НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Вебінар з проблем дистанційного навчання

Щороку Інститут інформаційних технологій і засобів навчання (ІІТЗН) НАПН України проводить заходи під час Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті». Цьогоріч на цій освітній платформі для обміну досвідом, поширення інноваційних педагогічних практик і впровадження сучасних технологій в навчально-виховний процес науковці Інституту представили педагогічній спільноті результати досліджень в рамках вебінару «Використання вчителями цифрових засобів та ІКТ в умовах дистанційного навчання». До вебінару приєдналося майже 100 учасників з різних регіонів України. Завідувачка відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІІТЗН НАПН України Оксана Овчарук висвітлила загальні підходи до проблеми дистанційного навчання, окреслила виклики, що постали перед вчителями у період карантину, викликаного COVID-19, та представила узагальнення міжнародного досвіду. Протягом 2020-2021 років співробітники відділу проводили дослідження щодо виявлення готовності та потреб педагогічних працівників щодо використання цифрових засобів та ІКТ під час здійснення дистанційного та змішаного навчання в умовах карантину. Українські освітяни відповідали на запитання анкет в онлайн-форматі, у Гугл-формі. Науковий співробітник відділу компаративістики інформаційно-освітніх інновацій ІІТЗН НАПН України Оксана Кравчина проаналізувала структуру опитувальника та завдань, що їх ставили в ході дослідження науковці.

В опитуванні взяли участь 1463 особи, серед яких були представники практично усіх освітянських професій. Результати опитування 2021 року, про які повідомила учасникам старший науковий співробітник відділу Ірина Іванюк, виявили основні проблеми і виклики:

недостатнє матеріально-технічне забезпечення учнів;

відсутність якісного інтернету;

брак часу через збільшення навантаження для вчителя;

недостатній рівень матеріально-технічного забезпечення закладів освіти;

низький рівень самоорганізованості та мотивації учнів;

відсутність підтримки з боку батьків;

недостатній рівень цифрової компетентності вчителів;

труднощі з дистанційним навчанням учнів початкової школи;

психологічні труднощі під час дистанційного навчання;

зниження рівня якості надання освітніх послуг.

Серед цифрових інструментів, що використовують педагоги, перші позиції займають Viber (83%), Zoom (58,7%), сайти ЗЗСО (58,7%).

Найпоширенішими потребами було названо організацію всеобучу щодо використання нових, цікавих, творчих онлайн-інструментів та сервісів; технологій дистанційного навчання; курсів для вчителів НУШ про дистанційне навчання в умовах карантину; інтегрованих онлайн курсів з кількох предметів; швидких онлайн консультацій з окремих питань, кваліфікованих консультації та практичної допомоги в освоєнні нових інструментів фахівцями ІППО та ін.

Насамкінець учасники отримали відповіді на запитання.

Олена ГРИЦЕНЧУК,

старший науковий співробітник

ІІТЗН НАПН України,

кандидат педагогічних наук