Перелік прикладних науковихдосліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2024 рік
Напрям наукового дослідження.
Тема наукового дослідження
|
Термін виконання | |
Інститут педагогіки НАПН України |
||
1 |
7. Повна загальна середня освіта. Оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників |
2024-2025 рр. |
2 |
7. Повна загальна середня освіта Проєктування та реалізація змісту навчання української мови в 7-9 класах закладів загальної середньої освіти, |
2024-2026 рр. |
3 |
7. Повна загальна середня освіта Проєктування та реалізація змісту літературної освіти в 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 рр. |
4 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Дидактичні засади інтеграції предметів мовно-літературної галузі в 7- 9 класах закладів загальної середньої освіти з мовами навчання національних меншин |
2024 р. |
5 |
7. Повна загальна середня освіта Проєктування змісту і методика навчання учнів 7-9 класів історії та громадянської освіти |
2024-2026 рр. |
6 |
7. Повна загальна середня освіта. Проєктування та реалізація змісту навчання географії у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 рр.. |
7 |
7. Повна загальна середня освіта. Проєктування та реалізація змісту навчання фізики у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 рр. |
8 |
7. Повна загальна середня освіта. Проєктування та реалізація змісту математичної освіти у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 рр. |
9 |
7. Повна загальна середня освіта. Проєктування та реалізація змісту інформатичної освіти у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 рр. |
10 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Проєктування та реалізація змісту технологічної освіти у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 рр. |
11 |
Напрям: 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Теоретичні і методичні засади проектування освітньо-розвивального середовища закладу загальної середньої освіти в умовах цифровізації суспільства |
2022-2024 рр. |
12 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення навчання української мови учнів 5-6 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин в умовах багатомовної освіти |
2022-2024 рр. |
13 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Формування природничо-наукової компетентності учнів гімназії в освітньому процесі з біології і хімії |
2022-2024 рр. |
14 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення впровадження технології STEM-освіти в гімназії |
01.02.2022 – 2024 рр. |
15 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Дидактико-методичний супровід подолання навчальних втрат у початковій і базовій середній освіті |
01.02.2024 р. |
16 |
Напрям 6. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Педагогічне управління розвитком навчально - пізнавальної діяльності молодших школярів |
2023-2025 рр. |
17 |
Напрям 6. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта Технологія створення освітнього іншомовного комунікативного середовища у процесі навчання іноземних мов учнів 7-9 класів гімназії |
2023-2025 рр. |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України |
|
|
18 |
Напрям 5. Педагогіка і психологія освітнього процесу Розробка інструментарію психодіагностики адаптаційних ресурсів здобувачів загальної середньої освіти та їхніх батьків для подолання наслідків війни |
2024-2025 рр. |
19 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта Психологічне забезпечення проектування, розроблення та експертизи навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти |
2024-2025 рр. |
20 |
Напрям 1. Освіта, психологія і педагогіка для перемоги над російським агресором та повоєнного відновлення України. Формування мілітарної ідентичності учнів в умовах воєнного часу |
2024-2025 рр. |
21 |
Напрям 19. Психологія розвитку особистості Особливості психологічної стійкості дітей старшого дошкільного віку |
2024-2025 рр. |
22 |
Напрям 22. Практична психологія. Наукове забезпечення діяльності психологічних служб. Психологічні передумови посттравматичного зростання військово-службовців-учасників бойових дій |
2024-2025 рр. |
23 |
Напрям 22. Практична психологія. Наукове забезпечення діяльності психологічних служб Розробка психотехнологій допомоги вимушено переміщеним особам у подоланні психотравмівного впливу воєнного та поствоєнного часу, |
2024-2025 рр. |
24 |
15. Вікова психологія та фізіологія. Психофізіологічне забезпечення життєстійкості фахівців соціономічних професій |
2022-2024 рр.
|
25 |
16. Психологія розвитку особистості. Психологічні технології сприяння позитивному психічному здоров’ю особистості |
2022-2024 рр.
|
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України |
|
|
26 |
Напрям 11. Освіта дорослих. Педагогічна освіта. Розвиток змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на компетентнісних засадах |
2023-2025 рр. |
27 |
Напрям 17. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Психологічний супровід професійної діяльності педагогічних працівників в умовах світових змін |
2023-2025 рр. |
Інститут проблем виховання НАПН України |
|
|
28 |
Напрям 8. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Організаційно-педагогічні умови та технології забезпечення єдності фізичного і військово-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти. |
2023-2025 рр. |
29 |
Напрям 8. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування життєвої успішності учнів старших класів в умовах ост воєнної реальності |
2023-2025 рр. |
30 |
Напрям 8. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування в учнів старших класів екологічної компетентності в контексті подолання екологічних наслідків війни |
2023-2025 рр. |
31 |
Напрям 20. Соціальна психологія і педагогіка. Соціальна робота. Технології соціально-педагогічного супроводу дітей та молоді у період повоєнного відновлення України |
2024-2025 рр. |
32 |
Напрям 10. Позашкільна освіта. Науково-методичні засади інтеграції позашкільної освіти та позаурочної діяльності в умовах повоєнного відновлення країни |
2024-2025 рр. |
33 |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Естетичне виховання учнівської молоді у віртуальному медіа просторі засобами художньої комунікації |
2022-2024 рр. |
34 |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Виховання ціннісного ставлення до комунікацій у цифровому відкритому середовищі у дитячих громадських об’єднаннях, |
2022-2024 рр. |
35 |
Цифрове середовище для забезпечення батьків дітей раннього та дошкільного віку дидактичними матеріалами |
2022 -2024 рр. |
Інститут соціальної та політичної психології НАПН України |
|
|
36 |
17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні умови підвищення ролі сім’ї як носія громадської думки щодо реформування освіти |
2022-2024 рр. |
37 |
20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Регіональні особливості ідентифікації учнівської та студентської молоді як чинник державної освітньої політики |
2022-2024 рр. |
38 |
Напрям 16. Соціальна і політична психологія Особливості динаміки громадської думки в умовах цифрової трансформації суспільства та модернізації освіти |
2023-2025 рр. |
39 |
Напрям 1. Освіта, психологія і педагогіка для перемоги над російським агресором та повоєнного відновлення України Науково-методичний супровід психологічної просвіти населення України, що переживає травму війни |
2024-2025 рр. |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України |
|
|
40 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами Науково-методичне забезпечення реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху в умовах воєнного стану |
2024-2025 рр. |
41 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами Педагогічні технології оптимізації інклюзивного навчання в закладах освіти |
2024-2025 рр. |
42 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами Удосконалення змісту базової середньої освіти учнів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах НУШ |
2024-2025 рр. |
43 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами Психолого-педагогічні технології навчання та супроводу дітей з порушеннями зору в кризових ситуаціях та особливих умовах |
2024-2025 рр. |
44 |
Напрям 9. Освіта осіб з особливими освітніми потребами Психолінгво-синергетичне навчально-методичне забезпечення освіти дітей з особливими мовленнєвими потребами молодшого шкільного віку |
2024-2025 рр. |
Інститут цифровізації освіти НАПН України |
|
|
45 |
Напрям 4. Цифровізація освіти. Проєктування і використання відкритого освітнього середовища з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів |
2024-2025 рр.
|
46 |
Напрям 4. Цифровізація освіти. Система використання імерсивних технологій вчителями у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти |
2024-2025 рр.
|
47 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Методика моніторингових досліджень ефективності інформаційно-цифрового середовища закладів загальної середньої освіти у контексті євроінтеграції України |
2023-2025 рр. |
48 |
Напрям 4. Цифровізація освіти. Розвиток цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників засобами відкритих освітньо-наукових інформаційних систем |
2024-2025 рр. |
49 |
Напрям 4. Цифровізація освіти Проєктування веборієнтованих автоматизованих інформаційних систем формування і розвитку вітчизняного поняттєво-термінологічного апарату педагогіки і психології |
2024-2025 рр. |
Інститут професійної освіти НАПН України |
|
|
50 |
Напрям 11. Професійна (професійно-технічна) і фахова перед вища освіта Методичні засади розроблення та застосування цифрової платформи професійної підготовки кваліфікованих робітників машинобудівної галузі |
2024-2025 рр. |
51 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Тенденції розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти |
2022-2024 рр. |
52 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Методичні основи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної, аграрної галузей та сфери послуг в умовах змішаного навчання |
2022-2024 рр. |
53 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Методичні основи розроблення та застосування екоорієнтованих педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників будівельної, аграрної галузей та сфери ресторанного господарства |
2022-2024 рр. |
Інститут обдарованої дитини НАПН України |
|
|
54 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методичні засади впровадження освітніх моделей спеціалізованої освіти наукового спрямування в закладах загальної середньої та позашкільної освіти |
2023-2025 рр. |
55 |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Теоретико-методичні засади діагностики чинників розвитку обдарованої особистості |
2022-2024 рр. |
56 |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичні засади реалізації особистісного потенціалу обдарованих учнів у закладах спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2022-2024 рр. |
57 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Форми і методи навчання обдарованої учнівської молоді в умовах реалізації STEM/STEАM освіти в закладах спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2022-2024 рр. |
58 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення реалізації змісту спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2022-2024 рр. |
Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи |
|
|
59 |
18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні засади створення безпечного освітнього середовища у закладі освіти в діяльності працівників психологічної служби |
2022-2024 рр. |
60 |
Напрям17. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні засади психологічного супроводу учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби в умовах війни |
2023-2025 рр. |
61 |
Напрям 7. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей з особливими освітніми потребами |
2023-2025 рр. |
ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського |
|
|
62 |
Напрям 1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки Педагогічна біографіка в інформаційному освітньо-науковому просторі України |
2023-2025 рр. |
63 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Освітянські бібліотеки як суб’єкт проєктування освітнього середовища в умовах цифровізації |
2023-2025 рр. |
64 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Інформаційно-аналітичний супровід цифрової трансформації освіти і педагогіки: вітчизняний і зарубіжний досвід |
2023-2025 рр. |
65 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Проєктування баз знань цифрових освітніх ресурсів |
2023-2025 рр. |
66 |
Напрям 1. Освіта, психологія і педагогіка для перемоги над російськимагресором таповоєнноговідновленняУкраїни. Інформаційно-аналітичний супровід психологічної науки у воєнний та повоєнний періоди України |
2024-2025 рр. |