НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
V Всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації у сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії»

20 вересня 2023 року вчені Національної академії педагогічних наук України стали учасниками й співорганізаторами V Всеукраїнського відкритого науково-практичного онлайн-форуму «Інноваційні трансформації у сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії». Головний організатор Форуму - Національний центр «Мала академія наук України» – центр ЮНЕСКО 2-ї категорії, попри обставини воєнної навали й кібератаки агресора, зібрав для обміну кращим педагогічним досвідом і науковими ідеями кращих представників науково-освітянської громади України. 

Співорганізаторами заходу були такі провідні наукові установи, як Національна академія наук України, Національна академія педагогічних наук України, а також 24 стратегічні партнери Національного центру «Мала академія наук України» – академічні наукові установи, науково-освітні заклади і громадські організації.

Цьогоріч Форум проводився відповідно до п. 19 Програми спільної діяльності Національної академії наук України та Національної академії педагогічних наук України на 2023–2025 роки, затвердженої постановою Президії НАН України від 19.04.2023 № 177 «Про затвердження програми спільної діяльності НАН України і НАПН України на 2023–2025 роки» та постановою Президії НАПН України від 22.12.2022 № 1-2/14-238 «Про виконання у 2022 р. та в цілому Програми спільної діяльності НАН України та НАПН України на 2020–2022 роки та проєкту Програми на 2023–2025 рр.». Захід зареєстровано у Державній науковій установі «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації». Форум забезпечений розробленим дизайном, прес-релізом, програмою, збірником наукових праць, сертифікатами, рішенням, трансдисциплінарною призмою Форуму (електронний ресурс).

Президент Національного центру «Мала академія наук України» Станіслав Довгий, академік НАН України, академік НАПН України, д.ф.-м.н., проф. відкрив Форум і привітав його понад 1000 учасників не тільки з усіх регіонів України, а й з зарубіжжя, зокрема Бразилії, Словаччини, Китаю, Ізраїлю, США. Учасники форуму обговорювали на 9 наукових панелях і 2 круглих столах проблеми, що потребують подальшого наукового розвитку, а саме: 

  • наукова освіта, активи інноваційного розвитку освіти: технології, методики, ресурси; 
  • цифровізація освіти на засадах STEM в умовах євроінтеграції; 
  • позашкільна освіта в умовах воєнного стану; 
  • освітні парадигми штучного інтелекту та інформаційно-цифрові середовища закладів освіти; 
  • розвиток проєктної діяльності в контексті євроінтеграції освітньої інфраструктури України; 
  • неперервний професійний розвиток дорослих: українські реалії, зарубіжний досвід; 
  • підготовка кваліфікованих кадрів в умовах війни та повоєнного відновлення України; 
  • управління адаптивними процесами в освіті в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення тощо. 

Мета Форуму – зробити нашу освіту більш ефективною і в умовах війни не лише зберегти її, а й намагатися просувати вперед, культивуючи кращі освітні практики. Тільки наукова панель «Активи інноваційного розвитку освіти: технології, методики, ресурси» зібрала 158 учасників. А таких наукових напрямів було заплановано 10.

Учасниками Форуму були представники з усіх регіонів України (найбільша кількість яких представлена Дніпропетровською, Харківською, Хмельницькою, Одеською, Київською, Донецькою, Херсонською, Полтавською, Чернігівською областями та м. Києвом). 


У рамках Форуму відбувся круглий стіл, основними організаторами якого були Інститут обдарованої дитини НАПН України і кафедра UNESCO з наукової освіти УДУ імені Михайла Драгоманова «ПЕРСПЕКТИВНІ ОСВІТНІ МОДЕЛІ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ОСВІТИ НАУКОВОГО СПРЯМУВАННЯ». Модератором виступила науковий співробітник відділу проектування розвитку обдарованої особистості ІОД НАПН України Оксана Дубініна. Тематичні напрями роботи круглого солу:

  • Роль і завдання освіти у відновленні, модернізації та євроінтеграції України;
  • Моделі спеціалізованої освіти наукового спрямування: цілі, основні аспекти та характеристики;
  • Особливості впровадження наукової освіти у вітчизняній освітній практиці.


Наукове значення і вагомість цього Форуму підтверджується участю в ньому понад 50 докторів наук, 160 кандидатів наук, 400 освітян-новаторів, 80 молодих дослідників – аспірантів. Протягом п’яти років цей Форум дійсно збирає однодумців і є тим майданчиком, на якому можна поділитися досвідом, обмінятися думками, знайти партнерів задля спільної дослідницької діяльності, апробувати власні дослідження, бути в курсі інновацій та передового педагогічного досвіду. 

Наукова концепція і організаційні питання Форуму: Станіслав Довгий, президент НЦ «МАНУ»,академік НАН України, академік НАПН України, д.ф.-м.н., проф.;  Олександр Стрижак, заступник директора з наукової роботи НЦ «МАНУ», д.т.н., проф.; Максим Гальченко, директор Інституту обдарованої дитини НАПН України, д. філос. н.;   Ірина Савченко, учений секретар НЦ «МАНУ», к.п.н., с.н.с.

Модератори наукових панелей: Олена Аніщенко, завідувач відділу андрагогіки Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, д.п.н., проф.; Валентина Дем’яненко, завідувач відділу інформаційно-дидактичного моделювання, к.п.н.; Галина Єльникова, голова Ради Громадського об’єднання «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», професор Української інженерно-педагогічної академії; д.п.н., проф.; Тетяна Котенко, голова громадських організацій «Стратегія майбутнього» та «Спілка жінок Кіровоградщини»; Ольга Кузьменко, учений секретар секретаріату Вченої ради Донецького державного університету внутрішніх справ, д.п.н., проф.; Ольга Пінчук, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту цифровізації освіти НАПН України, к.п.н., с.н.с.; Зоя Рябова, завідувач кафедри менеджменту освіти та права Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти НАПН України», заступник голови Ради Громадського об’єднання «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами») д.п.н., проф.; Лариса Сергеєва, завідувач кафедри професійної і вищої освіти Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, голова Координаційної ради Науково-освітнього альянсу, д.п.н., проф.;  Олена Юденкова, учений секретар Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, к.п.н., доц., Оксана Ковальова, к.психол.н., завідувач відділу проєктування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини. НАПН України; Лариса Оружа, доцент кафедри позашкільної освіті УДУ ім. М.П. Драгоманова, к.п.н., доц.

ZOOM-підтримка роботи наукових секцій: Артем Атамась, науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань, к.т.н.; Жанна Білик, старший науковий співробітник відділу створення і використання навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» к.б.н.; Володимир Василенко, молодший науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ»; Олександра Духота, інженер відділу створення і використання інтелектуальних мережних інструментів НЦ «МАНУ»; Вікторія Ємець, науковий співробітник відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центр «Мала академія наук України»; Сергій Кальной, старший науковий співробітник відділу інформаційно-дидактичного моделювання, НЦ «МАНУ»; Євген Пащенко, науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних моделювання НЦ «МАНУ»; Віктор Шаповалов, старший науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ»; Юрій Шиховцев, молодший науковий співробітник відділу створення і використання навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ», Ярослав Савченко, молодший науковий співробітник відділу інформаційно-дидактичного моделювання Національного центр «Мала академія наук України».

ІТ-підтримка – Євгеній Шаповалов, старший науковий співробітник відділу створення і використання навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ», к.т.н., ст.досл.


11:10 21.09.2023

Пресслужба НАПН України за інформацією НЦ МАН України
11:10 21.09.2023