Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Освітній процес у закладах дошкільної освіти: інновації на часі

9 червня 2021 року відбулася науково-практична конференція «Освітній процес у закладах дошкільної освіти: сутність та інноваційний потенціал», організована Інститутом проблем виховання НАПН України. Захід всеукраїнського рівня проводився під патронатом Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій спільно з Міністерством освіти і науки України, Державною Установою «Український інститут розвитку освіти».

У заході взяли участь понад 1600 фахівців дошкільної галузі – вчені наукових установ НАПН України, викладачі закладів вищої освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, вихователі закладів дошкільної освіти, представники Міністерства освіти і науки України.

Модераторами конференції виступили завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України Ольга Рейпольська і головний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти цього ж Інституту Наталія Гавриш.

З мотиваційним словом до учасників конференції звернувся Президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень, який відмітив роль раннього і дошкільного періоду дитинства у розвитку особистості дитини, що позначається на життєдіяльності людини впродовж її життя та наголосив на важливості усвідомлення суспільством значущості розвитку дитини і місії вихователів у цьому процесі. Вчений наголосив на необхідності вирішення ключових проблем у дошкіллі: забезпечення доступу до якісної дошкільної освіти на базі державних, комунальних і приватних установ, необхідність використання для цього всіх можливостей закладів дошкільної освіти і вагомість громадського поціновування праці вихователів, які працюють на благо дитини і сприяють розвитку її талантів і самореалізації. Василь Кремень зазначив про роль Національної академії педагогічних наук України, що плідно взаємодіє з Міністерством освіти і науки України та підкомітетом з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, у вирішенні актуальних проблем дошкільної галузі.

Слова вітання учасникам і гостям конференції виголосив Голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Володимир Воронов, який відзначив позитивні зрушення у законодавчій базі дошкільної освіти і виголосив вдячність науковцям і практикам дошкільної ланки освіти за нові ініціативи, що сприяють розвитку дошкільної галузі.

До присутніх звернувся директор Державної установи «Український інститут розвитку освіти» Вадим Карандій. Серед завдань діяльності нової державної інституції – Українського інституту розвитку освіти (УІРО) як агенції для впровадження освітніх реформ, Вадим Карандій відмітив сприяння розбудові дошкільної галузі і впровадженню освітніх інновацій у сучасну систему дошкільної освіти України. Директор УІРО озвучив пріоритетні напрями діяльності установи: участь у процесі оновлення Базового компоненту дошкільної освіти, розробленні професійного стандарту вихователя, проведення дослідження якості освіти у ЗДО за міжнародною методикою ECERS-3.

На пленарному засіданні увагу присутніх було акцентовано на важливих процесах, що відбуваються у системі дошкільної освіти сьогодення у відповідь на суспільні потреби, на шляхах та напрямах їх вирішення, що презентувалися дошкільній педагогічній спільноті. З ключовими доповідями виступили директор Інституту проблем виховання НАПН України Іван Бех, начальник відділу дошкільної освіти Департаменту дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України Світлана Нерянова, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор Тамара Піроженко, начальник відділу дошкільної та початкової освіти ДУ «Український інститут розвитку освіти» Ольга Косенчук, науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, директорка Дитячого центру «Mr.Leader» Наталія Піканова, доцент кафедри дошкільної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Олена Половіна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету Олена Брежнєва й ін.

Прогресивні практики з актуальних завдань дошкільної освіти було продемонстровано у низці майстер-класів від провідних фахівців дошкільної галузі.

Конференція засвідчила високий інтерес до проблем дошкільної освіти у широкої аудиторії освітян та готовність до об’єднання зусиль у розв’язанні нагальних проблем дошкілля.

За інформацією Інституту проблем виховання НАПН України
18:19 10.06.2021