НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Про результати дослідження в Інституті педагогіки НАПН України компетентнісно орієнтованої мовно-літературної освіти в ліцеї

Виховання у дітей, учнів загальноосвітніх шкіл, інтересу до читання художньої літератури, пробудження у них любові до рідної й іноземних мов – завдання неабиякої складності як для вчителів-практиків, так і для науковців. Останні працюють над змістом і структурою курсу української й мов національних меншин, української й зарубіжної літератур в середній школі, вдосконалюють програми й підручники, визначають й описують особливості форм і методів навчання. Цю колосальну й кропітку, надзвичайно важливу, діяльність в Україні здійснює невеликий фаховий колектив науковців (15 осіб) Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України – відділу навчання української мови та літератури й відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури.

20 травня 2021 року на засіданні Президії НАПН України вчені розглянули результати дослідження в Інституті педагогіки НАПН України компетентнісно орієнтованої мовно-літературної освіти в ліцеї. Заслухали та обговорили доповіді завідувачки відділу навчання української мови та літератури Олени Горошкіної і провідного наукового співробітника відділу навчання мов національних меншин і зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України Олени Фідкевич. Від комісії, що вивчала результати дослідження, виступила дійсний член НАПН України Надія Бібік. Під час обговорення науковці зазначили, що в сучасних умовах шкільна мовно-літературна освіта набуває особливого значення, виконуючи важливу роль у процесі інтеграції суспільства, сприяючи розвитку компетентного мовця і читача, вихованню національно свідомого громадянина України. Відтак проблеми забезпечення високої якості шкільної мовно-літературної освіти перебувають у центрі постійної уваги відповідних наукових підрозділів Інституту педагогіки НАПН України. І виконують вони свою роботу, відповідаючи на запит суспільства, у тісній взаємодії і співпраці з вчителями-методистами загальнооосвітніх навчальних закладів України, а також з омбудсменом із захисту української мови, громадськими організаціями й міжнародними партнерами.