НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Нові горизонти української освіти

Колегія

Нові горизонти української освіти

Традиційно наприкінці серпня освітяни збираються підбити підсумки минулого навчального року і  окреслити завдання на майбутній. Цього разу начальники обласних і районних управлінь освіти, науковці і практики зібралися на розширене засідання колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 26 серпня в Київському інституті міжнародних відносин КНУ ім. Тараса Шевченка. У засіданні взяв участьПрем'єр-міністр України Микола Азаров.

Він зосередив увагу на питанні розвитку дошкільної та загальної середньої освіти. Зокрема, готовності навчальних закладів до нового навчального року, формуванні оптимальної мережі навчальних закладів, надбавок для педагогів.

Микола Азаров підкреслив, що уряд системно підвищує заробітну плату освітянам, збільшуючи посадовий оклад і встановлюючи доплати. Кожні три місяці зростає розмір першого тарифного розряду, а відповідно й усієї тарифної сітки. Останнє підвищення було 21 липня – на три місяці раніше, ніж планувалось. Із першого вересня всім категоріям педагогічних працівників встановлено надбавку – 20 відсотків.

Уперше за роки незалежності затверджено державну цільову програму розвитку дошкільної освіти, а також нові штатні розписи дошкільних навчальних закладів (попередні було затверджено ще з 1971 року), сказав Микола Азаров. Уряд ухвалив новий стандарт початкової освіти. Законодавчо врегульовано питання впровадження інклюзивної освіти. Для забезпечення високої якості освіти потрібна реорганізація мережі середніх шкіл, впевнений Микола Азаров. У зв’язку з цим необхідно у 2012 році реалізувати програму "Шкільний автобус". Прем’єр-міністрнаголосив, що перед головами обладміністрацій потрібно ставити конкретні завдання, щоб дороги та під’їзні шляхи до шкіл так само, як і до сільських амбулаторій і лікарень, були якісними.

Міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник виступив з доповіддю, у якій розповів про вжиті заходи, здобутки та плани  щодо розвитку загальної середньої та дошкільної освіти. Зокрема, міністр зазначив, що прийнято Державну цільову соціальну програму розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року; вперше проведено І Всеукраїнський з’їзд педагогічних працівників дошкільної освіти;  призупинено  скорочення  мережі  дошкільних навчальних  закладів. У порівнянні з минулим роком кількість дошкільних навчальних закладів зросла на  257 одиниць,  у тому числі введено в дію 4 новобудови, 236 відкрито у пристосованих приміщеннях, розпочали діяльність 17 приватних дитячих садків.

Серед здобутків також можна виокремити розроблення програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», затвердження Державних стандартів початкової освіти,  здійснення  роботи над новою редакцією Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти.

Дмитро Табачник звернув увагу присутніх на впровадження сучасних інформаційних і комунікаційних технологій навчання в середній школі. «Зокрема, розроблено та затверджено урядом Державну цільову  програму запровадження в навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на 2011-2015 роки; Державну цільову програму розвитку шкільної природничо-математичної освіти», - зазначив він.

За словами міністра,  вперше проведено Всеукраїнську естафету педагогічних  інновацій «Нові горизонти української школи», у якій взяли участь більш як 300 педагогів з усіх регіонів країни.

Дмитро Табачник підкреслив важливість якісної підготовки навчальних закладів до початку 2011/2012 навчального року, формування оптимальної мережі навчальних закладів, стовідсоткового охоплення різними формами дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку тощо.

Обговорення доповіді Дмитра Табачника відбулося під час роботи секцій керівників регіональних органів управління освітою, працівників, які відповідають за питання загальної середньої та дошкільної освіти. Деякі з них було проведено вперше, зокрема, секцію головних бухгалтерів регіональних органів управління, керівників фінансово-економічних підрозділів, інженерних груп, кадрових, юридичних служб, працівників прес-служб, директорів регіональних інститутів післядипломної освіти та голів регіональних профспілкових організацій працівників освіти і науки.  

Максимально сприяти модернізації освіти в Україні – головне завдання Національної академії педагогічних наук України, наголосив її президент Василь Кремень. І відзначив, що відбулося суттєве підвищення рівня координації зусиль НАПН України і Міністерства освіти і науки, молоді та спорту в практичному розв’язанні невідкладних освітянських проблем. (Повний виступ Василя Кременя на розширеній колегії МОНмолодьспорту читайте далі).

Лідія Рапіна
12:30 06.09.2011