НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Педагогічна і мистецька освіта у вимірах сучасних інноваційних процесів

6–7 грудня відбулися V Міжнародні мистецько-педагогічні читання пам’яті професора Оксани Петрівни Рудницької «Педагогіка мистецтва і мистецтво педагогічної дії» з ініціативи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України. Співорганізаторами читань виступили Українська асоціація освіти дорослих, Кафедра ЮНЕСКО «Неперервна освіта ХХІ століття» НАПН України, Вища школа бізнесу і наук про здоров’я в Лодзі (Республіка Польща), Київський професійно-педагогічний коледж імені Антона Макаренка.

У читаннях взяли участь більш як 350 учасників з різних регіонів України, представники зарубіжних університетських і академічних осередків (Інституту соціальних наук і менеджменту технологій Технічного університету (м. Лодзь, Республіка Польща), Сучавський університет (м. Сучава, Румунія), Інститут польської філології Жешувського університету (Республіка Польща) та ін.

6 грудня відбулося пленарне засідання, на якому науковці, освітяни окреслили провідні проблеми сучасної педагогічної і мистецької освіти: концептуальні засади розвитку педагогічної освіти в Україні (начальник відділу педагогічної і післядипломної освіти Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України І. Балуба); проблеми патріотичного виховання молоді (дійсний член НАПН України, директор Інституту проблем виховання НАПН України І. Бех); культура і мистецтво: методологія сучасної освіти (дійсний член НАПН України Г. Філіпчук); андрагогічна підготовка майбутнього вчителя в умовах неформальної освіти (член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Л. Лук’янова); технології професійного розвитку майбутнього педагога професійного навчання в умовах сучасного коледжу (директор Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка, член-кореспондент НАПН України О. Щербак); мистецька освіта в Україні у контексті сучасних цивілізаційних змін (заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Г. Сотська); професійна майстерність і творчий підхід до морально-духовного розвитку особистості (методист гімназії-інтернату № 13 м. Києва, заступник голови Київського міського об’єднання товариства «Просвіта» О. Ходацька); етичні виміри професора Оксани Рудницької (професор кафедри гуманітарних дисциплін та соціальної роботи Львівського державного університету безпеки життєдіяльності Г. Васянович) та ін.

Учасники читань мали можливість ознайомитися з виставками «Декоративно-прикладне мистецтво – життя – і воно безсмертне», «Буковинські мотиви», «Буковинський сонет» (автори – викладачі кафедри декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича М. Жаворонкова, О. Двірна, О. Толошняк, В. Андрич, П. Жаворонков, О. Толошняк).

Досвід мистецької діяльності представили викладі і студенти факультету мистецтв Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (народний аматорський колектив «Софія»; молодіжний камерний хор; Народний аматорський ансамбль сучасного танцю «Візаві»; Народний аматорський ансамбль народного танцю «Яворина»; Народного аматорського інструментального ансамблю «Акварелі»; тріо баяністів SerbianStar).

У межах читань проведено тренінг з розвитку комунікативної культури вчителя (завідувач відділу змісту і технологій навчання дорослих ІПООД НАПН України О.  Лавріненко) та майстер-клас «Рідкий акрил: арт-терапія» (керівник художньої студії та клубу «Райдуга» Центру по роботі з дітьми та молоддю Дніпровського району Києва Т. Золотухіна).

У межах секційних засідань було представлено теоретичні та практико орієнтовані здобутки науковців та педагогів-практиків у таких напрямах: філософсько-аксіологічні та андрагогічні засади педагогічної освіти; педагогічна освіта в Україні: тенденції та перспективи реформування; мистецька освіта у вимірах сучасних модернізаційних змін; зарубіжний досвід підготовки вчителя: теорія і практика; педагогічна майстерність як система професійно-мистецьких компетентностей; музейна педагогіка – проблеми, сьогодення, перспективи.

7 грудня відбулася презентація наукових і навчально-методичних видань за 2016 – 2017 рр. з проблем педагогічної і мистецької освіти.

 

 

Прес-служба НАПН України
16:27 20.12.2017