь тестує якість».
Споживча освіта існує в Україні вже сьомий рік поспіль завдяки навчальному курсу за вибором «Основи споживчих знань» для учнів 1-11 класів, що був розроблений у 2008 в рамках партнерства Міністерства освіти і науки України та Спільного проекту ЄС та ПРООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання». Сьогодні цей курс викладається більш ніж в 10 000 загальноосвітніх навчальних закладів у всіх областях України.
Цього року конкурс зі шкільного споживчого тестування проводиться вшосте. Залучення школярів до активного та свідомого споживання є вже багато років частиною навчального процесу в країнах Європи. Споживчі організації є зазвичай ініціаторами таких конкурсів; вони надають інформаційну, організаційну та ідейну підтримку молоді, яка прагне до активних дій в оволодінні інформацією про реалії ринкової економіки. Організатором конкурсу є Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України та Благодійна організація «Центр споживчих ініціатив». Партнерами конкурсу є ПАТ «Бель Шостка Україна», торгівельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому», «Данон-Україна», «Лакталіс – Україна» та освітня програма «Три молочних продукти на день – для здоров’я щодня». Цього року ініціативу підтримала Європейська Бізнес Асоціація, яка об’єднує свідомих виробників в Україні навколо соціальної корпоративної відповідальності у контексті європейських стандартів якості.
Конкурс «Молодь тестує якість» проводився з квітня по травень 2014 р., та мав на меті підвищити обізнаність шкільної молоді віком від 12 до 17 років (учні 7-11-х класів) в питаннях реалізації прав споживачів, вміння орієнтуватись на сучасному ринку товарів та послуг, виховання споживчої культури, громадянської позиції та усвідомлення власної ролі у підвищенні якості життя в контексті європейських стандартів.
Учнівській молоді було запропоновано обрати сферу дослідження на власний смак та дослідити товари та послуги за власноруч розробленими методиками. Журі конкурсу складалося з експертів з Науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз «Тест» та освітян, представників Міністерства освіти і науки України, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України, виробників.
Шостий рік поспіль конкурс зібрав загалом близько 1000 учасників з різних регіонів України. Цього року учасниками конкурсу було надано близько 180 індивідуальних та групових робіт, що виконувалися школярами самостійно. Найпопулярнішими темами серед учнівської молоді цього року були: послуги, побутова техніка, посуд, молоко та молочні продукти, солодощі, шкільні приладдя, якість послуг мобільних операторів, Інтернет, освітні послуги і, навіть, зошити з підготовки до ЗНО. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, засоби гігієни та канцелярське шкільне приладдя, мобільні пристрої тощо. Молодих дослідників завжди хвилює якість продуктів, що діти споживають щодня: молоко, йогурти, солодкі газовані напої, хлібобулочні вироби, курячі яйця, мед. Не обійшли увагою юні споживачі й послуги: зелений туризм, сільський відпочинок, комунальні послуги, інтрентет-провайдери, кіно сайти, соціальні мережі.
Повна інформація про конкурс знаходиться на Порталі Споживача www.consumerinfo.org.ua, сайті БО «Центр споживчих ініціатив» - www.cic.in.ua та на сайті Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.
Отримати інформацію можна в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України у:
зав. відділом Овчарук Оксани Василівни : 050 585 33 82,
наук. співр. Кравчини Оксани Євгенівни: 050 833 34 75
р.т (044) 440-96-27
11:36 21.05.2015