НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Сухомлинівські читання: актуальність незаперечна

24 вересня 2021 р. відбулися ХІ Міжнародні та XXVIIІ Всеукраїнські педагогічні читання «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю. Розмірковуємо про художньо-емоційний світ дитинства», організовані у співпраці Національної академії педагогічних наук України, Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації, Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету.

У Читаннях взяли участь науковці з Китаю, Польщі, Австралії, Угорщини, Словаччини.

Із вітальним словом до учасників звернулися директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації Мар’яна Марусинець, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освітиЯрослав Сивохоп, голова Всеукраїнської асоціації Василя СухомлинськогоЛеся Сухомлинська, головний науковий співробітник ДНПБ України ім. В.О. СухомлинськогоОльга Сухомлинська.

Доповіді пленарного засідання представили глибину ідей і творчості українського педагога-добротворця: «Василь Сухомлинський і його художньо-образний світ» (Ольга Сухомлинська), «Емоційно-ціннісний чинник у виховних стратегіях Василя Сухомлинського»(директор Інституту проблем виховання НАПН України Іван Бех), «Сказки Сухомлинского в детских рисунках»(професор Monash University Алан Кокеріль, Мельбурн, Австралія), «Світоглядні і науково-педагогічні константи освітньої діяльності В. Сухомлинського» (професор Закарпатського ІППОВасиль Химинець), «Чинники емоційно-духовного розвитку дітей у спадщині В.О. Сухомлинського» (професор Південноукраїнського НПУ імені К.Д. Ушинського Алла Богуш), «Система роботи вчителів початкових класів з формування в учнів навичок складання казок» (директор Павлиського ліцею імені В.О. Сухомлинського»Валентина Деркач), «Значение идей Василия Сухомлинского о гармоническом развитии детей для педагогов Китая» (професор Пекінського педагогічного університету Сяо Су, Китай), «Віртуальна музична скринька Василя Сухомлинського: від змісту до форми» (директор Педагогічного музею України Олександр Міхно), «Дитяча усмішка: досвід співпраці школи, університету і бібліотеки (на прикладі літературної спадщини В. Сухомлинського» (доцент Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка Маргарита Козир). 

У рамках читань відбулися онлайн-засідання п’яти секцій:«Художньо-емоційний супровід навчання та виховання дітей: актуалізація педагогічної спадщини В. Сухомлинського», «Від «Школи радості» до формування культури почуттів та їх реалізації в Новій українській школі», «Художньо-емоційний світ казок В. Сухомлинського в діяльності закладів освіти різного рівня», «Виховання емоційної культури вчителя крізь призму ідей Василя Сухомлинського», «Роль шкільних бібліотек у розвитку художньо-емоційного світу дитинства».

Актуальність художньо-емоційного супроводу навчання та виховання дітей крізь призму педагогічної системи В.О. Сухомлинського помітно зросла в період розбудови Нової української школи. Професійна, творча атмосфера Читань засвідчила, що вони є майданчиком для обміну досвідом та окреслення перспектив.

Леся СУХОМЛИНСЬКА,

науковий співробітник

сектору сухомлиністики

відділу педагогічного

 джерелознавства

 та біографістики

ДНПБ України

ім. В.О. Сухомлинського