НАПН України
Закладка 1Закладка 2Закладка 2
Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти розглянув стан і перспективи розвитку гірської загальноосвітньої школи

14-15 червня відбулася знакова подія в історії української гірської школи. На базі загальноосвітніх закладів Прикарпаття, що знаходяться у високогірних районах, відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, під час якого розглядалося питання «Гірська загальноосвітня школа: стан, проблеми, перспективи розвитку (на прикладі Івано-Франківської області)». Захід відбувся за участю народного депутата України, першого заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Олександра Співаковського, народних депутатів України Юрія Солов’я,Анатолія Матвієнката Михайла Довбенка.В роботі засідання брали участь Юрій Кононенко – директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; Євген Красняков та Лідія Нестеренко – головні консультанти секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти,Віра Мелешко – провідний науковий співробітник Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, представники обласних державних адміністрацій – Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської, Чернівецької областей, керівники місцевих органів управління освітою, навчальних закладів.

Учасники виїзного засідання, члени Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти першого дня зустрілися з керівництвом Івано-Франківської обласної державної адміністрації, ознайомилися з особливостями та проблемами розвитку освіти області. Учасники заходу відвідали Великороженську загальноосвітню школу І–ІІ ступенів Косівської районної ради. Під час перебування в гірській школі Олександр Співаковський зазначив , що такі виїзди дуже корисні, тому що з столичних міністерських кабінетів важко оцінити складність функціонування гірських шкіл. Адже кожний на собі відчув нелегкий шлях до школи, який долають діти щодня, щоб потрапити на уроки. Для врахування складнощів гірської місцевості народні депутати повинні докласти максимум зусиль для прийняття законів, що компенсують затрачені зусилля учнів та вчителів і надають певні преференції в функціонуванні таких закладів, незважаючи на вищу вартість навчання учня такого закладу у порівнянні з учнем рівнинної школи. Впродовж першого дня учасники виїзного засідання відвідали відому своїм досвідом Яворівську загальноосвітню школу І–ІІІ ступенів Косівської районної ради, імідж якої створював упродовж п’ятдесяти років її колишній директор, член-кореспондент НАПН України Петро Лосюк. Тут відбулось засідання круглого столу «Розвиток нової української школи в гірській місцевості» за участю керівників місцевих органів управління освітою Богородчанського, Верховинського, Долинського, Надвірнянського, Рожнятівського, Косівського районів та міст Яремче, Болехова, Печеніжинської ОТГ Івано-Франківської області, директорів загальноосвітніх навчальних закладів Косівського району.

У програмі другого дня роботи учасників виїзного засідання Комітету було обговорення питання порядку денного «Гірська загальноосвітня школа: стан, проблеми, перспективи розвитку (на прикладі Івано-Франківської області)», що проходило за участю голови обласної державної адміністрації Олега Гончарука та першого заступника голови обласної ради Василя Гладія.

На обговорення Комітету винесено проект рішення Комітету Верховної Ради України з означеного питання. Пропозиції до цього важливого документу були підготовлені та подані НАПН України, що лягли в основу проекту рішення. Зокрема запропоновано під час розгляду проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення державних гарантій для гірських та високогірних населених пунктів» підтримати пропозиції щодо збільшення тарифних ставок, пенсійного забезпечення для працівників освітніх, медичних закладів, закладів культури та інших бюджетних установ, які розташовані на території високогірних населених пунктів. Серед багатьох пропозицій вагомими були й ті, що стосувалися збереження мережі гірських шкіл чи розроблення Концепції розвитку сільської школи, створення Всеукраїнського фонду підтримки гірських територій, кошти якого можуть використовуватися для стимулювання роботи молодого вчителя гірської школи. Відрадно те, що майже всі пропозиції до рішення Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти, подані НАПН України, було схвалено.

На завершення перебування на Івано-Франківщині відбулася зустріч членів Комітету з педагогічною громадськістю області, на якій презентовано та обговорено проект нового Закону України «Про освіту».

Прес-служба НАПН України
16:06 30.06.2017