НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
До розвинутої системи освіти дорослих: круглий стіл в МОН України

13 вересня у Міністерстві освіти і науки відбувся круглий стіл «Законодавче забезпечення розвитку освіти дорослих в Україні» за участі першого заступника Міністра освіти і науки України Володимира Ковтунця, президента НАПН України Василя Кременя, директора Інституту з міжнародного співробітництва німецької асоціації народних університетів  Крістофа Йоста,  регіонального директора DVVInternationalв Україні Беттіни Бранд, академіка-серетаря Відділення професійної освіти і освіти дорослих НАПН України Неллі Ничкало (модератор круглого столу).


Вітаючи присутніх,  Володимир Ковтунець зауважив, що всяка економічна реформа розпочинається з реформи освіти. Без добре підготовленого персоналу жодні інвестиції не працюють. Зникають професії, з розвитком суспільства виникають нові професії і кожному з нас доводиться перекваліфіковуватися, щоб не втратити своє місце в ієрархії сучасного суспільства, тому освіта стає безперервною, щоденною потребою людини. Нині поступ освіти у звичному вигляді вже не можливий, і нещодавно прийнятий Закон «Про освіту» якраз дозволяє вибудовувати освіту у повному форматі – окрема стаття про освіту дорослих показує напрям розвитку повноформатної освіти.


Василь Кремень привітав присутніх, які тією чи іншою мірою беруть участь у діяльності з освти дорослих і наголосив на такому. Налагодження осіти дорослих в Україні. Отримання знань, освіта у дорослому віці мала значення і в минулому і окремі елементи освіти були в минулому, але нині вона набуває особливого значення. В наш час – інноваційності та змінності, не можна навчитися водночас і на все життя. Освітня діяльність дуже довго вимірювалася якістю знань, але зараз потрібно навчати молодь навчатися впродовж життя. Отримання знань має стати способом життя сучасного українця. Важливо, аби ми тепер розробили закон про освіту дорослих. Але тут є складнощі: потрібно формувати  громадську думку щодо необхідності освіти дорослих. Переконаний, сказав Василь Кремень, що нам загалом по силах підготовка якісного документу, а Національна академія педагогічних наук готова долучитися до його створення.


Крістоф Йост, висловивши задоволення з приводу участі у засіданні з важливої проблеми – підготовки до створення законодавчої бази освіти дорослих, наголосив, що освіта дорослих – це удосконалення професійних навичок тих, хто працює; це запорука сталого розвитку суспільства в цілому. Це запорука не лише економічного розвитку, а й соціального розвитку, підтримка різних соціальних громад. Дійсно, світ дуже швидко змінюється, і для того, щоб підтримувати ці зміни потрібно приділяти увагу освіті дорослих. Крістоф Йост наголосив на позитивності того, що чинний Закон «Про освіту» має статтю про освіту дорослих, і широке коло професіоналів і громадськості зібралося для обговорення проблем подальшого законодавчого забезпечення розвитку освіти дорослих.


На круглому столі було презентовано унікальне видання «Законодавче забезпечення освіти дорослих: зарубіжний досвід» (Л. Лук’янова, Українська асоціація освіти дорослих, 2017).

Учасники круглого столу взяли участь в обговоренні доцільності розроблення проекту Закону України «Про освіту дорослих», одностайно висловивши думку про необхідність його розроблення й ухвалення.


У заході взяли участь представники МОН, Національної академії педагогічних наук України, Громадської спілки «Українська асоціація освіти дорослих», Представництва DVVInternationalв Україні, громадського об’єднання «Українська асоціація міст, що навчаються» різних регіонів України, вищих навчальних закладів, інститутів післядипломної освіти та ін.

Директор Департаменту вищої освіти МОН Олег Шаров, підсумовуючи роботу круглого столу, наголосив, що попереду складна робота, системна й комплексна, оскільки освіта дорослих розвивається в різноманітних формах і наше завдання, спираючись на досвід європейських країн, використовувати кращий досвід. Олег Шаров наголосив, що держава, звісно, фінансуватиме освіту дорослих, однак головне навантаження у справі освіти дорослих нестимуть громадяни, бізнес і громади, і співпраця в межах цього трикутника якраз і забезпечить сталий розвиток освіти дорослих за умови розуміння великою кількістю учасників, що освіта дорослих – це не лише професійний розвиток фахівця, а й соціальний розвиток.

ї

Прес-служба НАПН України
20:59 13.09.2017