Перелік фундаментальних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2025 рік
№ з/п |
Тема наукового дослідження |
Термін виконання |
|
Інститут педагогіки |
|
1 |
Інтеграційні процеси у світовій, європейській і національних системах загальної середньої освіти |
2024-2025 |
2 |
Управління трансформаційними процесами у закладах загальної середньої освіти в умовах повоєнного відновлення України |
2024-2025 |
3 |
Дидактичні системи профільної середньої освіти |
2024-2025 |
4 |
Освітній та філософський дискурс формування історичної пам’яті у підготовці майбутніх українських учителів в умовах російської агресії |
2025-2027 |
|
Інститут психології ім. Г.С. Костюка |
|
5 |
Психологічні ресурси розвитку особистості в умовах невизначеності освітнього простору |
2024-2026 |
6 |
Асертивність як чинник саморозвитку обдарованих учнів і студентів у складних життєвих ситуаціях |
2024-2026 |
7 |
Психологічні засади створення підтримувально-розвивального віртуального простору для дорослих |
2025-2027 |
8 |
Психофізіологічні основи відновлення психологічних ресурсів фахівців соціономічних професій |
2025-2027 |
9 |
Розвиток особистісних ресурсів психічного здоров’я молоді у складних життєвих обставинах |
2025-2027 |
10 |
Психологічні механізми корегування творчих розумових процесів дітей та молоді в умовах війни |
2025-2027 |
11 |
Закономірності впливу соціально-психологічних ресурсів освітніх організацій як чинника забезпечення суб′єктивного благополуччя персоналу |
2025-2027 |
12 |
Розвиток життєвої компетентності особистості в дискурсивному просторі |
2023-2025 |
|
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна |
|
13 |
Система вдосконалення викладання психолого-педагогічних дисциплін у закладах вищої освіти |
2025-2026 |
14 |
Тенденції розвитку змісту професійної підготовки вчителів у країнах-членах Організації Економічного Співробітництва і Розвитку |
2023-2025 |
15 |
Андрагогічні засади професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах неформальної та інформальної освіти |
2023-2025 |
Інститут проблем виховання |
|
|
16 |
Стратегії управління закладами дошкільної освіти в кризових ситуаціях |
2025-2027 |
17 |
Моніторинг особливостей та формування життєвих орієнтацій дітей та молоді в умовах пограниччя України |
2025-2027 |
18 |
Формування ціннісної єдності учнівської молоді в умовах пограниччя України |
2025-2027 |
19 |
Педагогічні засади запобігання і подолання булінгу в цифровому освітньому середовищі |
2023-2025 |
20 |
Формування кар’єрної спрямованості у учнів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи |
2023-2025 |
21 |
Формування в учнівської і студентської молоді національної солідарності в умовах війни та повоєнного часу |
2023-2025 |
|
Інститут соціальної та політичної психології |
|
22 |
Психологічні засади прогнозування сценаріїв розвитку соціальної ситуації в Україні |
2023-2025 |
23 |
Медіапсихологічні стратегії цифрової трансформації суспільства і освіти |
2023-2025 |
24 |
Психологічні засади згуртованості суспільства в умовах внутрішніх та зовнішніх загроз національній безпеці |
2023-2025 |
|
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка |
|
25 |
Теоретико-методичні засади психологічного та психотерапевтичного супроводу ресоціалізації осіб з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів |
2024-2025 |
26 |
Теоретико-методологічні засади функціонування української жестової мови осіб з порушеннями слуху в контексті Євроінтеграції |
2024-2025 |
27 |
Теоретичні і методичні засади порівняльних досліджень в галузі освіти осіб з особливими освітніми потребами |
2024-2025 |
|
Інститут вищої освіти |
|
28 |
Забезпечення та вдосконалення якості вищої освіти України в контексті стійкого розвитку в умовах євроінтеграції та післявоєнного відновлення країни |
2024-2025 |
29 |
Соціальна інклюзія у сфері вищої освіти у післявоєнний період ї |
2024-2025 |
30 |
Розвиток університетів у контексті післявоєнного відновлення: синергія соціальних і інституційних трансформацій вищої освіти, науки та економіки |
2024-2025 |
31 |
Оцінювання якості дослідницької діяльності університетів на основі принципів і підходів відкритої науки в умовах післявоєнного відновлення країни |
2024-2025 |
32 |
Механізми розвитку інноваційної діяльності університетів в умовах повоєнного відновлення України |
2025-2026 |
|
Інститут професійної освіти |
|
33 |
Системи забезпечення якості професійної освіти і підготовки у країнах Західної і Північної Європи |
2025-2026 |
34 |
Теоретичні і методичні основи розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів в умовах пандемії, воєнного та повоєнного часу |
2023-2025 |
|
Інститут обдарованої дитини |
|
35 |
Ідеї розвитку обдарованості в українській філософській традиції |
2024-2026 |
36 |
Розвиток соціального мислення обдарованої особистості |
2025-2027 |