Перелік прикладних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2020рік
№ з/п |
Пріоритетний напрям
(тематика) наукових досліджень
Тема наукового дослідження |
Термін виконання |
Інститут педагогіки НАПН України |
||
1. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Технології компетентнісно орієнтованого навчання в початковій школі |
2020-2022 |
2. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методика компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів 5-6 класів гімназій |
2020-2022 |
3. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методика державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання випускників гімназії |
2018-2020 |
4. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Інтеграція змісту профільної освіти як засіб формування в учнів наукової картини світу |
2018-2020 |
5. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методика компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів ліцею на рівні стандарту |
2018-2020 |
6. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методика компетентнісно орієнтованого навчання української літератури в ліцеї |
2018-2020 |
7. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методика компетентнісно орієнтованого навчання мов та літератур національних меншин у ліцеї |
2018-2020 |
8. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методичні засади компетентнісно орієнтованої історичної та громадянської освіти в ліцеї |
2018-2020 |
9. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення компетентнісно орієнтованого навчання економіки та географічних курсів економічного спрямування в гімназії та ліцеї |
2018-2020 |
10. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методика компетентнісно орієнтованого навчання фізики в гімназії |
2018-2020 |
11. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методика компетентнісно орієнтованого навчання математики в ліцеї на рівні стандарту |
2018-2020 |
12. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення варіативного складника змісту профільного навчання технологій у професійному ліцеї |
2018-2020 |
13. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методика компетентнісно орієнтованого навчання інформатики в ліцеї на рівні стандарту |
2018-2020 |
14. |
Напрям:3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Організаційно-педагогічні засади проектування освітнього середовища гімназії |
2019-2021 |
15. |
Напрям4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методика компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин |
2019-2021 |
16. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу.Науково-методичне забезпечення підготовки вчителя до реалізації компетентнісно орієнтованого навчання |
2019-2021 |
17. |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення варіативного складника профільної середньої біологічної і хімічної освіти |
2019-2021
|
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України |
||
18. |
Напрям 19. Соціальна педагогіка та соціальна робота Психологічні чинники девіантної поведінки неповнолітніх в умовах соціальних перетворень |
2019-2021 |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України |
||
19. |
Напрям 9. Вища освіта. Обґрунтування змісту і методики проведення практики у закладах вищої педагогічної освіти |
2020-2022 |
20. |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Розвиток психологічної готовності педагогічного персоналу до професійної діяльності в умовах нової української школи |
2020-2022 |
Інститут проблем виховання НАПН України |
||
21. |
Напрям 6. Дошкільна освіта. Проектування освітнього середовища закладу дошкільної освіти для індивідуального розвитку старшого дошкільника |
2019-2021 |
22. |
Напрям11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Виховання художніх цінностей учнів в освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти |
2019-2021. |
23. |
Напрям11. Теорія і технологія виховання. Позашкільна освіта. Розроблення сучасних моделей соціального партнерства у вихованні громадянина-патріота |
2019-2021 |
24. |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування соціально успішної особистості старшокласника у системі загальної середньої освіти |
2020-2022
|
25. |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Військово-патріотичне виховання учнів в умовах ідейно-світоглядної конфронтації |
2020 -2022
|
26. |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Аксіологічні засади формування екологічної компетентності школярів |
2020 -2022
|
27. |
Напрям 11. Теорія і технологія виховання. Позашкільна освіта. Модернізація організації освітнього процесу в закладах позашкільної освіти |
2018-2020 |
Інститут соціальної та політичної психології НАПН України |
||
28. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія Соціально-психологічні чинники розвитку громадянської компетентності студентської молоді |
2019-2021 |
29. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Технології соціально-психологічної підтримки стигматизовуваних меншин |
2019-2021. |
30. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічне забезпечення підтримки педагогічною спільнотою та громадськістю реформ у сфері загальної середньої освіти |
2019-2021 |
31. |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Інноваційні психологічні засоби розвитку медіаосвіти в Україні |
2020-2022 |
32. |
Напрям 20. Психологія національної безпеки і безпеки життєдіяльності. Психологічні чинники готовності індивідуальних і колективних суб’єктів до конструктивної поведінки у надзвичайних ситуаціях |
2020-2022 |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України |
||
33. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання. Науково-методичне забезпечення реалізації змісту навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку |
2018-2020
|
34. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання. Особистісно-орієнтовані технології навчання дітей з порушеннями зору |
2018-2020 |
35. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Навчально-методичне та дидактичне забезпечення навчання молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення |
2018-2020 |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України |
||
36. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методика використання відкритих електронних науково-освітніх систем для розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників |
2018-2020 |
37. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Розвиток інформаційно-цифрового навчального середовища української школи |
2020-2022 |
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України |
||
38. |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Методичні основи розроблення SMART- комплексів для підготовки кваліфікованих робітників аграрної, будівельної і машинобудівної галузей |
2018-2020 |
39. |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Розвиток проектного менеджменту в закладах професійної (професійно-технічної) освіти у вітчизняній і зарубіжній практиці |
2019-2021 |
40. |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні основи розвитку професійної компетентності майстрів виробничого навчання закладів професійної (професійно-технічної) освіти) |
2019-2021 |
41. |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні засади впровадження елементів дуальної форми навчання в професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників будівельної, машинобудівної галузей, сфери обслуговування та громадського харчування |
2019-2021 |
42. |
Напрям 3 Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методичні засади оцінювання якості підготовки фахівців у закладах фахової передвищої освіти |
2020-2022 |
Інститут обдарованої дитини НАПН України |
||
43. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методичні засади інноваційних практик наукової освіти у регіональній мережі Центру ЮНЕСКО «Мала академія наук України» |
2020-2022 |
44. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Дидактичні засади навчання інтелектуально обдарованих учнів ліцею |
2019-2021 |
45. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Теоретико-методичні засади діагностики когнітивних та особистісних чинників самовизначення щодо майбутньої професії обдарованих учнів ліцею |
2019-2021 |
46. |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Теоретико-методичні засади інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів на основі освітніх програм спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2019-2021 |
47. |
Напрям 19. Соціальна педагогіка та соціальна робота Науково-методичне забезпечення соціально-психологічної адаптації обдарованих учнів в умовах інформаційно-освітнього середовища закладів загальної середньої освіти |
2019-2021 |
Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України |
||
48. |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Психолого-педагогічні засади технологій супроводу дітей з особливими освітніми потребами у процесі їх соціальної інтеграції |
2020-2022 |
49. |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні основи психологічного супроводу реформування освіти в діяльності психологічної служби |
2020-2022 |
50. |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби з надання допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій |
2019-2021 |
ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського НАПН України |
||
51. |
Напрям 1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки. Педагогічна наука та освіта в особах, документах, бібліографії |
2020-2022 |
52. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Бібліографічний та аналітичний супровід діяльності Національної академії педагогічних наук України щодо науково-методичного забезпечення модернізації та реформування освіти |
2020-2022 |
53. |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Інформаційні ресурси освітянських бібліотек у розвитку педагогіки, психології та освіти |
2020-2022 |
Перелік прикладних наукових досліджень для підтримки молодих учених НАПН України
№ з/п |
Пріоритетний напрям (тематика) наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок НАПН України |
Тема наукового дослідження |
Термін виконання |
Інститут проблем виховання НАПН України |
|||
1 |
Напрям 11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. |
Методичні засади формування умінь протидії насильству в учнівської молоді |
2020 р. |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України |
|||
2 |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. |
Сучасні технології надання психологічної допомоги сім’ям постраждалих у подоланні складних життєвих обставин |
2020 р. |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України |
|||
3 |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання. |
Діагностика емоційних станів дітей з особливими освітніми потребами засобами біоімпедансометрії |
2020 р. |
Інститут педагогіки НАПН України |
|||
4 |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище |
Науково-методичне забезпечення перевірки сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності учнів гімназії в контексті результатів міжнародного дослідження PISA |
2020 р. |
Інститут обдарованої дитини НАПН України |
|||
5 |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. |
Системно-статистичний аналіз якості освіти обдарованих учнів в Україні (за результатамиPISA 2018) |
2020 р. |
Інституту професійно-технічної освіти НАПН України |
|||
6 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. |
Новітні підходи до професійного самовдосконалення педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти у міжкурсовий період підвищення кваліфікації |
2020 р. |
Інститут вищої освіти НАПН України |
|||
7 |
Напрям 9. Вища освіта. |
Оцінювання ефективності діяльності університетів України у контексті метрик Європейської асоціації університетів |
2020 р. |