НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Наукова спадщина академіка І.А. Зязюна та актуалітети сучасної педагогічної освіти в Україні

У Педагогічному музеї України Київського міського будинку учителя з ініціативи співробітників відділу змісту та організації педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України 18 травня відбувся круглий стіл «Наукова спадщина академіка І.А. Зязюна та актуалітети сучасної педагогічної освіти в Україні» в рамках закриття виставки, присвяченої пам’яті видатного українського Педагога, Наставника, Філософа І.А. Зязюна.

У роботі круглого столу взяли участь українські науковці, колеги, друзі І.А. Зязюна: доктори педагогічних наук, професори, академіки Н.Г. Ничкало, І.Д. Бех, Г.Г. Філіпчук, директор ІПООД НАПН України Л.Б. Лук’янова, а також співробітники Інституту педагогіки, Національного педагогічного університету ім. Драгоманова, Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка та ін. 

Розпочався круглий стіл зі змістовної екскурсії, яку провів директор музею кандидат педагогічних наук О.П. Міхно, який на основі реальних фактів охарактеризував основні чинники професійного становлення й особистісного розвитку Івана Андрійовича, акцентувавши увагу на тому, що вірними навчителями ученого-філософа упродовж всього життя залишалися Г.С. Сковорода, А.С. Макаренко, В.О. Сухомлинський, а також викладач Київського університету імені Тараса Шевченка, доктор педагогічних наук, професор В.О. Кудін. Учасники круглого столу мали унікальну можливість прослухати відеовиступ І.А. Зязюна, який  актуалізував проблеми розвитку естетичного досвіду вчителя, засадничі принципи психопедагогіки – фундаментальної науки, яка покликана формувати Людину в Людині і є основою «педагогіки серця».

Директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України професор Л.Б. Лук’янова відзначила, що ідеї, наукова спадщина Івана Андрійовича співробітники заснованого і очолюваного ним упродовж 20 років інституту  розвиваються у діяльності численних центрів педагогічної майстерності, у наукових працях, у збірниках наукових праць, у дисертаційних дослідженнях. Академік, директор Інституту проблем виховання НАПН України І.Д. Бех зауважив, що Іван Андрійович творив філософію освіти в рамках основних проблем: освіта і світ, освіта і життя. Академік Г.Г. Філіпчук відзначив, що Іван Андрійович все своє життя присвятив проблемі виховання Людини в Людині («олюдненню людини»), що презентовано в авторській монографії «Націєтворчість освіти» (2015), присвяченій Івану Зязюну – Просвітнику, Педагогу, Навчителю. У цій книзі представлені матеріали про відомих українських учених – подвижників національної освіти. Академік-секретар Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України  Н.Г. Ничкало, яка понад 20 років працювала пліч-о-пліч з Іваном Андрійовичем, згадуючи мудре керівництво Івана Андрійовича, його вимогливість і толерантність до людей, відзначила високий рівень його морально-етичної, духовної культури. Нелля Григорівна наголосила, що час культурних цінностей у вимірах наукової спадщини І.А. Зязюна ніколи не мине, ідеї Івана Андрійовича потрібні у напрямах розв’язання проблем філософії андрагогіки, філософії мистецької педагогіки і педагогіки мистецтва та багатьох інших проблем сучасної освіти.                                

Прес-служба НАПН України
09:06 21.05.2015