НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Відбувся Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи»

ДЗВО «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України разом із видавництвом «Ранок» 3 лютого 2022 року провели Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи». Трансляція заходу відбувалася на YouTube каналі та охопила понад 10 тисяч освітян зі всіх регіонів України, спікерів із закладів освіти, наукових установ, громадських організацій, а також зарубіжних експертів із Британії, Китаю, Грузії, Сингапуру,Польщі, Фінляндії, Хорватії.

Основна мета форуму – надання кваліфікованої допомоги в успішній адаптації до важливого етапу втілення концепції НУШу базовій ланці середньої школи, підтримка вчителя, надання йому впевненості, допомоги у входженні в реформовану школу без зайвого занепокоєння і розчарувань. Особливо це стосується педагогів, яким наступного року доведеться забезпечити реалізацію принципу наступності з напрацюваннями початкової ланки освіти.

Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи» передбачав обмін досвідом професійного співтовариства провідних вітчизняних та зарубіжних науковців, авторів навчально-методичних комплектів, керівників закладів загальної середньої освіти, методистів і вчителів. У роботі форуму було заплановано пленарне засідання та секції: мовно-літературна, іншомовна, природнича + соціальна і здоров’язбережувальна, математична, інформатична, громадянська та історична, мистецька, технологічна, секція керівників закладів загальної середньої освіти.

Учасників заходу привітав директор видавництва «Ранок» Віктор Круглов. На пленарному засіданні освітяни прослухали змістовні доповіді:«Психолого-педагогічний портрет молодшого школяра в реаліях НУШ» (Оксана Онопрієнко, завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України); «Зустрічаємо покоління «Альфа» в 5 класі» (Катерина Гольцберг, дитячий і сімейний психолог, Президент Асоціації дитячих аналітичних психологів); «Трансформація професійного розвитку вчителів: виклики для менеджменту Нової української школи» (Тамара Сорочан, директор ЦІПО ДЗВО «УМО»); «Можливості оцінки нейромоторної готовності дітей до навчання» (Саллі Годдард Блайт, директор Інституту нейрофізіологічної психології (ІНФП) у м. Честер (Британія), авторка книг та наукових статей про розвиток дитини та фактори нейророзвитку); «Система шкільної освіти Сінгапуру (Пак Тi Ин, заступник декана з питань навчання лідерства в Національному Інституті Освіти Наньянського технологічного університету м. Сингапура); «Тренди освіти Китаю: ідеї, що можемо запозичити, та чого остерігатися (Анастасія Корнієнко (Баррі), консультантка з питань міжнародної освіти, екс-директор міжнародної команди в ASDAN China); «Електронні дидактичні засоби як актуальні інструменти організації навчання в НУШ (Андрій Табачин, співзасновник та голова компанії EdPro); «Навчальні проєкти як інструмент розвитку компетентностей» (Павле Тваліашвілі); «Навчання та розвиток особистості в умовах модернізації освіти» (Маша Хрватин, проектна менеджерка департаменту розвитку та модернізації освіти видавнитцва Profil Klett).

На секції керівників закладів загальної середньої освіти виступила Надія Любченко, доцент кафедри менеджменту освіти і права Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «УМО», з доповіддю «Hardskills і softskills керівника закладу загальної середньої освіти в контексті професійних стандартів».

У роботі міжнародного форуму взяли участь Микола Кириченко, ректор ДЗВО «УМО»; Наталія Муранова, проректор з науково-педагогічної, освітньої роботи та міжнародних зв’язків; науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту освіти і права на чолі із завідувачем кафедри Зоєю Рябовою.

На форумі було широко висвітлено проблеми підготовки вчителів до роботи в умовах реформи, переходу на наступний рівень (5-9 класи), надано практичні поради щодо трансформації професійного розвитку вчителів і керівників закладів загальної середньої освіти.

Підтримати вчителя, надати йому впевненості, допомогти увійти в реформовану школу без зайвого занепокоєння і розчарувань ‑ це саме те, заради чого організатори форуму зібрали провідних українських та зарубіжних науковців, авторів навчально-методичних комплектів, керівників закладів загальної середньої освіти, методистів, учителів, авторів програм і підручників. Поєднання науки і практики, педагогічний досвід, без сумніву, надихне вчителів упевнено діяти в нових умовах.

Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи» став простором для обговорення новацій, на які чекають учителі в дискурсі змін системи освіти у найближчій перспективі. Він об’єднав педагогів у пошуку ефективних шляхів розвитку освіти в Україні.