НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Освіта дорослих для суспільства «економіки» знань

Університет менеджменту освіти НАПН України ─ лідер вітчизняної освіти дорослих. Викладачі-андрагоги Університету як носії історично сформованих традицій та практичного досвіду організації навчання у формальній освіті, активно реагуючи на сучасні життєві виклики суспільства «економіки знань», створюють нові технології професійної діяльності андрагога неформальної освіти, розробляють інноваційні методики навчання для дорослих, що ґрунтовані на ідеях «фасилітативної андрагогіки» та європейському досвіді. (Електронний ресурс : Лушин, П. В. (2014) Проектування підручника за освітою дорослих: «фасилітативна андрагогіка» Режим доступу :  http://lib.iitta.gov.ua/8260/).

Зокрема, Університет спільно з Академією інноваційного розвитку освіти (http://www.air-edu.com.ua/) здійснюєпідготовку тренерів освіти дорослихна засадах компетентнісного підходу та за модульним принципом. Завдяки інтерактивним технологіям організації навчання тренери дорослих освоюють не лише особистісну траєкторію професійного зростання, а й елементи активних форм і методів (аналіз конкретних ситуацій; воркшоп; дебати; ділова гра; метод проектів тощо). Підготовка андрагогів для неформальної освіти здійснюється за розробленою програмою, побудованою  за модульним принципом, кожен з яких має власну структуру та передбачає різні форми діяльності. Мета курсу: освоєння тренерами професійних навичок технологій навчання дорослих.

У межах україно-австрійського проекту Університет менеджменту освіти НАПН України та відділ освіти КультурКонтакт-Австрія (від імені Австрійського міністерства освіти, мистецтва і культури) впроваджують для підготовки андрагогів в системі ППО проект«Формування компетенцій з проектного менеджменту для інновативного розвитку шкіл для керівників шкіл України». Мета проекту – створення альтернативних моделей сучасного менеджменту в освіті дорослих. Проекти, розроблені андрагогами системи ППО, засвідчують не лише здобутий кваліфікаційний рівень, а й впроваджуються в неформальну освіту. Прикладом трансформації результатів проектних технологій у суспільстві «економіки знань» є підготовка на базі Університету спільно з КультурКонтакт-Австрія тренерів освіти дорослих.

Практика освіти дорослих – це освітній інноваційний простір експериментальних майданчиків лабораторії проблем педагогіки і психології ППО (НДІ УМО), кафедри філософії і освіти дорослих ЦІППО та кафедр андрагогіки регіональних закладів ППО. Здобутками цих інституцій є програми підготовки андрагогів, навчально-методичні комплекси, спецкурси тощо. На шпальтах часопису «Післядипломна освіта в Україні» та  електронного видання «Теорія та методика управління освітою»  (http://umo.edu.ua/elektronne-naukove-faxove-vidannya-qteorya-ta-metodika-upravlnnya-osvtoyuq) здійснюється науковий дискурс щодо підготовки кадрів для освіти дорослих у суспільстві «економіки знань».  Для забезпечення інформаційних потреб освіти дорослих в УМО створено Депозитарій освітніх ресурсів (http://depositarium.umo.edu.ua/), де  накопичуються, систематизуються та зберігаються інтелектуальні здобутки викладачів-андрагогів, а також поширюються матеріали  у світовому науково-освітньому середовищі.

За матеріалами прес-служби УМО


10:27 20.02.2015