НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
У центрі уваги Президії НАПН України результати експериментальної роботи

На засіданні Президії НАПН України 22 січня 2015 року було розглянуто питання «Про результати експериментальної роботи Інституту обдарованої дитини із cоціально-педагогічного проектування розвитку обдарованості учнів». Доповідав про результати дослідження завідувач відділу проектування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України, кандидат педагогічних наук Валерій Киричук. Від комісії, що перевіряла результати дослідження, виступила член-кореспондент НАПН України Ольга Ярошенко. В обговоренні взяли участь представники навчальних закладів і освітянської спільноти. 

Президія відзначила, що протягом останніх років в Інституті здійснено два дослідження, предметом яких є проектування розвитку обдарованості школярів та його психолого-педагогічного супроводу: «Технологія проектування психолого-педагогічного супроводу розвитку обдарованості особистості учня» та «Соціально-педагогічне проектування розвитку обдарованості учня в системі взаємодії учасників навчально-виховного процесу.

У результаті досліджень визначено сутність, основні принципи, зміст, структуру проектування розвитку обдарованості учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу, обґрунтовано й розроблено психолого-педагогічний інструментарій проектування. Розкрито сутність, основні принципи, розроблено технологію соціально-педагогічного проектування розвитку обдарованості учнів у цілісній системі взаємодії учасників навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу (учні, учителі, адміністрація), що мають три взаємопов’язані складники: концептуальний (мета, завдання, принципи та наукові підходи); змістовий (організаційні, психолого-педагогічні та методичні умови); технологічно-процесуальний (діагностичне, технологічне та рефлексивне забезпечення).

Ефективності цих досліджень сприяло широке і педагогічно доцільне використання можливостей інформаційно-комунікаційних засобів і технологій для втілення його результатів і впровадження їх в освітню практику.

Експериментально-дослідна робота з апробації результатів наукових досліджень здійснюється у 29 загальноосвітніх навчальних закладах України. Встановлено, що в цих закладах суттєво змінилися підходи до розвитку обдарованих учнів: пріоритетне місце в діяльності вчителів займають питання розвитку особистості, її потенційних можливостей. Усі учасники навчально-виховного процесу спрямовують свою діяльність на реалізацію сформованих програм особистісного розвитку учнів. Здійснюється різнопланова робота з підготовки педагогів і адміністрації навчальних закладів до експериментальної роботи, проведено цикл спеціальних курсів і семінарів-практикумів.

Хід експерименту обговорено на п’яти всеукраїнських науково-практичних конференціях, десяти семінарах і круглих столах та відображено в76 наукових публікаціях.

Прес-служба НАПН України
16:57 26.01.2015