Перелік прикладних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2025 рік
|
Тема наукового дослідження |
Термін виконання |
Інститут педагогіки |
||
1 |
Оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників |
2024-2025 |
2 |
Проєктування та реалізація змісту навчання української мови в 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 |
3 |
Проєктування та реалізація змісту літературної освіти в 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 |
4 |
Технології подолання освітніх втрат учнів гімназії в умовах змішаного навчання під час війни |
2025-2026 |
5 |
Проєктування змісту і методика навчання учнів 7–9 класів історії та громадянської освіти |
2024-2026 |
6 |
Проєктування та реалізація змісту навчання географії у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 . |
7 |
Проєктування та реалізація змісту навчання фізики у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026. |
8 |
Проєктування та реалізація змісту математичної освіти у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 . |
9 |
Проєктування та реалізація змісту інформатичної освіти у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 . |
10 |
Проєктування та реалізація змісту технологічної освіти у 7-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2024-2026 |
11 |
Проєктування та реалізація змісту навчання біології і хімії у 8-9 класах закладів загальної середньої освіти |
2025-2026 |
12 |
Науково-методичне забезпечення впровадження технології STEM-освіти в ліцеї |
2025-2027 |
13 |
Формування читацької грамотності в учнів 3-4 та 5-6 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин |
2025-2027 |
Педагогічні технології арт-терапії в роботі з постраждалими у війні дітьми в умовах цифровізації освіти |
2025-2026 |
|
14 |
Педагогічне управління розвитком навчально - пізнавальної діяльності молодших школярів |
2023-2025 |
15 |
Технологія створення освітнього іншомовного комунікативного середовища у процесі навчання іноземних мов учнів 7-9 класів гімназії |
2023-2025 |
Інститут психології імені Г.С. Костюка |
|
|
16 |
Розробка інструментарію психодіагностики адаптаційних ресурсів здобувачів загальної середньої освіти та їхніх батьків для подолання наслідків війни |
2024-2025 |
17 |
Психологічне забезпечення проектування, розроблення та експертизи навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти |
2024-2025 |
18 |
Формування мілітарної ідентичності учнів в умовах воєнного часу |
2024-2025 |
19 |
Особливості психологічної стійкості дітей старшого дошкільного віку |
2024-2025 |
20 |
Психологічні передумови посттравматичного зростання військово-службовців-учасників бойових дій |
2024-2025. |
21 |
Розробка психотехнологій допомоги вимушено переміщеним особам у подоланні психотравмівного впливу воєнного та поствоєнного часу |
2024-2025 |
22 |
Розроблення психологічної технології моніторингу наслідків стресу війни у фахівців психолого-педагогічних професій |
2025-2026 |
23 |
Формування екологічної взаємодії дорослих з навколишнім середовищем в умовах війни |
2025-2026 |
24 |
Розроблення технології психологічної корекції девіантної поведінки неповнолітніх в умовах війни та післявоєнного відновлення країни |
2025-2026 |
25 |
Розроблення технології психологічного забезпечення розвитку підприємницької компетентності молоді в умовах економічного відродження країни |
2025-2026 |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна |
|
|
26 |
Розвиток змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на компетентнісних засадах |
2023-2025 |
27 |
Психологічний супровід професійної діяльності педагогічних працівників в умовах світових змін |
2023-2025 |
Інститут проблем виховання |
|
|
28 |
Організаційно-педагогічні умови та технології забезпечення єдності фізичного і військово-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти. |
2023-2025. |
29 |
Формування життєвої успішності учнів старших класів в умовах поствоєнної реальності |
2023-2025 |
30 |
Формування в учнів старших класів екологічної компетентності в контексті подолання екологічних наслідків війни |
2023-2025 |
31 |
Технології соціально-педагогічного супроводу дітей та молоді у період повоєнного відновлення України |
2024-2025 |
32 |
Науково-методичні засади інтеграції позашкільної освіти та позаурочної діяльності в умовах повоєнного відновлення країни |
2024-2025 |
33 |
Цифрові технології виховання старших дошкільників під час війни |
2025-2026 |
Інститут соціальної та політичної психології |
|
|
35 |
Соціально-психологічні умови демократизації освіти у процесі становлення Нової української школи |
2025-2026 |
36 |
Соціально-психологічні засоби дерусифікації українських ідентичностей у різних сферах суспільного життя |
2025-2026 |
37 |
Соціально-психологічнітехнологіїпромоціїготовності учасників освітнього процесу до протидії екологічним та епідемічним загрозам здоров’ю людини |
2025-2026 |
38 |
Науково-методичнийсупровідрозвиткунаціональної і громадянської ідентичності молодого покоління деокупованих територій |
2025-2026 |
39 |
Особливості динаміки громадської думки в умовах цифрової трансформації суспільства та модернізації освіти |
2023-2025 |
40 |
Науково-методичний супровід психологічної просвіти населення України, що переживає травму війни, |
2024-2025 |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка |
|
|
41 |
Науково-методичне забезпечення реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху в умовах воєнного стану |
2024-2025 |
42 |
Педагогічні технології оптимізації інклюзивного навчання в закладах освіти |
2024-2025 |
43 |
Удосконалення змісту базової середньої освіти учнів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах НУШ |
2024-2025 |
44 |
Психолого-педагогічні технології навчання та супроводу дітей з порушеннями зору в кризових ситуаціях та особливих умовах |
2024-2025 |
45 |
Психолінгво-синергетичне навчально-методичне забезпечення освіти дітей з особливими мовленнєвими потребами молодшого шкільного віку |
2024-2025 |
Інститут цифровізації освіти |
|
|
46 |
Проєктування і використання відкритого освітнього середовища з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів |
2024-2025 |
47 |
Система використання імерсивних технологій вчителями у процесі змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти |
2024-2025 |
48 |
Методика моніторингових досліджень ефективності інформаційно-цифрового середовища закладів загальної середньої освіти у контексті євроінтеграції України |
2023-2025 |
49 |
Розвиток цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників засобами відкритих освітньо-наукових інформаційних систем |
2024-2025 |
50 |
Проєктування веборієнтованих автоматизованих інформаційних систем формування і розвитку вітчизняного поняттєво-термінологічного апарату педагогіки і психології |
2024-2025 |
Інститут професійної освіти |
|
|
51 |
Методичні засади розроблення та застосування цифрової платформи професійної підготовки кваліфікованих робітників машинобудівної галузі |
2024-2025 |
52 |
Зміст і методики професійної орієнтації та консультування з кар’єри здобувачів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти |
2025-2026 |
53 |
Інноваційні методики професійно-практичної підготовки майбутніх фахівців будівельної галузі в умовах повоєнного відновлення України |
2025-2027 |
54 |
Підготовка майбутніх кваліфікованих робітників будівельної галузі до використання енергоефективних технологій у професійній діяльності |
2025-2027 |
Інститут обдарованої дитини |
|
|
55 |
Методичні засади впровадження освітніх моделей спеціалізо-ваної освіти наукового спрямування в закладах загальної середньої та позашкільної освіти |
2023-2025 |
56 |
Науково-методичне забезпечення STEM/STEAM-освіти у розвитку креативності здобувачів спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2025-2026 |
57 |
Науково-методичні засади діагностики психологічних ресурсів розвитку обдарованості учнів ліцею |
2025-2026 |
58 |
Розвиток наукового мислення обдарованих учнів в інформаційно-освітньому середовищі Малої академії наук України |
2025-2026 |
Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи |
|
|
59 |
Науково-методичні засади надання фахівцями психологічної служби соціально-психологічної допомоги педагогічним працівникам у створенні безпечного освітнього середовища у закладі освіти |
2025-2026 |
60 |
Науково-методичні засади психологічного супроводу учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби в умовах війни |
2023-2025 |
61 |
Психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей з особливими освітніми потребами |
2023-2025 |
ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського |
|
|
62 |
Педагогічна біографіка в інформаційному освітньо-науковому просторі України |
2023-2025 |
63 |
Освітянські бібліотеки як суб’єкт проєктування освітнього середовища в умовах цифровізації |
2023-2025 |
64 |
Інформаційно-аналітичний супровід цифрової трансформації освіти і педагогіки: вітчизняний і зарубіжний досвід |
2023-2025 |
65 |
Проєктування баз знань цифрових освітніх ресурсів |
2023-2025 |
66 |
Інформаційно-аналітичний супровід психологічної науки у воєнний та повоєнний періоди України |
2024-2025 |