НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Досвід Великої Британії: підготовка лідерів вищої освіти

У межах співпраці у галузі вищої освіти, здійснюваної НАПН України з Британською Радою, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України президент НАПН України Василь Кремень у складі української делегації експертів перебував у Великій Британії для ознайомлення з досвідом підготовки лідерів вищої освіти.

До підготовки візиту залучалися провідні британські агенції, що спеціалізуються на зміцненні потенціалу керівників британських освітніх закладів. Члени делегації мали зустрічі з Алісоном Джонсом, генеральним директором, та Девідом Хокером, директором програми Фундації лідерства у вищій освіті, під час яких обговорювалася роль фундації з підготовки лідерів вищої освіти у Великій Британії. Відбулася зустріч з генеральним директором Ради з фінансування вищої освіти в Англії професором Медлін Аткінс, де вивчалося керівництво урядом Великої Британії автономною системою університетів і коледжів, фінансування та регулювання її діяльності. Для британських університетів характерний високий рівень автономії. Загальне керівництво вищою освітою здійснює Міністерство освіти і науки, яке реалізує цю політику через ради університетських фондів Англії, Шотландії та Уельсу. Посередницькі функції між урядом та університетами покладено на ці три ради університетських фондів. До складу рад входять представники закладів вищої освіти з регіонів, шкіл і ліцеїв та роботодавців. Таке широке представництво дає змогу поєднати цілі держави та інтереси вищих навчальних закладів, досить об’єктивно оцінюючи діяльність останніх.

Відбулася зустріч з генеральним директором Агенції з забезпечення якості вищої освіти Ентоні МакКлераном, під час якої члени делегації мали можливість ознайомитися з діяльністю незалежного органу, що займається моніторингом і консультуванням зі стандартів і якості вищої освіти у Великій Британії. Усі ВНЗ Великої Британії автономні у встановленні методів контролю роботи і знань студентів: більшість робить наголос на підсумкових екзаменах, часто проводиться поточний контроль з урахуванням його результатів під час вирішення питання про перехід на наступний курс чи рівень.

Члени делегації поінформували британських колег про створення в Україні Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, його основні функції. Відбулася також зустріч у Департаменті освіти Міністерства освіти, роботу якого підтримують дев’ять агенцій.

В Інституті освіти члени делегації зустрілися з його директором Крісом Хаабендою. Вони відвідали бібліотеку, ознайомилися з досвідом керування злиттям закладів у вищій освіті, зустрілися з Ніколою Дендріджем, генеральним директором організації «Університети Сполученого Королівства», членами якої є 133 ректори британських університетів. Британські університети – це великі науково-навчальні комплекси, що включають коледжі, магістерські та докторські школи, дослідні інститути, наукові центри, обсерваторії та ін.

Члени делегації ознайомилися з результатами досліджень із лідерства в галузі вищої освіти, презентованими директором з досліджень Фундації лідерства Фіоною Росе, мали зустріч з Брайаном Джонсоном у Міністерстві бізнесу, інновацій та навичок, роботу якого підтримують 45 агенцій та організацій, під час якої обговорювали питання національної політики вищої освіти у Великій Британії, а також взяли участь у роботі круглого столу з керівниками університетів Дарема, Сент-Мері, Лондон Метрополітен, Кентербері Крайст Черч та Імперіал Лондон Коледж. Відбулася зустріч з Сером Ендрю К’юбі, головою Фундації лідерства у вищій освіті, та членами Ради Фундації Крістін Ебботт та Стівеном Марстоном, під час якої українці ознайомилися з тенденціями лідерства у вищій освіті Великої Британії.

Установлення партнерських зв’язків між українськими та британськими інституціями, університетами двох країн, ознайомлення з досвідом британських інституцій в питаннях підтримки автономії університетів і підготовки майбутніх лідерів вищої освіти є надзвичайно важливим для підготовки концепції програми майбутніх лідерів вищої освіти України.

Прес-служба НАПН України
10:30 29.07.2015