Перелік фундаментальних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2024 рік
№ з/п |
Напрям наукового дослідження. |
Термін виконання |
Інститут педагогіки НАПН України |
||
1 |
Напрям 3. Розвиток світової, європейської і національних систем освіти. Інтеграційні процеси у світовій, європейській і національних системах загальної середньої освіти |
2024-2025 рр. |
2 |
Напрям 16. Управління та економікаосвіти. Управління трансформаційними процесами у закладах загальної середньої освіти в умовах повоєнного відновлення України |
2024-2025 рр. |
3 |
Напрям 5. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Дидактичні системи профільної середньої освіти |
2024-2025 рр. |
4 |
Напрям 1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки Філософсько-педагогічна думка України: аспекти ретроаналізу націєтворення |
2022-2024 |
Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України |
||
5 |
Напрям 17. Методологія, теорія та історія психології в контексті завдань європейської та євроатлантичної інтеграції України. Психологічні ресурси розвитку особистості в умовах невизначеності освітнього простору |
2024-2026 рр. |
6 |
Напрям 19. Психологія розвитку особистості. Асертивність як чинник саморозвитку обдарованих учнів і студентів у складних життєвих ситуаціях |
2024-2026 рр. |
7 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності |
2022-2024 рр. |
8 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Профілактика девіацій розвитку особистості у складних життєвих обставинах |
2022-2024 рр. |
9 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Особистісні стратегії життєдіяльності в умовах невизначеності середовища |
2022-2024 рр. |
10 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Психологічні засади проєктування віртуального освітнього простору розвитку суб’єктності дорослих |
2022-2024 рр. |
11 |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологічні механізми економічної соціалізації молоді в умовах трансформації суспільства |
2022-2024 рр. |
12 |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Технології забезпечення психологічного здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах соціальної напруженості |
2022-2024 рр. |
13 |
Напрям 15. Психологія розвитку особистості Розвиток життєвої компетентності особистості в дискурсивному просторі |
2023-2025 рр. |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України |
||
14 |
Напрям 9. Вища освіта. Теорія і практика підготовки майбутнього викладача закладу вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства |
2022-2024 рр. |
15 |
Напрям 11. Освіта дорослих. Педагогічна освіта. Тенденції розвитку змісту професійної підготовки вчителів у країнах-членах Організації Економічного Співробітництва і Розвитку |
2023-2025 рр. |
16 |
Напрям 11. Освіта дорослих. Педагогічна освіта. Андрагогічні засади професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах неформальної та інформальної освіти |
2023-2025 рр. |
Інститут проблем виховання НАПН України |
||
17 |
Напрям 6. Дошкільна освіта. Теоретичні та методичні засади забезпечення якості освіти дітей раннього та дошкільного віку в в умовах воєнного стану |
2022-2024 рр. |
18 |
Напрям 8.Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Педагогічні засади запобігання і подолання булінгу в цифровому освітньому середовищі |
2023-2025 рр. |
19 |
Напрям 8.Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування кар’єрної спрямованості у учнів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи |
2023-2025 рр. |
20 |
Напрям 8.Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування в учнівської і студентської молоді національної солідарності в умовах війни та повоєнного часу |
2023-2025 рр. |
Інститут соціальної та політичної психологіїНАПН України |
||
21 |
Напрям 20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнот них ідентичностей в умовах децентралізації |
2022-2024 рр. |
22 |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні стратегії формування здорового способу життя особистості в умовах суспільної нестабільності |
2022-2024 рр. |
23 |
Напрям 16. Соціальна і політична психологія. Психологічні засади прогнозування сценаріїв розвитку соціальної ситуації в Україні |
2023-2025 рр. |
24 |
Напрям 16. Соціальна і політична психологія. Медіапсихологічні стратегії цифрової трансформації суспільства і освіти |
2023-2025 рр. |
25 |
Напрям 19. Освіта, педагогіка і психологія для національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Психологічні засади згуртованості суспільства в умовах внутрішніх та зовнішніх загроз національній безпеці |
2023-2025 рр. |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України |
||
26 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами. Теоретико-методичні засади психологічного та психотерапевтичного супроводу е соціалізації осіб з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів |
2024-2025 рр. |
27 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами. Теоретико-методологічні засади функціонування української жестової мови осіб з порушеннями слуху в контексті Євроінтеграції |
2024-2025 рр. |
28 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами. Теоретичні і методичні засади порівняльних досліджень в галузі освіти осіб з особливими освітніми потребами |
2024-2025 рр. |
Інститут вищої освіти НАПН України |
||
29 |
Напрям 12. Вища освіта. Забезпечення та вдосконалення якості вищої освіти України в контексті стійкого розвитку в умовах євроінтеграції та післявоєнного відновлення країни |
2024-2025 |
30 |
Напрям 12. Вища освіта. Соціальна інклюзія у сфері вищої освіти у післявоєнний період |
2024-2025 рр. |
31 |
Напрям 12. Вища освіта. Розвиток університетів у контексті післявоєнного відновлення: синергія соціальних і інституційних трансформацій вищої освіти, науки та економіки |
2024-2025 рр. |
32 |
Напрям 12. Вища освіта. Оцінювання якості дослідницької діяльності університетів на основі принципів і підходів відкритої науки в умовах післявоєнного відновлення країни |
2024-2025 |
33 |
Напрям 10. Вища освіта. Теоретичні основи і механізми взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України |
2023-2024 |
Інститут професійної освіти НАПН України |
||
34 |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Теоретичні й методичні основи консультування з молодіжного підприємництва у закладах професійної (професійно-технічної) освіти |
2022-2024 |
35 |
Напрям9. Професійна (професійно-технічна) і фахова передвища освіта. Теоретичні і методичні основи розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів в умовах пандемії, воєнного та повоєнного часу |
2023-2025 |
Інститут обдарованої дитини НАПН України |
||
36 |
Напрям 2. Філософські, теоретико-методологічні та історичні передумови інтеграції української освіти і педагогічної науки до європейського та світового освітнього і наукового просторів. Ідеї розвитку обдарованості в українській філософській традиції |
2024-2026 |