НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Онлайн-засідання вченої ради Інституту професійної освіти НАПН України

13 квітня 2022 року відбулося чергове засідання Вченої ради Інституту професійної освіти НАПН України.

Відкрила онлайн-засідання Вченої ради директор Інституту Валентина Радкевич, яка звернулася до присутніх зі словами вдячності за активну громадянську позицію, особливе ставлення до наукової діяльності та сприяння учнівській і студентській молоді в професійному і науково-дослідницькому зростанні під час війни. Директор наголосила, що в 49-ий день повномасштабної фази війни російського агресора проти України, яка ведеться з особливою жорстокістю й цинізмом, гинуть українці – і цивільне населення, й військові, жінки і діти; руйнуються українські міста і села, знищуються об’єкти критичної інфраструктури, заклади освіти й наукові установи. Валентина Радкевич звернулася з проханням вшанувати пам’ять загиблих мирних українців і наших захисників хвилиною мовчання.

Головне питання, розглянуте на засіданні, – «Про роботу Інституту професійної освіти НАПН України в умовах воєнного стану». В обговоренні Валентина Радкевич висвітлила основні тези доповіді в.о. президента НАПН України Василя Кременя, виголошеної ним 24 березня 2022 р. на засіданні Президії Національної академії педагогічних наук України щодо організаційної, волонтерської, консультаційної роботи.

Особливі слова подяки за діяльність під час війни було адресовано таким працівникам колективу:

 заступнику директора з науково-експериментальної роботи Людмилі Єршовій, яка спільно з керівником науково-організаційного відділу Андрієм Кононенком, забезпечувала підготовку, розміщення на сайті Інституту й розсилку листів-звернень представникам світової науково-освітянської спільноти, а також підготувала для розміщення в онлайн-просторі цикл матеріалів громадянсько-патріотичного спрямування «Коріння війни»;

завідувачеві лабораторії науково-методичного супроводу підготовки фахівців у коледжах і технікумах Оксані Лапі та завідувачеві лабораторії зарубіжних систем професійної освіти і навчання Світлані Кравець за проведення циклу вебінарів психологічного спрямування «Ми – разом!»;

провідному науковому співробітнику лабораторії дистанційного професійного навчання Олександру Радкевичу та старшому науковому співробітнику лабораторії електронних навчальних ресурсів Олександру Гуменному за проведені вебінари щодо охорони і захисту персональної інформації в умовах воєнного стану.

Валентина Радкевич наголосила, що всі листи-звернення до світової наукової громадськості щодо засудження воєнних злочинів російських окупаційних військ, вчинених проти мирного населення України та щодо підтримки українських наукових установ і закладів освіти, що зазнали руйнації у ході воєнної агресії чи опинилися під окупацією російських військ, інформаційні матеріали, а також записи вебінарів розміщені на офіційному веб-сайті Інституту для ознайомлення якомога більшої кількості представників освітянської спільноти.

присутніх з особливостями роботи Інституту професійної освіти НАПН України в умовах воєнного стану, Валентина Радкевич наголосила на необхідності своєчасного надання наукових результатів, як із проміжних, так і з завершальних етапів фундаментальних і прикладних досліджень, що виконуються в Інституті. 

Із доповіддю «Про участь Інституту професійної освіти НАПН України у міжнародному проєкті Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» виступила завідувач лабораторії дистанційного професійного навчання Вікторія Кручек. Вона детально висвітлила узагальнені результати діяльності науковців Інституту із виконання таких завдань: здійснення наукового супроводу проєкту; проведення загальнонаціонального опитування цільових груп щодо сучасного стану управління підготовкою педагогів професійного навчання, розроблення на їх основі рекомендацій; розроблення концепції та супровід веб-платформи для взаємодії стейкхолдерів, залучених до процесу підготовки педагогів професійного навчання; поширення результатів проєкту серед цільових груп та поза ними на інституційному та регіональному рівнях. За результатами обговорення прийнято рішення узагальнити висновки й обговорення доповіді та оформити їх як наукову статтю для широкого оприлюднення серед науковців світу.

Під час засідання затверджено Перспективний план випуску електронних видань Інституту професійної освіти НАПН України на 2023-2025 рр., підготовлених за результатами фундаментальних та/або прикладних наукових досліджень, представлений Людмилою Єршовою, заступником директора з науково-експериментальної роботи.

З доповіддю за питанням порядку денного «Про забезпечення підготовки здобувачів ступенів доктора філософії та доктора наук в Інституті професійної освіти НАПН України в умовах  воєнного стану» виступила учений секретар Інституту Людмила Базиль. Висвітливши коротко інформацію про постійну взаємодію з аспірантами, надання їм психологічно-консультативної допомоги і проведення онлайн-консультацій щодо виконання дисертаційних досліджень, було наголошено, що академічний інститут у забезпеченні підготовки докторів філософії і докторів наук керується такими документами: постановою Кабінету Міністрів України «Про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти, в умовах воєнного стану» від 16 березня 2022 р. № 295 (https://bit.ly/3wnUs9r); згідно з якою строк дії сертифікатів про акредитацію спеціальностей і напрямів підготовки та сертифікатів про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, що були чинними на 24 лютого 2022 р., продовжується до 1 липня року, наступного за роком припинення або скасування воєнного стану в Україні; Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 р. № 44» від 21 березня 2022 р. № 341, яка регламентує присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії (https://bit.ly/3upcHbV), в якій зазначено, що «період дії воєнного стану, а також наступні три місяці після його припинення або скасування, не враховуються під час обчислення строків, визначених Порядком присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії, затвердженим цією постановою»; наказом МОН України «Про деякі питання організації роботи закладів фахової передвищої, вищої освіти на час воєнного стану» від 7 березня 2022 р. № 235, розміщеного на офіційному веб-сайті МОН України (https://bit.ly/3JvHGcM); роз’ясненням МОН України щодо роботи закладів освіти у межах правового режиму воєнного стану, розміщеного на офіційному веб-сайті МОН України 24 лютого 2022 р. (https://bit.ly/3IAGFyx), а також роз’ясненням Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти про особливості діяльності агентства на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про особливості акредитації освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти, в умовах воєнного стану» від 16 березня 2022 р. № 295 (https://bit.ly/3txf1OS).

Члени вченої ради, заслухавши та обговоривши доповіді і виступи з питань порядку денного, висловилися за активне продовження діяльності науковців Інституту за плановою тематикою і на потреби часу.


11:49 14.04.2022