НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Взаємостосунки навчальних закладів і родин: від патронату до партнерства

10 квітня у рамках виставки «Кар’єра і освіта» відбувся круглий стіл  «Зміна парадигми взаємостосунків навчальних закладів і родин: від патронату до партнерства», який організував відділ виховних систем у педагогічній освіті ІПООД НАПН України.

Присутнім, серед яких були науковці, працівники загальноосвітніх і позашкільних закладів, викладачі і студенти Київського університету імені Бориса Грінченка, представники засобів масової інформації, були запропоновано чотири виступи. Модератор  круглого столу доктор педагогічних наук, професор, старший науковий співробітник відділу виховних систем у педагогічній освіті  ІПООД  НАПН України  Галина Лактіонова  у своєму виступі наголосила на тому, що у нових соціально-економічних і політичних умовах розвитку українського суспільства, коли відбуваються суттєві зміни у структурі сім’ї і сімейних стосунках, діти є носіями не тільки національного менталітету, а й характерних рис свого покоління, варто «перезавантажити» й бачення стосунків з родиною. Доцільно врахувати, що функцію вихователів здійснюють не тільки батьки, а й бабусі, дідусі,  найближче оточення. Отже, правомірна побудова стосунків з родиною, а не тільки з батьками.

Зоя Гаркавенко, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник  УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, зосередилася у своєму виступі  на розкритті ролі у сучасних умовах  психологічної служби навчальних закладів, діяльність якої спрямована на допомогу дитині, родині і вчителям.

Вікторія Дзюба, заступник директора гімназії-інтернату №13 м.Києва,   висвітлюючи  систему роботи з родиною, приділила увагу новим формам, серед яких клуб дідусів і бабусь, музейний сімейних клуб вихідного дня, оn-line екскурсії  по підприємствах, де працюють батьки.

Із зацікавленістю сприйняли учасники круглого столу виступ Сергія Радченка, економіста-міжнародника. Батька двох дорослих синів. На підставі осмислення власного професійного і батьківського досвіду,  знайомства з  англомовними публікаціями з проблем сучасного виховання він аргументував, що партнерство навчальних закладів та родин є найефективнішим й одночасно найдешевшим ресурсом, який має бути використаним.

Підводячи підсумки обговорення, Галина Лактіонова поінформувала присутніх про конкурс «Разом! Партнерство навчальних закладів і родин», який оголошено вперше установами НАПН України, Київським університетом імені Бориса Грінченка, Департаментом освіти і науки Луганської обласної адміністрації, Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти. Усі бажаючі отримали буклети з інформацією про конкурс та електронні ресурси і друковані видання, де можна ознайомитися з положенням та методичними матеріалами стосовно конкурсу.        

Прес-служба НАПН України
16:29 15.04.2014