НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Проблеми діагностики обдарованості учнівської молоді: результати дослідження

21 березня відбулося засідання Президії НАПН України, на якому вчені розглянули результати дослідження в Інституті обдарованої дитини НАПН України проблем діагностики обдарованості учнівської молоді.

Заслухавши та обговоривши доповідь директора Інституту обдарованої дитини, кандидата філософських наук Максима Гальченка, а також інформацію голови комісії, дійсного члена НАПН України Михайла Бурди, члени Президії відзначили, що проблеми забезпечення своєчасного виявлення обдарованості учнівської молоді, діагностування різних видів обдарувань цілком обґрунтовано віднесено до пріоритетних у науковій діяльності НАПН України загалом та Інституту обдарованої дитини зокрема.

У 2016–2018 рр. в Інституті здійснено цикл досліджень із зазначеної проблематики: «Науково-методичні засади психологічної діагностики особистісних чинників розвитку інтелектуальної обдарованості старшокласників» (керівник – кандидат педагогічних наук Марина Мельник), «Науково-методичні засади діагностики практичного інтелекту учнівської молоді» (керівник – доктор педагогічних наук Володимир Тименко), «Науково-методичне забезпечення проектування і створення засобів інформаційно-комунікаційних технологій для діагностування видів обдарованості дітей та молоді» (керівник – доктор педагогічних наук Володимир Камишин).

Основні результати виконаних досліджень стосуються модифікації окремих існуючих діагностичних методик обдарованості, створення оригінальних методик, а також використання можливостей інформаційно-комунікаційних технологій у процесі діагностування різних видів обдарованості тих, хто навчається.

Схваливши результати наукових досліджень, здійснених Інститутом обдарованої дитини в 2016–2018 рр. з проблем діагностики обдарованості, Президія постановила, зокрема, продовжити дослідження питань діагностики учнів з різними видами обдарованості для їх самовизначення і адекватного психолого-педагогічного супроводу в навчальній діяльності, посилити публікаційну активність наукових співробітників Інституту у виданнях із високим імпакт-фактором, активізувати співпрацю з науковими підрозділами інших установ НАПН України та закладами вищої освіти, які досліджують проблеми обдарованості.

Прес-служба НАПН України
18:41 21.03.2019