Перелік прикладних наукових досліджень
Національної академії
педагогічних наук України на 2023 рік
№ з/п |
Напрям наукового дослідження. Тема наукового дослідження. |
Термін виконання |
Інститут педагогіки |
||
1 |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Науково-методичне забезпечення внутрішнього контролю та оцінювання якості освіти в закладах загальної середньої освіти |
2021-2023 рр. |
2 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення реалізації моделі багатомовної освіти в закладах загальної середньої освіти з навчанням мов корінних народів і національних меншин |
2021-2023 рр. |
3 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Теоретико-методичні засади добору й застосування методів навчання української мови учнів гімназії та ліцею |
2021-2023 рр. |
4 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Навчально-методичне забезпечення формування читацької грамотності учнів 5–6 класів гімназії у процесі вивчення української літератури |
2021-2023 рр. |
5 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методичні засади і технології інтеграції громадянської освіти та історії в гімназії |
2021-2023 рр. |
6 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Методичні засади реалізації інтегрованого змісту навчання географії та економіки в курсах за вибором у гімназії і ліцеї |
2021-2023 рр. |
7 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Навчально-методичне забезпечення реалізації фізичного складника змісту природничої галузі базової середньої освіти |
2021-2023 рр. |
8 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення прикладної спрямованості навчання математики в гімназії |
2021-2023 рр. |
9 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення прикладної спрямованості навчання інформатики в гімназії |
2021-2023 рр. |
10 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення реалізації змісту технологічної освіти в гімназії |
2021-2023 рр. |
11 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення інтеграції змісту природничої освітньої галузі в 5-6 класах |
2021-2023 рр. |
12 |
Напрям: 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Теоретичні і методичні засади проектування освітньо-розвивального середовища закладу загальної середньої освіти в умовах цифровізації суспільства |
2022-2024 рр. |
13 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення навчання української мови учнів 5-6 класів закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин в умовах багатомовної освіти |
2022-2024 рр. |
14 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Формування природничо-наукової компетентності учнів гімназії в освітньому процесі з біології і хімії |
2022-2024 рр. |
15 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичне забезпечення впровадження технології STEM-освіти в гімназії |
01.02.2022 – 2024 рр. |
16 |
Напрям 6. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Педагогічне управління розвитком навчально - пізнавальної діяльності молодших школярів |
2023-2025 рр. |
17 |
Напрям 6. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта Технологія створення освітнього іншомовного комунікативного середовища у процесі навчання іноземних мов учнів 7-9 класів гімназії |
2023-2025 рр. |
Інститут психології імені Г.С. Костюка |
||
18 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Ціннісна підтримка розвитку обдарованої особистості в освітньому просторі |
2021-2023 рр. |
19 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Діагностування адаптаційних розладів у суб’єктів освітнього простору |
2021-2023 рр. |
20 |
Напрям 6. Дошкільна освіта Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи |
2021-2023 рр. |
21 |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія Застосування психотерапевтичних технологій у наданні допомоги постраждалим з проявами посттравматичного стресового розладу |
2021-2023 рр. |
22 |
15. Вікова психологія та фізіологія. Психофізіологічне забезпечення життєстійкості фахівців соціономічних професій |
2022-2024 рр.
|
23 |
16. Психологія розвитку особистості. Психологічні технології сприяння позитивному психічному здоров’ю особистості |
2022-2024 рр.
|
24 |
Напрям 6. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Психолого-методичне забезпечення розроблення та аналізу навчальної літератури для Нової української школи |
2023 рр. |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна |
||
25 |
Напрям 11. Освіта дорослих. Педагогічна освіта. Розвиток змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на компетентнісних засадах |
2023-2025 рр. |
26 |
Напрям 17. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Психологічний супровід професійної діяльності педагогічних працівників в умовах світових змін |
2023-2025 рр. |
Інститут проблем виховання |
||
27 |
Напрям 8. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Організаційно-педагогічні умови та технології забезпечення єдності фізичного і військово-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти. |
2023-2025 рр. |
28 |
Напрям 8. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування життєвої успішності учнів старших класів в умовах поствоєнної реальності |
2023-2025 рр. |
29 |
Напрям 8. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта Формування в учнів старших класів екологічної компетентності в контексті подолання екологічних наслідків війни |
2023-2025 рр. |
30 |
11. Теорія і технологія виховання. Позашкільна освіта. Науково-методичне забезпечення інноваційного розвитку позашкільної освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» |
2021-2023 рр. |
31 |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Естетичне виховання учнівської молоді у віртуальному медіа просторі засобами художньої комунікації |
2022-2024 рр. |
32 |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Виховання ціннісного ставлення до комунікацій у цифровому відкритому середовищі у дитячих громадських об’єднаннях, |
2022-2024 рр. |
33 |
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Цифрове середовище для забезпечення батьків дітей раннього та дошкільного віку дидактичними матеріалами . |
01.05.2022 - 2024 рр. |
Інститут соціальної та політичної психології |
||
34 |
17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні умови підвищення ролі сім’ї як носія громадської думки щодо реформування освіти |
2022-2024 рр. |
35 |
20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Регіональні особливості ідентифікації учнівської та студентської молоді як чинник державної освітньої політики |
2022-2024 рр. |
36 |
Напрям 16. Соціальна і політична психологія Особливості динаміки громадської думки в умовах цифрової трансформації суспільства та модернізації освіти |
2023-2025 рр. |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка |
|
|
37 |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання. Особистісно-орієнтовані технології навчання та виховання дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями зору |
2021-2023 рр. |
38 |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання. Науково-методичне забезпечення навчання дітей раннього, дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку |
2021-2023 рр. |
39 |
12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Логодидактичні технології формування комунікативної компетентності дітей з особливими мовленнєвими потребами різних вікових груп |
2021-2023 рр. |
Інститут цифровізації освіти |
||
40 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Методика моніторингових досліджень ефективності інформаційно-цифрового середовища закладів загальної середньої освіти у контексті євроінтеграції України. |
2023-2025 рр. |
41 |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методика використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень |
2021-2023 рр. |
42 |
3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Проєктування і технологічне забезпечення функціонування відкритої Інтернет-платформи «Українська електронна енциклопедія освіти» |
2021-2023 рр. |
Інститут професійної освіти |
||
43 |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні засади застосування цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників |
2021-2023 рр. |
44 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова перед вища освіта. Тенденції розвитку державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти |
2022-2024 рр. |
45 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні основи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної, аграрної галузей та сфери послуг в умовах змішаного навчання |
2022-2024 рр. |
46 |
8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Методичні основи розроблення та застосування екоорієнтованих педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників будівельної, аграрної галузей та сфери ресторанного господарства |
2022-2024 рр. |
Інститут обдарованої дитини |
||
47 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Методичні засади впровадження освітніх моделей спеціалізованої освіти наукового спрямування в закладах загальної середньої та позашкільної освіти |
2023-2025 рр. |
48 |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Теоретико-методичні засади діагностики чинників розвитку обдарованої особистості |
2022-2024 рр. |
49 |
4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Науково-методичні засади реалізації особистісного потенціалу обдарованих учнів у закладах спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2022-2024 рр. |
50 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Форми і методи навчання обдарованої учнівської молоді в умовах реалізації STEM/STEАM освіти в закладах спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2022-2024 рр. |
51 |
Напрям 7. Повна загальна середня освіта. Спеціалізована освіта. Науково-методичне забезпечення реалізації змісту спеціалізованої освіти наукового спрямування |
2022-2024 рр. |
Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи |
||
52 |
18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні засади створення безпечного освітнього середовища у закладі освіти в діяльності працівників психологічної служби |
2022-2024 рр. |
53 |
Напрям 17. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Науково-методичні засади психологічного супроводу учасників освітнього процесу в діяльності працівників психологічної служби в умовах війни |
2023-2025 рр. |
54 |
Напрям 7. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Психолого-педагогічна оцінка розвитку дітей з особливими освітніми потребами |
2023-2025 рр. |
ДНПБ України ім. В.О. Сухомлинського |
||
55 |
Напрям 1. Філософія освіти. Методологія,теорія, історія освіти і педагогіки Педагогічна біографіка в інформаційному освітньо-науковому просторі України |
2023-2025 рр. |
56 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Освітянські бібліотеки як суб’єкт проєктування освітнього середовища в умовах цифровізації |
2023-2025 рр. |
57 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Інформаційно-аналітичний супровід цифрової трансформації освіти і педагогіки: вітчизняний і зарубіжний досвід |
2023-2025 рр. |
58 |
Напрям 3. Цифровізація освіти. Проєктування баз знань цифрових освітніх ресурсів |
2023-2025 рр. |