НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Регіональні виміри розвитку освітнього простору в Україні

23 жовтняв Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського (далі – ДНПБ) НАПН України відбувся науково-методологічний семінар з історії освіти «Регіональні виміри розвитку освітнього простору в Україні». Модератором семінару була дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник відділу історії освіти ДНПБОльга Сухомлинська.

       Предметом обговорення учасників заходу стали науково-практичні питання: регіональні дослідження з історії освіти: терміни і поняття; регіоналістика в структурі досліджень з історії освіти: історіографія питання; джерельна база регіонального виміру історії вітчизняної освіти; відображення регіонального підходу в бібліографічних покажчиках і каталогах тощо.

    Розпочала семінар член-кореспондент НАПН України, директор ДНПБ Лариса Березівська, яка наголосила на важливості проблеми регіональних досліджень в практичних і теоретичних вимірах, окреслила історико-педагогічну регіоналістику як напрям та наголосила на актуальності й необхідності її розвитку. Під час засідання із доповідями та повідомленнями виступили: дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник відділу історії освіти ДНПБ Ольга Сухомлинська («До питання про регіональний підхід в історико-педагогічних дослідженнях: проблеми і перспективи»); член-кореспондент НАПН України, директор ДНПБ Лариса Березівська («Педагогічна регіональна історіографія як поняття»); доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи,освітніх і педагогічних наук Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Тамара Янченко («Персоналістичний підхід у дослідженнях з історії освіти Чернігівщини»); кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та освітніх і педагогічних наук Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка Т.Гавриленко(«Історія Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (1916–2019): історіографічний аспект»); кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, директор Педагогічного музею України Олександр Міхно («Каталог «Українська дитяча література 1930-х років у фондах Педагогічного музею України» крізь призму регіонального підходу»); кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історичної і громадянської освіти Київського університету імені Бориса Грінченка Н. Петрощук («Розвиток трудового навчання в закладах середньої освіти Київської губернії  (друга половина ХІХ ст.): історіографія питання»); кандидат педагогічних наук, начальник науково-видавничого відділу ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», головний редактор журналу «Рідна школа» Анжеліна Пугач(«Реалізація краєзнавчого компонента змісту шкільної освіти в регіональній періодиці (20-ті роки ХХ ст.)»); кандидат історичних наук, заступник директора з науково-інформаційної та бібліотечної роботи ДНПБ Людмила Страйгородська («Краєзнавчі бібліографічні посібники у фонді ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського як джерельна база здійснення регіональних розвідок»); кандидат історичних наук, завідувач відділу історії освіти ДНПБ Сніжана Тарнавська («Роль часопису «Освіта» (1918–1919, м. Кам’янець-Подільський) у проведенні регіональних історико-педагогічних досліджень»); кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу історії освіти ДНПБ С. Хопта («Основні часописи Українського педагогічного товариства «Рідна школа»(1881–1939 рр.) у книжковому русі Галичини») та ін.

         У ході роботи семінару відбулися дискусії, обговорення актуальних питань, сформульовано висновки за результатами засідання та окреслено подальші напрями розвитку представленої проблематики.

Прес-служба НАПН України
14:09 28.10.2019