НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Музейна педагогіка у патріотичному вихованні

14 березня 2015 року у Педагогічному музеї України відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Музеї навчальних закладів як осередки патріотичного виховання».

Захід здійснено в межах проекту Педагогічного музею України «Музейна педагогіка в Україні» та у співпраці з Українським державним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді. Ініціатори зібрання мали на меті визначити місце і роль потенціалу музеїв при навчальних закладах України у процесі патріотичного виховання учнів, представити кращий досвід їхньої діяльності та розробити рекомендації на допомогу педагогам-керівникам.

У роботі круглого столу взяли участь науковці, викладачі, працівники Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді, методисти обласних центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді (станцій юних туристів), педагоги-керівники музеїв при навчальних закладах, краєзнавці та співробітники Педагогічного музею України. Були представлені Волинська, Дніпропетровська, Житомирська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Харківська, Хмельницька, Чернігівська області та міста Київ і Львів.

Підчас спілкування всі учасники круглого столу відзначили, що музеї при навчальних закладах України мають колосальні потенційні можливості для патріотичного виховання дітей та молоді. Було продемонстровано розмаїття форм роботи музеїв різних типів – від дошкільних до вищих навчальних закладів.

Також присутні керівники музеїв та методисти визначили сучасні актуальні проблеми щодо подальшого розвитку освітянського музейництва в Україні:

  • Облік, реєстрація та визначення правового статусу музеїв при навчальних закладах.
  • Використання потенціалу шкільних музеїв у формуванні системи патріотичного виховання молоді.
  • Встановлення контактів між музеями різних форм власності і профілів як можливостей для обміну досвідом роботи.
  • Вивчення досвіду зі створення музейних комплексів, навчально-дослідних центрів, проектної діяльності тощо.
  • Створення громадських об’єднань керівників музеїв при навчальних закладах України.
  • Моніторинг та аналіз кількісних і якісних змін у формування мережі відомчих музеїв.
  • Сучасні підходи та форми подачі матеріалів в експозиціях та виставках.
  • Підготовка кадрів та удосконалення фахової майстерності керівників музеїв, проведення тренінгів на базі наукових установ, державних і відомчих музеїв.
  • Науково-методичне забезпечення діяльності музеїв, гуртків та інших учнівських об’єднань.
  • Необхідність подальшого фахового спілкування, використання ІКТ та інших видів сучасних комунікацій.
  • Впровадження здобутків української музейної педагогіки у практику роботи шкільних музеїв.

На фото: представники з усіх куточків України біля Музи Педагогіки.

Прес-служба НАПН України
10:30 17.03.2015