НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Схвалено виконання Програми спільної діяльності МОН України і НАПН України у 2021 році


17 листопада на засіданні Президії НАПН України було розглянуто питання «Про виконання у 2021 р. Програми спільної діяльності МОН України та НАПН України на 2021-2023 рр.». На початку засідання до Президії приєднався онлайн Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. Він відмітив експертну роль Національної академії педагогічних наук України у розв’язанні проблем сучасної освіти, наголосив на дійовій співпраці МОН України і НАПН України за останній період, а також назвав НАПН України надійним партнером у здійсненні програм і проєктів з реформування освітньої сфери.

З інформацією про результати виконання у 2021 р. Програми спільної діяльності МОН України і НАПН України виступили перший віце-президент НАПН України Володимир Луговий та заступник Міністра освіти і науки України з питань європейської інтеграції Олексій Шкуратов.

Володимир Луговий зазначив зокрема про наступне. Програмою спільної діяльності МОН України та НАПН України на 2021-2023 роки (далі – Програма) передбачено виконання 116 заходів, спрямованих на вирішення нагальних завдань з реформування вітчизняної освіти, з таких восьми напрямів: «Доступна та якісна дошкільна освіта», «Нова українська школа», «Сучасна професійна (професійно-технічна) і фахова передвища освіта», «Якісна вища освіта та розвиток освіти дорослих», «Розвиток науки та інновацій», «Цифровізація освіти», «Психологічний супровід освіти» та «Загальні проблеми розвитку освітнього простору».

З-поміж загальних проблем розвитку освітнього простору одним з пріоритетних завдань було вдосконалення законодавства України у сфері освіти. Вчені НАПН України спільно з фахівцями МОН України працювали над підготовкою проєктів законів України «Про освіту дорослих», «Про дошкільну освіту», «Про основні засади державної політики утвердження громадянської ідентичності».

Вченими підвідомчих установ НАПН України підготовлено низку інформаційно-аналітичних матеріалів, зокрема:

– для слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій за темами: «Якість підручників та навчальних посібників для «Нової української школи», які відбулись 26 травня 2021 р.; «Дистанційне навчання в умовах карантину: досвід та перспективи. Аналітико-методичні матеріали / кол. автор. ; за заг. ред. О.М. Топузова; укл. М.В. Головко;

– до Державної доповіді про становище дітей в Україні (за підсумками 2020 р.);

– науково-аналітичну доповідь за редакцією В. Кременя «Професійна підготовка вчителя: українські реалії, зарубіжний досвід» (автори – Н. Ничкало, Л. Лукʼянова, Л. Хомич);

– аналітичний звіт за результатами дослідження «Державна політика у сфері освіти дорослих в Україні»;

– інформаційно-аналітичні матеріали за результатом проєкту «Професійний стандарт учителя нового покоління і кращі НУШ-технології: у взаємодії між академічними спільнотами університетів і вчителів-практиків».

Важливим завданням співпраці наукових установ НАПН України із закладами освіти є провадження експериментальної діяльності. Так, лише вчені Інституту педагогіки НАПН України здійснюють науково-методичний супровід 10 експериментів Всеукраїнського рівня.

Підсумовуючи, Володимир Луговий зазначив, що є ряд проблемних завдань на різних рівнях освіти, що потребують подальшого розв’язання в рамках спільної діяльності МОН України і НАПН України.

Заступник міністра освіти і науки України Олексій Шкуратов зокрема сказав, що країна, яка хоче розвиватися, і щоб цей розвиток був поступальним, приділяє увагу освіті, оскільки найціннішим капіталом держави є людина. Національна академія педагогічних наук України саме є тією базою, що дозволяє розвивати освітню сферу, галузь педагогіки. Синергетичний ефект співпраці Міністерства освіти і науки України і Національної академії педагогічних наук України дає позитивний результат. Оскільки фахівці і державні службовці у своїй діяльності спираються на результати діяльності вчених. Це і галузь законодавства, й економіки освіти, й інформаційного забезпечення й ін. Тому Програма спільної діяльності дає той синергетичний ефект, який ми бачимо на етапі тісної взаємодії вже на етапі підведення підсумків першого року співпраці. «У Програмі 116 заходів за 8 напрямами діяльності, починаючи з дошкільної і до вищої освіти. Практично кожний з напрямів забезпечує окрема наукова установа, і на моє переконання, саме таким чином забезпечується експертний статус у кожному з напрямів освітньої діяльності», – сказав Олексій Шкуратов.

Заступник Міністра освіти і науки України подякував усім співробітникам НАПН України за діяльність і висловив упевненість у подальшій успішній співпраці.

Президія одноголосно схвалила результати виконання у 2021 р. Програми спільної діяльності Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України на 2021-2023 роки.