Перелік фундаментальних наукових досліджень
Національної академії педагогічних наук України на 2021 рік
№ з/п |
Пріоритетний напрям (тематика) наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок НАПН України Тема наукового дослідження |
Термін виконання (рік початку і закінчення) |
1 |
2 |
3 |
|
Інститут педагогіки НАПН України |
|
|
Напрям 2. Розвиток світової і національних освітніх систем Інноваційні тренди, практики і технології загальної середньої освіти в європейському та північно-американському регіонах |
2021-2023
|
|
Напрям 1.Філософія освіти. Методологія, теорія, історія освіти і педагогіки. Парадигми розвитку та тенденції реформування шкільної освіти в Україні у добу незалежності |
2019-2021 |
|
Напрям 13. Управління та економіка освіти. Державно-громадське управління закладами загальної середньої освіти на засадах партнерської взаємодії |
2021-2023
|
|
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу. Дидактичні засади індивідуалізації навчання у закладах загальної середньої освіти |
2021-2023
|
Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України |
|
|
|
Напрям 15. Вікова психологія та фізіологія. Психофізіологічні закономірності життєстійкості фахівців соціономічних професій |
2019-2021 |
|
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Еколого-психологічні детермінанти суб’єктивного благополуччя особистості |
2019-2021 |
|
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Самодетермінація психологічного благополуччя особистості |
2019-2021 |
|
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Психологічні механізми становлення суб′єктності дорослих у віртуальному просторі |
2019-2021 |
|
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Функціонування творчого мислення в інформаційно-віртуальному просторі суб’єкта |
2019-2021
|
|
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Соціально-психологічні закономірності економічного самовизначення молоді в умовах суспільних змін |
2019-2021
|
|
Напрям 18. Прикладна психологія. Професійна й організаційна психологія. Психолого-організаційні детермінанти забезпечення психологічного здоров’я персоналу освітніх організацій в умовах соціальної напруженості |
2019-2021 |
|
Напрям 16. Психологія розвитку особистості. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості |
2020-2022 |
|
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Соціокультурні детермінанти розвитку психології особистості в Україні (ХХ-ХХІ століття) |
2021-2023
|
|
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології. Теоретико-методологічний інструментарій інтеграції психологічного знання |
2021-2023
|
|
Напрям 14. Методологія, теорія та історія психології̈ Потенціал генетичної психології в дослідженні взаємодії суб’єктів освітнього простору |
2021-2023 0 |
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України |
|
|
|
Напрям 9. Вища освіта. Теоретичні й методичні засади професійного і особистісного розвитку вчителя в контексті Нової української школи |
2019-2021 |
|
2. Розвиток світової і національних освітніх систем. Теорія і практика забезпечення якості педагогічної освіти у зарубіжних країнах |
2020-2022 |
|
10. Освіта дорослих. Післядипломна освіта. Теорія і практика професіоналізації педагогічного персоналу у сфері освіти дорослих |
2020-2022 |
Інститут проблем виховання НАПН України |
|
|
|
Напрям 19. Соціальна педагогіка та соціальна робот Моніторинг соціальних очікувань сучасної учнівської молоді |
2021-2023 |
|
Напрям 6. Дошкільна освіта. Виховання дітей раннього віку у закладах дошкільної освіти різних типів |
2019-2021 |
|
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Виховання смисложиттєвих цінностей підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України |
2020-2022 |
|
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Формування в учнів професійно-ціннісних орієнтацій до трудової діяльності |
2020-2022 |
|
11. Теорія і технології виховання. Позашкільна освіта. Формування готовності старшокласників до відповідального батьківства |
2020-2022 |
Інститут соціальної та політичної психології НАПН України |
|
|
|
Напрям 20. Психологія національної безпеки та безпеки життєдіяльності. Соціально-психологічний супровід постраждалих від воєнних дій у період переходу до умов мирного життя |
2019-2021 |
|
17. Соціальна і політична психологія. Психологічні підходи до прогнозування соціальних процесів |
2020-2022 |
|
Напрям 17. Соціальна і політична психологія. Психологія міжгрупової взаємодії в історичному і територіальному вимірах |
2021-2023
|
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України |
|
|
|
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Теоретико-методичні основи психолого-педагогічного супроводу осіб з порушеннями когнітивного розвитку |
2021-2023
|
|
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Теоретико-методичні засади забезпечення комунікативної доступності освітнього середовища для осіб із порушеннями слуху |
2021-2023
|
|
Напрям 12. Освіта дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта. Науково-теоретичні основи моделювання інклюзивного освітнього середовища |
2021-2023
|
Інститут вищої освіти НАПН України |
|
|
|
Напрям 9. Вища освітаТеоретичні основи і механізми розвитку науково-педагогічного потенціалу університетів України у контексті розширення інституційної автономії |
2020-2022 |
|
Напрям 9. Вища освіта. Політика та механізми забезпечення ефективності освітньої діяльності в університетах України в контексті євроінтеграції |
2021-2023
|
|
Напрям 9. Вища освіта. Політика та механізми реалізації соціальної відповідальності університетів Україниї |
2021-2023
|
|
Напрям 9. Вища освіта. Підвищення дослідницької спроможності університетів України у контексті імплементації концепції «Відкрита наука» |
2021-2023
|
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання |
|
|
|
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище. Проєктування навчального середовища з використанням засобів доповненої та віртуальної реальностей у закладах загальної середньої освіти, |
2021-2023
|
|
Напрям 3. Якість освіти. Інформаційне освітнє середовище Методологія використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у закладах освіти |
2021-2023
|
|
Інститут професійно-технічної освіти |
|
|
Напрям 8. Професійна (професійно-технічна) освіта. Фахова передвища освіта. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутніх кваліфікованих кадрів до підприємницької діяльності в умовах розвитку малого бізнесу |
2019-2021 |
Інститут обдарованої дитини НАПН України |
|
|
|
Напрям 4. Педагогіка і психологія освітнього процесу Теоретико-методологічні засади використання філософських методів пізнання в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти |
2021-2023
|