НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Диференціація у шкільній освіті: історичний досвід і сучасні технології

16 травня в рамках Всеукраїнського фестивалю науки України відділ історії та філософії освіти Інституту педагогіки НАПН організував Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Диференціація у шкільній освіті: історичний досвід і сучасні технології». Як оголосила у вступному слові ведуча конференції, завідувач відділу, Н. Дічек, у заході взяли участь понад 70 осіб: науковці академічних інститутів (Інституту психології імені Г. С. Костюка, Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих), викладачі та аспіранти закладів вищої освіти з Ніжина, Житомира, Кропивницького, Сум, Чернігова, Мукачева, Рівного, Києва, а також учителі київських шкіл.

Обговорення розпочав віце-президент НАПН України, директор Інституту педагогіки О. Топузов, котрий наголосив на зростаючій актуальності феномена диференціації у шкільній освіті і його важливості в умовах реалізації концепції Нової української школи. Ґрунтовна, методологічно орієнтована доповідь академіка О. Ляшенка «Диференціація та інтеграція – два вектори сучасного освітнього процесу» викликала в учасників великий інтерес, про що свідчили їхні виступи. Актуальна доповідь професора Н. Гупана «Теоретичні основи диференціації в українському шкільному підручникотворенні останніх десятиліть» викликала дискусію щодо висвітлення і відображення історії України – як інтегрованого шкільного курсу історії чи у вигляді самостійного навчального предмета. Практичним досвідом упровадження диференційованого підходу поділилися кандидат психологічних наук О. Чекстере, вчителька інформатики Т. Ліснівська, супервайзер, корекційний педагог О. Снісаренко. Результати теоретико-практичних досліджень, пов’язаних з різними аспектами диференціації та запровадження компетентнісного підходу до шкільної освіти, у своїх доповідях обґрунтували доктори педагогічних наук – Т. Яценко, Т. Назаренко, І. Сальник, кандидат педагогічних наук В. Кизенко. Історико-психолого-педагогічну проблему мотивації як складника диференційованого підходу до навчання молодших школярів розкрила кандидат педагогічних наук Л. Кондратенко.

Підбиваючи підсумки, член-кореспондент НАПН України Ю. Мальований зазначив, що відбулося активне, полемічне обговорення різних аспектів теми диференціації у шкільній освіті, яке вмотивовує потребу не одного, а можливо, серії масових заходів у цьому контексті.

Прес-служба НАПН України
16:06 22.05.2018