НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Учені НАПН України – українським учителям: методичні поради і рекомендації щодо змісту середньої освіти, навчання і виховання учнів

У ХХІ столітті безграмотним вважають уже не того, хто не вміє читати й писати, а того, хто не вміє вчитися, довчатися й перевчатися. Під таким гаслом упродовж кількох днів відбувались веб-конференції, ініційовані вченими Національної академії педагогічних наук України. Короткий підсумок: десятки учасників в чаті, сотні переглядів он-лайн трансляцій, запитання, побажання, слова подяки, а також активність, інформаційна компетентність, професійність учасників конференції, які перебували у віртуальному просторі.

       Розпочали цикл веб-конференцій доповіді президента НАПН України Василя Кременя, академіка-секретаря Відділення загальної середньої освіти НАПН України Олександра Ляшенка, директора Інституту педагогіки НАПН України Олега Топузова. Зокрема, президент НАПН України зосередив увагу слухачів на загальних ідеях розвитку української освіти.

Сьогодні, за словами Василя Кременя, розвиток людини стає основним важелем подальшого розвитку суспільства. Тому як ніколи раніше наука і освіта повинні стати найбільш пріоритетними сферами людського життя. У суспільстві знань, до якого переходить увесь світ, знання, їх практичне використання визначають рівень життя і прогрес будь-якої країни, наголосив Василь Кремень. Разом із базовим засвоєнням суми знань дедалі більшого значення набувають такі освітні функції, як навчити дитину навчатися, отримувати інформацію впродовж життя і уміти застосовувати знання у практичній діяльності.

Формування національної єдності, виховання громадянина України – найактуальніші завдання загальноосвітньої школи. На переконання Василя Кременя, сьогодні вчитель середньої школи може зробити набагато більше для єднання України.

Завдання школи – виховати творчу особистість, комунікабельну, активну, ініціативну, відповідальну. Щоб розв’язати їх, учитель не має права працювати шаблонно. Забезпечити нові результати старими методами й засобами неможливо. Водночас добираючи методи як елементи складнішого механізму – уроку – треба досконало знати особливості кожного методу й коефіцієнт корисної дії його у межах конкретного навчального предмета. Добір методів не повинен бути даниною моді.

Надати науково обґрунтовану методичну допомогу вчителям, ознайомити з особливостями оновленого змісту загальної середньої освіти, новими навчальними програмами, підручниками, навчально-методичним забезпеченням, методичним супроводом навчання дітей з особливими освітніми потребами, формуванням базових якостей особистості в умовах дошкільного навчального закладу, методичні рекомендації з реалізації національного виду спорту України – «Хортинг» у навчально-виховному процесі з фізичної культури й захисту Вітчизни, - такий неповний перелік питань, які розглядались у ході конференцій.   

Науковці сподіваються на подальшу співпрацю і готові зробити такі заходи тематичними, з цільовою аудиторією слухачів. Чекаємо на ваші пропозиції. Дякуємо всім учасникам!

Прес-служба НАПН України
15:33 28.08.2015