Перелік
фундаментальних наукових досліджень
Національної
академії педагогічних наук України на 2023 рік
№ з/п |
Напрям наукового дослідження. Тема наукового дослідження |
Термін виконання |
Інститут педагогіки |
||
1 |
Напрям 2. Розвиток світової і національних освітніх систем. Інноваційні тренди, практики і технології загальної середньої освіти в європейському та північно-американському регіонах |
2021-2023 рр. |
2 |
Напрям 13. Управління та економіка освіти. Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах партнерської взаємодії |
2021-2023 рр. |
3 |
Напрям 4 . Педагогіка і психологія освітнього процесу. Дидактичні засади індивідуалізації навчання у закладах загальної середньої освіти |
2021-2023 рр. |
4 |
Напрям 1. Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки Філософсько-педагогічна думка України (друга половина ХІХ-ХХІ ст.): аспекти ретроаналізу |
2022-2024 рр. |
Інститут психології ім. Г.С. Костюка |
||
5 |
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Соціокультурні детермінанти розвитку психології особистості в Україні (ХХ-ХХІ століття) |
2021-2023 рр. |
6 |
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Теоретико-методологічний інструментарій інтеграції психологічного знання |
2021-2023 рр. |
7 |
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Потенціал генетичної психології в дослідженні взаємодії суб’єктів освітнього простору |
2021-2023 рр. |
8 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Функціонування творчого мислення в умовах інформаційної невизначеності |
2022-2024 рр. |
9 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Профілактика девіацій розвитку особистості у складних життєвих обставинах |
2022-2024 рр. |
10 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Особистісні стратегії життєдіяльності в умовах невизначеності середовища |
2022-2024 рр. |
11 |
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Психологічні засади проєктування віртуального освітнього простору розвитку суб’єктності дорослих |
2022-2024 рр. |
12 |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологічні механізми економічної соціалізації молоді в умовах трансформації суспільства |
2022-2024 рр. |
13 |
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Технології забезпечення психологічно-го здоров’я та благополуччя освітнього персоналу в умовах соціальної напруженості |
2022-2024 рр. |
14 |
Напрям 15. Психологія розвитку особистості. Розвиток життєвої компетентності особистості в дискурсивному просторі |
2023-2025 рр. |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна |
||
15 |
Напрям 9. Вища освіта. Теорія і практика підготовки майбутнього викладача закладу вищої педагогічної освіти до професійної діяльності в умовах цифровізації суспільства |
2022-2024 рр. |
16 |
Напрям 11. Освіта дорослих. Педагогічна освіта. Тенденції розвитку змісту професійної підготовки вчителів у країнах-членах Організації Економічного Співробітництва і Розвитку |
2023-2025 рр. |
17 |
Напрям 11. Освіта дорослих. Педагогічна освіта. Андрагогічні засади професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти в умовах неформальної та інформальної освіти |
2023-2025 рр. |
Інститут проблем виховання |
||
18 |
Напрям 19. Соціальна педагогіка та соціальна робот. Моніторинг соціальних очікувань сучасної учнівської молоді |
2021-2023 рр. |
19 |
Напрям 6. Дошкільна освіта. Теоретичні та методичні засади забезпечення якості освіти дітей раннього та дошкільного віку в в умовах воєнного стану |
2022-2024 рр. |
20 |
Напрям 8 .Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Педагогічні засади запобігання і подолання булінгу в цифровому освітньому середовищі |
2023-2025 рр. |
21 |
Напрям 8 .Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Формування кар’єрної спрямованості у учнів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи |
2023-2025 рр. |
22 |
Напрям 8 .Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Формування в учнівської і студентської молоді національної солідарності в умовах війни та повоєнного часу |
2023-2025 рр. |
Інститут соціальної та політичної психології |
||
23 |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологія міжгрупової взаємодії в історичному і територіально-му вимірах |
2021-2023 рр. |
24 |
Напрям 20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах міждержавного воєнно-політичного протистояння |
2022-2024 рр. |
25 |
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні стратегії формування здорового способу життя особистості в умовах суспільної нестабільності |
2022-2024 рр. |
26 |
Напрям 16. Соціальна і політична психологія. Психологічні засади прогнозування сценаріїв розвитку соціальної ситуації в Україні |
2023-2025 рр. |
27 |
Напрям 16. Соціальна і політична психологія. Медіапсихологічні стратегії цифрової трансформації суспільства і освіти |
2023-2025 рр. |
28 |
Напрям 19. Освіта, педагогіка і психологія для національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Психологічні засади згуртованості суспільства в умовах внутрішніх та зовнішніх загроз національній безпеці |
2023-2025 рр. |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка |
||
29 |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Теоретико-методичні основи психолого-педагогічного супроводу осіб з порушеннями когнітивного розвитку |
2021-2023 рр. |
30 |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Теоретико-методичні засади забезпечення комунікативної доступності освітнього середовища для осіб із порушеннями слуху |
2021-2023 рр. |
31 |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Науково-теоретичні основи моделювання інклюзивного освітнього середовища |
2021-2023 рр. |
32 |
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Науково-методичне забезпечення навчання дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху |
2021-2023 рр. |
Інститут вищої освіти |
||
33 |
Напрям 9. Вища освіта. Політика та механізми забезпечення ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції та умовах воєнного стану і післявоєнного відновлення країни |
2021-2023 рр. |
34 |
Напрям 9. Вища освіта. Політика та механізми реалізації соціальної відповідальності університетів України в умовах війни та під час повоєнного відновлення країни |
2021-2023 рр. |
35 |
Напрям 9. Вища освіта. Підвищення дослідницької спроможності університетів України в умовах війни та повоєнного відновлення у контексті імплементації концепції «Відкрита наука» |
2021-2023 рр. |
36 |
Напрям 10. Вища освіта. Теоретичні основи і механізми взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України |
2023-2024 рр. |
Інститут цифровізації освіти |
||
37 |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Проєктування навчального середовища з використанням засобів доповненої та віртуальної реальностей у закладах загальної середньої освіти |
2021-2023 рр. |
38 |
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Методологія використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у закладах освіти |
2021-2023 рр. |
Інститут професійної освіти |
||
39 |
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Теоретичні й методичні основи консультування з молодіж-ного підприємництва у закладах професійної (професійно-технічної) освіти |
2022-2024 рр. |
40 |
Напрям 9. Професійна (професійно-технічна) і фахова передвища освіта. Теоретичні і методичні основи розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів в умовах пандемії, воєнного та повоєнного часу |
2023-2025 рр. |
Інститут обдарованої дитини |
||
41 |
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Теоретико-методологічні засади використання філософських методів пізнання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти |
2021-2023 рр. |