Анонси та оголошення
Відбудуться 17 листопада о 10-00
25 березня 2016 року загальними зборами НАПН України схвалено Стратегію розвитку Національної академії педагогічних наук України на 2016-2022 роки.
Розміщена на веб-порталі бібліотеки
Відбудуться 16-18 листопада 2017 року у Національному центрі ділового та культурного співробітництва «Український дім»
За результатами голосування директором Інституту інформаційних технологій
Підготувала ініціативна група до дня народження Бориса Євгеновича Патона
Скористатися сервісом у читальному залі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського


Офіційне інтернет-представництво Президента України
Офіційний веб-сайт Верховної Ради України
Урядовий портал



ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення»

10 листопада в Київському університеті імені Бориса Грінченка відбувся ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення». Організатори заходу – Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Департамент освіти і науки, молоді та спорту Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», Національна асамблея людей з інвалідністю України.

Учасників пленарного засідання вітали: Марина Порошенко – голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка, Павло Хобзей– заступник міністра освіти і науки України, Василь Кремень – президент Національної академії педагогічних наук України, Віктор Огнев’юк – ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, В’ячеслав Засенко – директор Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Ірина Чепчина – голова центрального правління Українського товариства глухих. У Конгресі взяли участь понад 600 освітян з усіх регіонів України.

Звертаючись до учасників ІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення», Марина Порошенко наголосила на важливості проведення такого заходу, який об’єднує науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань у сфері формування інклюзивного освітнього середовища.

Марина Порошенко зазначила, що сьогодні реформа інклюзивної освіти в Україні набирає потужних обертів. «Цього року вперше за роки незалежності України на законодавчому рівні було закріплено і гарантовано державою право дітей з особливими освітніми потребами нарівні зі своїми однолітками навчатися в умовах інклюзивного середовища. Тільки в новому навчальному році кількість «особливих» учнів у загальноосвітніх закладах збільшилася на 25%», – зазначила голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка. Вона також наголосила, що до 1 вересня 2018 року інклюзивно-ресурсні центри запрацюють по всій Україні. А для цього у рамках децентралізації разом із Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ буде розроблено типові проекти ІРЦ та сформовано мережу на рівні об’єднаних територіальних громад, районів та міст.

Розв’язання проблем інклюзивної освіти – це шлях до розвитку і самореалізації тисяч і тисяч дітей, шлях до гуманізації суспільства і держави, підкреслив, вітаючи учасників Конгресу, президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень. У структурі НАПН України діє Інститут спеціальної педагогіки, який визначає стратегічні напрями розвитку спеціальної педагогіки та психології. Його науковці здійснюють фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами, під егідою Міністерства освіти і науки України займаються розробкою державних стандартів, програм і навчальних посібників. На думку президента НАПН України, основне, що потрібно зробити нині, – це продовжити роботу з формування громадської думки щодо підтримки інклюзивної освіти, ставлення до дітей з особливими потребами, як до рівноправних.

На майстер-класах, ворк-шопах та тренінгах у рамках ІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення» його учасники обговорювали нормативно-правові засади інклюзивного навчання, процеси деінституалізації в освіті дітей з особливими освітніми потребами, а також – сучасні аспекти реабілітації «особливих» учнів та підготовку фахівців і підвищення кваліфікації освітян.

Прес-служба НАПН України
08:50 13.11.2017
вул. Січових Стрільців, 52-А,
Київ, 04053, Україна
e-mail: info@naps.gov.ua